Thursday 24 April 2008

كريم البحيري في سجن برج العرب


تحديث بخصوص كريم البحيري:
ده التعليق اللي سابه حسام الحملاوي عندي:

كريم وكمال الفيومي وعدد من عمال غزل المحلة ومواطني المحلة كانو محتجزين بأمن دولة المحلة بعض صدور قرارات الإفراج من النيابة ودلوقتي اتحولوا على سجن برج العرب.. المحامين بيحاولوا دلوقتي يطلعوا تصاريح زيارة ويروحوا... وأنا بأدعو الناس انها تحاول تروح تزورهم وما تسيبهومش لوحديهم في المحنة ديه
أنا حأبعتلك دلوقتي نمرة محام رايح على الميل...

انتهى التعليق واحكي لكوا اللي حصل:
كنت باتصل بكريم مش بيرد وبعدين تليفوناته اتقفلت، اتصلت بالمحامية صفاء زكي مراد وقالت لي ان اسم كريم البحيري مش في المحتجزين بتوع المحلة، ماما قالت لي حرام عليكي ليكون الواد مستخبي سيبيه في حاله بقى
طبعا الكلام ده كان يوم تمانية او تسعة ابريل مش متذكرة، واعتمادا على ان امي دايما تحسسني بالذنب قلت طب خلاص، لو فيه خبر جديد او حد عرف انه في امن الدولة اكيد ح تتنشر في المدونات
وبتوع المحلة اخدوا اخلاء سبيل والناس هيصت وزأططت وانبساطات
واتباعا لسياسة عدم التنجيم ماحدش جاب سيرة كريم غير حسام من كام يوم وانا قلت ياااااه الواد لسة مستخبي لحد دلوقت؟
لحد ما حداويت دخل عندي وقال لي كريم فين يا نوارة وانا كل ده مقتنعة انه غطسان وبعدين الفار لعب في عبي رحت لحد حسام فقال لي الاخبار دي
طب هل كريم اتعرض على النيابة؟ واذا كان اتعرض على النيابة ماحدش قال لي ليه؟ اكيد صفاء زكي مراد لحد يوم تمانية او تسعة، وهي محامية من بتوع المحلة ما كانتش تعرف ان كريم هناك وده معناه انهم خفوه شوية
يخفوه بقى وللا يغور في داهية مش كده؟ ما احنا مش عايزين نعمله نجم
افففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففف
ان شاء الله ح اتصل بالنمرة اللي بعتها لي حسام واشوف نطلع امتى واقول لكوا

لسة حالا حسام الحملاوي باعت لي ميل بيقول لي ان كريم البحيري محبوس في سجن برج العرب
يعني ايه الكلام ده؟ طب وخافيينه عن المحامين ليه؟ وازاي يدخل سجن برج العرب من غير ما يعدي على امن الدولة؟ ولما عدى على امن الدولة انكره ليه؟ طب اتعرض على النيابة وللا لا
يا حساااااااااااااام رد عليا
اي حد يعرف يقول لي، طب فيه زيارات له في سجن برج العرب؟
لو كده نروح له

No comments: