Monday, 5 January 2009

ليفني بتتكلم

وبتقول المنطقة مقسمة ما بين اتنين: المعتدلين والارهابيين...المسألة لا تعدو كونها بهذه البساطة
كحك
امال لما اسامة بن لادن قال العالم مقسم الى فسطاطين فسطاط نفاق لا ايمان فيه وفسطاط ايمان لا نفاق فيه
اتريقوا عليه ليه؟ وللا لازم يبقى شعره اصفر وعينيه زرقا؟
مش نافع على فكرة
مش نافع ابدا
دي بتقول احنا بنراعي الحالات الانسانية احنا وعايزين سلام وبعدين اتكلمت عبري وماحدش بيترجم
طب افرض بتسب لنا الدين اكتر ماهي بتسبه؟
على فكرة مش نافع كده، مش نافع خالص، وبتتكلم بثبات وقوة وكل الصهاينة واوروبا وامريكا واقفين وراها، وعمري ما سمعتهم بيشتموا في بعض، حتى لما بيعترضوا على بعض او ينتقدوا بعض عمرهم ما يعملوا في بعض اللي احنا بنعمله في الناس اللي بتموت عشانا
واحنا لما ربنا يكرمنا بمقاومة محترمة ما بتتنيلش تعمل حاجة غير بتدافع عننا نشتم فيها ونبططها ونهد فيها ونهاجمها ونتريق عليها ونسفهها، يعني لولا ان الناس دي بتعرف ربنا وبتعمل لوجه الله كانوا تفوا علينا وقالوا: طب واحنا نموت عشان البهايم دول ليه؟
ماهو احنا كده يا بهايم يا بنساند اسرائيل
بنت الكلب فورت دمي، حاسة كأن في نمل بيجري في عروقي من ساعة ما شفت خلقتها العكرة، مع الاعتذار للكلب

34 comments:

مواطن مصري said...

هي الولية دي ملهاش راجل ليمها


دي كونداليزار ايس على كدة طيبة و بنت حلال

TAFATEFO said...

plz check ur mail

أحمد (زوج مخنوق سابقا ) said...

نوارة انا سمعت ان في مخزن سلاح اسرائيلي وقع عليه صاروخ قسامي و انفجر كله
انا في الشغل و مش عارف اتاكد
حاولي تشوفيلنا الخبر صحيح و لا فبركة؟؟

Founoon said...

My feelings about what happened in Gaza: I feel very sad that it had to be that way. But it had to be that way. We can't let rockets rain down on our citizens and do nothing. I look forward to the day -- may I live to see it -- when the Palestinian leadership figures out what "compromise" and "good leadership" and "promises" and "tolerance" actually mean. I'd really like for our army to have nothing to do. That would be fantastic.

!!!!!!!!!!!!

دا واحد مدون اسرائيلي عايش هناك
قربوا يصعبوا عليا بجد !!!

الحرب الاعلامية المرةدي يا نوارة شرسة جدا وليفني مش سايبة قناةالا وطلعت فيها
قدروا يخلوا الناس تتعاطف معاهم جدا
قدروا يخلوا الرأي العام يشوفهم ضحايا بجد
حتى اكتر الناس حيادا بيقولوا ما الفلسطينيين ضربوهم الاول ما اسرائيل سابت غزةمن3 سنين
ماهما كمان مش هيتضربوا ويسكتوا
!

مواطن مصري said...

http://muqata.blogspot.com/

صباح لاستفزاز

TAFATEFO said...

شوفتي بيان كتائب القسام

علشان تصدقيني لما أقولك ان جلعاد بعتلي مسج على الفيسبوك عايز 2 يونسوه

:D:D:D

منصورين ان شاء الله

وعلى فكره جلعاد كتبلي على الوول امبارح بيقولي خليهم 3 علشان يعرفوا يلعبوا استيميشن .. حاكم جلعاد مبيعرفش يلعب سيرجنت

مواطن مصري said...

Winning the war and losing the peace

The government is looking to end the war with a political agreement based on a new monitoring system for the prevention of smuggling along the Egypt-Gaza border. The system would rely on an existing security committee comprising representatives from Israel, Egypt, the Palestinian Authority and the United States.

Does anyone really believe that this will work? We see how well it worked in Lebanon with Unifil. Does anyone believe that Egypt has the political will to stop Hamas smuggling? The fact is that for the past 6 months they have done nothing to stop smuggling, why should things change?

When will the leadership here realize that Israel cannot rely on the UN or any other group for it's security?



دة مدون بردو

مواطن مصري said...

اغلب المدونات بتدعو لجيش الصهيوني عشان خايفين من تكرار لبنان

فنون انهي مدونة دي الينك

Founoon said...

مواطن

انا مافهمتش اوي انت عايز ايه بالظبط بس لوتقصد لينك المدونة اللي انا جايبة منها الكلام دا هي

http://www.chayyeisarah.blogspot.com/

Founoon said...

هنا في مدونات اسرائيلية بالهبل

http://english.webster.co.il/#

دا طلعوا بيصرفوا على الفلسطينيين علاج كمان

Israel’s Health Ministry often pays for care of PA residents both in Israel and in the Palestinian Authority itself!

انا مش مصدقة
مش مصدقة بجد القدرةالعجيبة اللي عند الناس دي انهم يكدبوا ويصدقوا الكدبة ويقنعوا العالم بيها

حرة المداد said...

قرأت الكلام ده يانوارة ؟
!بيروت- المركز الفلسطيني للإعلام
كشفت صحيفة السفير اللبنانية أن سلطة رام الله، نقلت 400 عنصر أمني من العناصر التابعة لما كان يعرف بقائد التيار الخياني في حركة فتح الهارب محمد دحلان، إلى القاهرة، بعد 36 ساعة من العدوان الصهيوني تمهيداً لإدخالهم إلى غزة، بعد القضاء على حكم "حماس" كما يتمنون.
وأكدت صحيفة السفير اللبنانية في عددها الصادر اليوم السبت (3/1): "لم تكد تمضي ست وثلاثون ساعة على بدء الهجوم الجوي الإسرائيلي على غزة، حتى كانت القاهرة تعج بالمسؤولين الوافدين على عجل من رام الله وعمان وتل أبيب وواشنطن وإحدى الدول الخليجية".
وذكرت أن هذه الحركة عبّرت هذه الحركة من خلال بعض الفنادق الشهيرة، وكذلك بعض السفارات الأجنبية والعربية، بما في ذلك بعض مقرات السفراء.... لافتة إلى أن"الزنبرك" (في هذه التحركات) فهو القيادي الفلسطيني محمد دحلان، الذي انتقل من الضفة إلى القاهرة بواسطة طائرة تابعة لشركة "العال" (شركة الطيران الصهيونية) على حد قول الصحيفة.
وأضافت أنه "وبالطريقة نفسها تحرك ٤٠٠ عنصر من عناصر الشرطة الفلسطين ية، باتجاه الأراضي المصرية وتم وضعهم في حالة تأهب في منطقة العريش في انتظار أمر الانتقال إلى القطاع بطريقة من اثنتين، اما بعد الانهيار السريع لسلطة "حماس "، في ضوء الضربات الأولى الخاطفة والمدمرة، وإما بعد التوصل إلى اتفاق يؤمن استسلام " حماس"، وانتقال مجموعات دحلان إلى القطاع في إطار قرار دولي وعربي وبرعاية أمنية مصرية إسرائيلية" وفق ما ذكرت الصحيفة.
وأكدت الصحيفة أن دحلان لم يكتف بهذا الدور، موضحة أن الاجتماعات الأمنية التي عقدت في القاهرة لم تقتصر على ما بعد إنهاء "حماس".
وكشفت أنه تم تقديم معلومات تفصيلية حول عدد من الأهداف، رغم أن ما يملكه الاحتلال وحده ليس بسيطاً لافتة إلى أنه في المشاورات بين الضباط الذين يمثلون هذه العواصم، كان الاستنتاج واحداً: المسألة مسألة أيام ليس أكثر ... وأكدت أن الحسابات الأمنية والمعلوماتية لم تأت مطابقة لحسابات البيدر الميداني في غزة، موضحة انه بدا واضحاً منذ اللحظات الأولى، أن المقاومة استفادت من تجربة لبنان ولذلك، غابت قيادات الصف الأول عن السمع نهائياً، بينما طلب من الوزراء والنواب الذوبان بين الناس مع إجراءات وقائية محددة. الجزء العسكري من المعركة بدت ترتيباته سرية بالكامل.



حرّض على أن تكون "الضربة موجعة" كي تحقق الأهداف
مصدر مصري: دحلان اجتمع قبل أسابيع مع الصهاينة لإنجاح العدوان على غزة
[ 30/12/2008 - 02:39 م ]

قائد "الانقلابيين" يجتمع مع الصهاينة لإعادته إلى غزة بعد ضرب "حماس"
القاهرة - المركز الفلسطيني للإعلام
كشف مصدر إعلامي مصري النقاب عن أنّ اجتماعاً أمنياً رفيع المستوى حصل قبل عدة أسابيع من العدوان العسكري الصهيوني الجاري على قطاع غزة، بين قائد التيار الانقلابي في حركة "فتح" محمد دحلان، على رأس وفد من قادة الأجهزة الأمنية السابقين، مع الفريق المخصص بتنفيذ خطة دايتون في الاستخبارات الصهيونية، وبحثوا آفاق ضرب غزة والرهانات المتوقعة منه.
وأوضح الإعلامي المصري المتخصص بالشأن الفلسطيني، إبراهيم الدراوي، في تصريحات لـ "قدس برس"، أنّ لديه معلومات مؤكدة عن أنّ الاجتماع الذي عُقد في مدينة رام الله بالضفة الغربية، وحضره إلى جانب محمد دحلان قيادات أمنية فلسطينية معروفة، منهم توفيق الطيراوي، تم فيه تقديم معلومات دقيقة عن المقار الأمنية والعسكرية التي تستخدمها "حماس" في قطاع غزة، والتي تم استهدافها لاحقاً في القصف الجوي الذي بدأ منذ يوم السبت الماضي، على حد تعبيره.
وذهب الدراوي إلى حد التأكيد أنّ المعلومات التي قدّمها دحلان تضمنت معلومات عن أنّ حركة المقاومة الإسلامية "حماس" تعدّ لتخريج أفواج أمنية جديدة، وأنه طالب الأمريكيين والصهاينة بتوجيه "ضربة موجعة" لا يمكن بعدها لـ "حماس" أن تنهض، أما إذا كانت الضربة عابرة فإنّ "حماس" ستعود أقوى مما كانت، وفق روايته.
وأضاف الدراوي "لديّ معلومات من مصادر موثوقة أنّ محمد دحلان أبدى استعداده في الاجتماع المذكور للعودة إلى غزة وتولِّي مهام الأجهزة الأمنية في حال القضاء على الأذرع الأمنية والعسكرية لحركة المقاومة الإسلامية "حماس"، كما قال.
وكان مراقبون قد تحدثوا عن ظهور مفاجئ لدحلان في بعض وسائل الإعلام والفضائيات، متحدثاً عصر السبت الماضي من رام الله في لقاءات مطوّلة بعيد بدء العدوان على غزة بساعات، وذلك بعد فترة طويلة من الغياب الإعلامي والابتعاد عن المشهد.
وكان محمد دحلان يقف على رأس تيار انقلابي من حركة "فتح" وقادة الأجهزة الأمنية في قطاع غزة، يتبنى موقفاً صدامياً معلناً مع حركة "حماس" وداعماً للكيان الصهيوني منذ فوزها بالأغلبية في الانتخابات التشريعية الفلسطينية الأخيرة. ومع تصاعد المواجهات بين الجانبين تمكنت "حماس" من حسم الموقف ميدانياً لصالحها في قطاع غزة، ففر دحلان منذ سنة ونصف السنة للمكوث في رام الله وخارج الأراضي الفلسطينية، وبالأخص القاهرة.
من جهة أخرى ذكرت مصادر صحفية أن السلطات المصرية استدعت القيادات الأمنية الفارة من قطاع غزة ومن حركة فتح والمتواجدة في مصر والأردن وفي الضفة الغربية ودعتهم للحضور إلى القاهرة من أجل التنسيق حول ما يجب اتخاذه للسيطرة على الوضع في قطاع غزة عند انهيار سلطة حماس. وأفاد المصدر أن من بين هؤلاء رشيد أبو شباك والمشهراوي وأبو الزعيم المقيم في القاهرة. وكشف عن أن بعض هذه العناصر ستتوجه إلى مدينة العريش بإيعاز من مصر للبقاء هناك ومتابعة الأحداث.
كما ذكرت هذه المصادر أن دحلان أجرى اتصالا مع أحد كبار المسؤولين في المخابرات العامة المصرية لينقل رسالة إلى عمر سليمان مفادها أنه أجرى اتصالات مع مسؤولين في الولايات المتحدة ومع بريطانيا وفرنسا وكذلك مع مدير المخابرات الأردنية ، وأنه على استعداد للقيام بمبادرة لإنقاذ قطاع غزة. دحلان وصل سراً إلى القاهرة يوم أول أمس بعد جولة قام بها في إحدى الدول الأوروبية، وقد رفض مقابلة الصحفيين لكنه أبلغ مسؤولاً أمنياً مصرياً أنه يتوقع أن يشهد القطاع حالة من الفوضى وأن تخرج الناس إلى الشوارع لإسقاط سلطة حماس.
وأكدت المصادر حدوث لقاء سري جمع قائد كتيبة "كركيل" التابعة لجيش الاحتلال الصهيوني مع عدد من ضباط المخابرات الحربية المصرية العاملين عند معبر كرم أبو سالم بهدف التنسيق بين الوحدات العسكرية الصهيونية والجانب المصري أثناء العمليات العسكرية التي يقوم بها جيش العدو ضد قطاع غزة. وجدير بالذكر أن كتيبة كركيل قد انتشرت قبالة مدينة رفح في الأسبوع الماضي بعدما أنهت تدريبات عملياتية على كيفية تدمير الأنفاق واحتلال المناطق المحاذية للحدود مع مصر داخل قطاع غزة
ومهازل تانية كتير.والله مستغربة من كمية البجاحة والغباء اللي في الشارع المصري
والله لو لم ننصرهم فسيأتي يوم قريب نعض فيه أناملنا من الندم
عموما اللينكات على مدونتىhttp://arayes.blogspot.com/.

انسانةعادية فى عالم مش عادى said...

والله عندك حق وللاسف الشعب المصرى صدق الخدعة وبئا شايف حماس بصورة سيئة
ربنا معاهم يارب وينصرهم
قريتى مقالة عبدالله الحسن فى اخبار اليوم يوم السبت بجد حاجة تحرق الدم
شايف ان حماس احتلت غزة وهى سبب الدمار

Bella said...

يعني يانوارة هي جت على ليفني

اذا كان وسطنا ناس بتدافع عن الصهاينة اكتر مابيدافعوا هم عن نفسهم
وشغالين في الحرب الاعلامية افظع واقذر منهم

منتهي العمالة وقلة الادب

مش بس كده

من شوية قناة الجزيرة كانت عاملة لقاء مطول مع رئيس اسرائيل حبيب شيخ الازهر وقعد يتكلم عن كونهم غلابة والجزيرة في النص التاني من الشاشة بتعرض صور الاطفال الضحايا وهو بيتكلم عن الغلب اللى مسببه لهم صواريخ المقاومة

ونقل بقى على ان مصر بتحب الاسرائيليين اكتر من الفلسطينيين

قعدت افكر عينية واقول اكيد سمعت غلط

لولا امي كانت موجودة وأكدت لي ان اللى سمعته صحيح

بالذمة فيه حرب اكتر من كده اصلا

3asheg.nawara said...

يا بنت الأكارم
هما كنسلو محطة تزيون الاقصي و لا ايه.
نخلي الكلام ال... بعد ما نتأكد بليز؟

TAFATEFO said...

كريشان عمل مقابله (مش حيه) مع شيمون بيريز .. بس كان ممتاز كريشان .. وبيريز قعد يكدب كدب يضحك .. من عينة ولا طفل قتل .. تقريباً الأكتر من 200 طفل اللي ماتوا دول بيمثلوا .. وطبعاً لم يفته الحديث عن مصر .. وصنف مصر وقطر والأردن عن أنها دول سلام .. وان القضاء على حماس في مصلحة العرب

حديثه مستفز أكثر منه مضحك

http://video.google.com/videoplay?docid=-8506663576714633637&hl=en

TAFATEFO said...

آه وقال جمله حكمه .. قال ان مصر (مش فاهم ايه المقصود بمصر) تحب الشعب الإسرائيلي أكثر من الشعب الفلسطيني

TAFATEFO said...

أنكل ساغكوزي بقى في المؤتمر الصحفي مع محمود عباس قال كلام من عينة ان حماس المسؤوله وان الشيخ أبو مازن ربنا يقوي إيمانه رجل سلام .. وان حماس اخترقت التهدئه (كحك طبعاً) ولم تستمع لدعوة الرجل العاقل الرزين الكباره حسني وكلام من النوع اللي يفور الدم

TAFATEFO said...
This comment has been removed by the author.
TAFATEFO said...

أبو عبيدة المتحدث باسم سرايا القدس توعد إسرائيل وفند مزاعم باراك في الكنيست النهارده .. وأكد استعداد المقاومه للصمود

http://video.google.com/videoplay?docid=-1757537384034259250&hl=en

TAFATEFO said...

وأبو مجاهد سرايا القدس من شويه أكد ان المقاومه بتنال من الجيش الإسرائيلي وانهم لن يستطيعوا التقدم شبر عن تلة الكاشف .. اللي عليها قصف رهيب حاليا بهدف السيطره عليها

TAFATEFO said...

ورجب طيب أردوغان كان في لقاء خاص على الجزيره وقال كلام مؤثر لكن مش سياسي .. تخيلي لما رئيس وزراء تركيا القريبه من إسرائيل وبينهم تعاون يتكلم عن دم الأطفال والنساء وانه لا يقبل بحال من الأحوال إقامة علاقه مع جزارين وقتله

TAFATEFO said...

جندي إسرائيلي للقناة العاشرة الإسرائيلية : نحن نقاتل اشباح لا نعلم من اين يخرجون ولا اين يختفون

المخصى said...

أنا كنت غايب الفترة إللى فاتت دى كنت بأجاول أشوف علاج لحالتى وهى إن أنا " مخصى" ولكن بكل أسف أنا فشلت وإكتشفت إن الحالة إللى أنا بأعانى منها هى " وباء " فى العالم العربى وإن كثيرون جدا من رجال العالم العربى مصابين بهذا الداء وبشدة ولكن بيكابرو وماعندهمش الشجاعة بالإعتراف بالمصيبة حتى يتم العلاج ........والأحداث الأخيرة والتى تحدث فى غزة وردة فعل الحكام والشعوب العربية تؤكد إنتشار الكارثة .....لقد تحول الغالبية العظمى من رجال هذة الأمة إلى مجموعة من الخصيين
الراسل : المخصى
والذى أكدت الأيام صدق نبوئتة
المخصىىىىىىىىىىىى
حد عندة الجرأة بالإعتراف مثلى

المخصى said...

أنا كنت غايب الفترة إللى فاتت دى كنت بأجاول أشوف علاج لحالتى وهى إن أنا " مخصى" ولكن بكل أسف أنا فشلت وإكتشفت إن الحالة إللى أنا بأعانى منها هى " وباء " فى العالم العربى وإن كثيرون جدا من رجال العالم العربى مصابين بهذا الداء وبشدة ولكن بيكابرو وماعندهمش الشجاعة بالإعتراف بالمصيبة حتى يتم العلاج ........والأحداث الأخيرة والتى تحدث فى غزة وردة فعل الحكام والشعوب العربية تؤكد إنتشار الكارثة .....لقد تحول الغالبية العظمى من رجال هذة الأمة إلى مجموعة من الخصيين
الراسل : المخصى
والذى أكدت الأيام صدق نبوئتة
المخصىىىىىىىىىىىى
حد عندة الجرأة بالإعتراف مثلى

المخصى said...

أنا كنت غايب الفترة إللى فاتت دى كنت بأجاول أشوف علاج لحالتى وهى إن أنا " مخصى" ولكن بكل أسف أنا فشلت وإكتشفت إن الحالة إللى أنا بأعانى منها هى " وباء " فى العالم العربى وإن كثيرون جدا من رجال العالم العربى مصابين بهذا الداء وبشدة ولكن بيكابرو وماعندهمش الشجاعة بالإعتراف بالمصيبة حتى يتم العلاج ........والأحداث الأخيرة والتى تحدث فى غزة وردة فعل الحكام والشعوب العربية تؤكد إنتشار الكارثة .....لقد تحول الغالبية العظمى من رجال هذة الأمة إلى مجموعة من الخصيين
الراسل : المخصى
والذى أكدت الأيام صدق نبوئتة
المخصىىىىىىىىىىىى
حد عندة الجرأة بالإعتراف مثلى

TAFATEFO said...

http://www.aljazeera.net/NR/exeres/2A139FE9-202E-4CEB-9870-79B5903C9CD5.htm

ضباط أميركيون بمصر لمنع تهريب السلاح لغزة

عارف ان دي مش أول مره .. وان مهندسين أمريكان وإسرائيل كانوا متواجدين لتفجير وتغريق الأنفاق وحرقها بالغاز لهدمها في الشهور اللي فاتت .. لكن لو ده صحيح النهارده .. مع الحرب الدائره .. يبقى ده اسمه ايه

TAFATEFO said...

أجهضنا توجها إيرانيا لعقد قمة إسلامية

ذكرت دبلوماسية مصرية مسؤولة أن القاهرة عارضت عقد قمة إسلامية طارئة للدول الأعضاء بمنظمة المؤتمر الإسلامي لبحث العدوان على غزة، وقالت إن إيران كانت وراء فكرة عقد القمة الإسلامية ومعها بعض الدول، ولكن القاهرة رفضت لأنها ترى أنه لا فائدة منها في ظل الانقسام الفلسطيني.

http://www.aljazeera.net/NR/exeres/E4E83C1D-ECFD-42EF-B3E8-EAA1F077A5EF.htm

Nemo said...

نشرة أخبار تخيلية .. تليفيزيون نيمو للعالم اللى مش " مسكفة " .. اللى زى حالاتى ... بعد النصر فى غزة العزة

1
أوباما بعد قرارات الكونجرس الأمريكى يقوم بتخفيض الدعم العسكرى الموجه إلى مصر .. وبيقول هو مصر محتاجة سلاح ليه .. لو ليبيا حبت تغزوها فإسرائيل قادرة على صد العدوان

2
بعد قرار تخفيض المعونة الأمريكية بسبب ضغط الراى العام الأمريكى على تصرفات النظام المصرى الوحشية .. مبارك يصرح .. لا مساس بالسيادة المصرية .. ولا نسمح بأى تدخل أجنبى فى قراراتنا .. ومش معنى ان احنا اشتغلنا عندكم خدامين حتذلونا باللقمة بتاعتنا .. تعذيب وعذبنا عشانكم .. تجويع وجوعنا .. حصار وحصارنا .. طيب اعملكم ايه تانى .. ارقص لكم .. طيب اهو طبل يا عادلى .. تربتى تى تيتى ترلم لم

3
المتحدث بإسم البيت الأبيض يرد على تصريح مبارك
الله يحظك يا حسنى .. وانت قهوتك سادة ولا " سيادة " هع هع هع

4
شيخ الأزهر فى أحدث إصداراته
اللى ماتوا فى غزة ممكن اعتبرهم شهداء ... لإنهم ما نطوش فى البحر زى بتوع مراكب ايطاليا .. إنما اللى جم مصر يتعالجوا كفرة ولاد كلب ... دول بيعترضوا على " جضاء" رابونا ... إهيه

5
الهند تعتذر عن عدم استقبال أحمد نظيف لانشغالها فى مؤتمر القوى الجديدة والذى يحضره مبعوث خاص عن السيد حسن نصر الله وخالد مشعل ووزير الحارجيةالإيرانى

باكستان والصين توجهان دعوات رسمية إلى حماس وإيران وحزب الله ... وفى تصريح خاص للقناة قال مسئول باكستانى احنا قبل الهند فى اى حاجة واحنا يهمنا مصالح الشرق الاوسط

6
عمرو أديب فى القاهرة اليوم .. مصر مستهدفة من قوى خارجية .. ادينا جبنا سيادة الوزير على التليفون أهو ... واهو اثبت ان حوادث " القطورات " والعبارة والهرمونات المسرطنة وبيع مصر حتة حتة لأى قطة وراها تمويل ايرانى .. وبسبب حسن نصر الله التعليم بايظ وجامعاتنا بقت فى الزبالة .. مش كده وبس .. لا والرعاية الصحية وتأخر التنمية كمان... وعلى فكرة بقى .. انا مش عاوز اتكلم ... الزمالك موكوس بسبب المد الشيعى

7
ابراهيم عيسى فى الدستور
ما قلنالكم من الأول ما سمعتوش الكلام.. اديكم لبستم طرح

8
سوزان مبارك ترسل برقية عاجلة لأولمرت تستأذن فيها انها تروح لبيت مراة ابنها واولمرت يرد بالرفض لأسباب انثوية وعدم وجود اولويز كفاية عند جمال

9
جمال مبارك يظهر للمرة الأولى بعد العدوان على غزة وينفى بشدة هروبه بسبب الجبن أو بسبب انه مالوش فى كلام الكبار ولا لإنه ما عندوش خبرة كافية ولا لإن ظهروه حيثير ظباط الجيش أكتر ما هم ... ويعلل اختفائه بإنه كان بيقضى عيد الميلاد بتاعه وقال يلعب هو واصحابه لعبة الاستغماية .. وهو راح استخبى فى لندن

10
مباحث امن الدولة تلقى القبض على تنظيم إرهابى وتقديمه للمحاكمة
المتهمون تتراوح اعمارهم بين 7-9 سنوات
الإدعاء العام أمام محكمة امن الدولة طوارئ يتقدم باتهامهم بتهمة إهانة رئيس الجمهورية .. لإنهم كانوا بيغنوا وبيقولوا يا راجل يا عجوز مناخيرك قد الكوز

11
جريدة الأهرام
علماء نفس نمصريون يحذرون من تزايد العنف بين الأطفال بسبب لعبة عسكر وحرامية .. لإنهم بيتخانقوا مين اللى يبقى حرامى لإن ده بيضمنله يكون فى لجنة السياسات .. أما الأطفال اللى بيلعبوا عساكر فبيخوزقوا زمايلهم لو مسكوهم وبيشبحوهم ضرب

12
نبا عاجل
التوصل إلى اتفاقية بين اسرائيل وحكومة حماس عن تبادل الأسرى
شاليط بصحة جيدة ومربى سكسوكة
هنية يرد .. اليوم يشهد أسرانا ثمرة نضالهم .. وتشهد أوراح شهدائنا ثمن تضحياتهم
العواصم العربية تشهد اختفال المواطنين على اختلاف حنسياتهم بخروج الأسرى الفلسطينين


13
نيا عاجل
مصر تعترض على إطلاق سراح الأسرى الفلسطينين وتتقدم بشكوى عاجلة ضد اسرائيل

14
أبو الغيط بعد الإطاحة به ... يتقدم لإسرائيل بطلب توظيف والخارجية الإسرائيلية ترد .. ما بتشغلش بهايم

15
الفقى بعد سقوطه .. يتقدم بالترشيح نائباً فى الكنيست الإسرائيلى

16
شعبولا يقوم بإصدار اغنية جديدة عن انتصار حماس مطلعها
يا حماس يا رجالة على الصح
وريتوا اليهود يعنى ايه دح
والله ورجعتونا لأغانى الفرح
بعد ما حكامنا والعرصات نفخونا
واييييييييييييه

17
دحلان وعباس فى مؤتمر مشترك مع وزير الخارجية السعودى
لا بديل عن خيار مقاومة حماس .. ولا بديل عن مقاومة الإرهاب .. ولا بديل عن محاربة الحكومة المقالة .. ويجب دعم الأشقاء فى اسرائيل .. لإن تركهم لقمة سائغة وحدها امام حماس عمل لا اخلاقى

18
وزير خارجية قطر فى زيارة سريعة لموسكو للتشاور بشأن المنطقة ... وتوقيع عدد من الاتفاقيات الثنائية بين البلدين

Anonymous said...

الله يلعن الحكام

الله يلعن العرب

الله يلعن الخوف والجبن والرجوله المعدومه

بنت للاسف عربيه

عـلا - من غـزة said...


استاذة نوارة

لقيت قبل شوية موقع مخصوص للحوارات والمناقشات في كل المواضيع .. وشغال هلأ حوار عن الحرب في غزة

الموقع محتاج تسجيل سريع وكتابة بالانجليزي

هاكون شاكرة جدا لو اي حد شارك فيه واتكلم بالمنطق شوية

رابط الحوار

تحياتي

مواطن مصري said...

http://www.alarabiya.net/articles/2009/01/05/63574.html


بيتكلم عن مخطط ضم غزة الي سيناء

TAFATEFO said...

توعد أبو مجاهد سرايا القدس لجنود الصهاينه واللي فعلاً دلوقتي بيثبت صدقه

http://www.youtube.com/watch?v=BNsXdmn9LmY

الصهاينه بيواجهوا جحيم حالياً في التوغل

القصف مكثف بصوره رهيبه .. لكن المقاومه كل شويه تعلن عن محاصرة مجموعة أو تدمير دبابة أو ناقلة مدرعة أو قنص جنود

ربنا ينصرهم ان شاء الله

أميرة محمد محمد محمد said...

انتي فين يا نواره ماتيجي تردي انا حاسه اني هتجن ازاي الناس دي بقت كده ازاي يقدروا يقتلوا بدم بارد بعد كده نلاقي عرب ومسلمين يشتمو في المقاومه و يقولو نفس إداعاءات إسرائيل لية الحق صوته واطي كده

يارب انصر المقاومه فقد عجزنا نحن فعلا عن فعل أي شئ

Anonymous said...

لافض فوك يا اونكل نيمو دة اية الاستقراء المستقبلى الرائع دة
بجد ضحكتنى وبكيتنى فى نفس الوقت

بالمناسبة اية رأيك فى لافض فوك دى ...جامدة مش كدة

اخر الاخبار
المقاتلين فى غزة استدرجو وحدة اسرائيلية كاملة داخل منزل وفجروة فوق روسهم


ربنا يقويهم وينصرهم كمان وكمان

وبجد شكرا على تعليقك الرائع


احمد سعيد سابقا
عباس حاليا