Wednesday 27 August 2008

انا اتخنقت فعلا

دلوقت زغلول النجار بيقول الكلام ده
الكلام ده بيقوله انه عرفه من مصدر غير مباشر...يعني ايه مصدر غير مباشر؟ يعني ايه؟ فيه حاجة في الدنيا اسمها كده؟ ايه المصدر المباشر يعني؟ وايه المصدر غير المباشر اللي هو عرف بيه؟ جات له رؤيا مثلا؟
ولما هو عرف الخبر ده على وجه اليقين ما اتقدمش ليه بطلب للنيابة للتحقيق في مقتل وفاء قسطنطين؟
يعني ماهو يا اما متأكد من حاجة زي دي ويقدم بلاغ بصفته مواطن او يوعز لمحامي انه يقدم بلاغ عن اختفاء وفاء قسطنطين او انه وصله خبر يقين ان وفاء قسطنطين اقتلت والنيابة تحقق واول حاجة ح تعملها النيابة انها ح تبعت على عنوان وفاء قسطنطين وتشوف اذا كانت اقتلت وللا عايشة وزي الحصان
مش كده برضه؟
مش ده المسلك القانوني الطبيعي يعني؟ وللا يطلع في الاعلام يتهم ناس بالقتل ومش عايز كمان يقول مصدره؟ طيب يقدم بلاغ للنائب العام وللا للنيابة وبعدين يعمل ضجة اعلامية وانا مستعدة ابقى اول واحدة انضم للحملة دي، بس يجول لي حاجة واحدة م اللي ربنا كتبها علينا...يعمل اي حاجة قانونية تقول انه مش بيضرب بمب في الهوا..صح؟ مش ده العقل اللي ربنا عرفوه بيه؟ وللا ح يفضل يتكلم كده من غير اي ادلة ومن غير اي خطوات قانونية تأكد انه متأكد من كلامه لحد ما يفقد مصداقيته خالص؟ وبعد كده بقى نصيحة للصحف والمواقع الالكترونية ماحدش ياخد من الراجل ده اي تصريحات عشان طول النهار يقول في اتهامات خطيرة وكل اسانيده: انا عرفت بس مش ح اقول مين عشان اللي قال لي حلفني بالطلاق وع المصحف اني ما اجيبش سيرته وربنا حليم ستار وربنا ما يجعلنا من خرابين البيوت
يحلوا عنا بكلام المصاطب ده بقى يا اما يجيب دليل على كلامه او يطلب التحقيق فيه

No comments: