Sunday 6 April 2008

قتلى وجرحى المحلة يتم نقلهم الى مستشفى المنصورة

تحديث: قسم مصر القديمة بينكر مالك واكرم واللي معاهم تاني
------
تحديث:
هو احنا غلطنا في حاجة؟
غلطنا في حاجة؟ حد يقول لي لو غلطنا؟ هي الناس غلطانة انها عايزة تعيش؟
انا اتصلت دلوقت بالمحلة وسامعة ضرب النار المتواصل وانا على التليفون
المحلة كلها اتحرقت...وعايزين يلبسوها في العمال، يعني ايه ده؟
الامن ماشي بسيوف وواخد تعليمات انه يمسك الناس ما يسبهمش الا لما يطلعوا في الروح
الاعلام الوسخ ساكت ليه؟ في المراسلين مش بيروحوا المحلة ليه؟

مجزرة بشرية في المحلة يا بتوع يوم اليتيم
تحديث:

اتصلت بمعتز دلوقت وهو في مستشفى المنصورة بيستقبل الجرحى اللي جايين من المحلة
بيقول لي ان اربعة فقدوا عينيهم خالص وهو بيكلمني كان واقف قدام واحد بيطلعوا له الرصاصة من صدره
اما القتلى فدخلوا على المشرحة على طول وما حدش يعرف عنهم حاجة
ولاد الكلب ولاد الكلب ولاد الكلب

====
اتصل بيا معتز (مدونة منفي) وقال لي ان الجرحى والقتلى بتوع المحلة بيتم تحويلهم في مستشفى المنصورة ووصل منهم حوالي اتناشر وبيقول لي ان فيه سبعين محتجز في مقر حزب ال...ال..ال ايه. باين الامة حاجة كده مش فاكرة بقيت انسى..النهاردة كان يوم صعب قوي، المهم بيحاولوا يقتحموا المقر ده دلوقت

يا اخوانا حد من بتوع التلفزيونات يتنيل يروح يشوف لنا الحكاية
حاجة تانية
انا مش لاقية احمد عبد الفتاح بتاع يالاللي...تليفونه مقفول اللي يعرف له سكة او يعرف انه كويس يطمنا عليه
محمد الشرقاوي في عربية الترحيلات دلوقت ومش عارفين رايحين بيه على فين
ساعة كده ان شاء الله واعرف
النهاردة يوم صعب قوي

No comments: