Friday 22 August 2008

يا ترى مين شريك ابراهيم نفخو

على فكرة انا ما اتصدمتش، مع اني الانسانة المصدومة، بس انا كنت عارفة ان براهيم نفخو اللي ما جابش كوباية شاي على حسابه في الاهرام واللي طلع الاهرام مديون بستة مليار وقال ايه عايزين الدولة تتحمل ديون الاهرام كنت عارفة انه ح يطلع، مش بس كده، ده احنا ح نتحمل ديون الاهرام، احسن يا مصر، احسن
خليكي كده لحد ما تطربق على دماغك
دلوقت احنا لو صحينا الصبح ما لقيناش لا ساويرس ولا عز ولا دياب ولا هشام ولا بهجت زي ما صحينا في يوم من الايام ما لقيناش ممدوح سماعين واللي قبلها واللي قبل اللي قبلها مين ح يتحمل خسايرنا، قصدي انهيارنا في البورصة وفلس بنوكنا؟ مين؟ جمال بتاع لسيه باسيه لسيه فير؟ وللا الرئيس ح يؤمر بان الخساير تبقى على نفقه الدولة؟ هو بيدفع حاجة من جيبه؟ طيب لما براهيم نفخو طلع منها، دلوقت لما ياخد التلاتة مليار بتوعه ويخلع هو كمان برة البلد ويسيبوا كلهم المركب بتغرق يا قبطان، القبطان ح يروح فين هو راخر؟ ح يهرب هو عياله ويسيبونا؟ لا ولا يهرب ولا حاجة
عارفين ليه؟ عشان ح تعدي زي ما اللي قبلها عدى
على فكرة موضوع مجلس الشورى مش ح يعدي، ده عدا خلاص صباح الخير، النهاردة الريس كان في موقع الحدث وكان بيقول لهم يخلص على نوفمبر وقالوا له حاضر!
كركركركركر
انا مش ح اسأل ح نعمل ايه لاننا مش ح نعمل حاجة، كله بيعدي وح يعدي
شي عجيب كيف ماشي؟ وخشخش من دون خشخاش؟ ولشو اهبل ولشو غاشي؟ والفيلم مكفى وفاهمينه وشايفينه من دون شاشة؟

No comments: