Sunday 6 April 2008

عاجل: الامن يقوم باحداث شغب في المحلة!

تحديث:
انباء غير مؤكدة عن سقوط قتلى في المحلة، رجاء من الاعلاميين في كل القنوات الفضائية انهم يسافروا المحلة لان الوضع عمال يتفاقهم ولو انتهى بدم يبقى مش كويس، انا باحاول اوصل لسمير عمر بس مش عارفة
=====

عزيز عيني كان ساب لي تعليق بان المحلة فيها ضرب نار وقنابل مسيلة للدموع وفيه انونيمس سايب لي تعليق بالمعنى ده

اتصلت بكريم البحيري وقال لي انهم بعد ما اجبروا العمال على حضور العمل وهم خارجين الساعة تلاتة فيه حد من الشباب اللي ماشيين في الشارع هتف - كريم مش عارف مين ده - فالكل هتف وراه فالامن - اللي مالي المحلة وكريم بيقدره بحوالي ميت الف عنصر من عناصر الامن - تعامل مع الناس بالعنف الاول ابتدى باعتقال عدد من الناس وبعدين ابتدى يضرب الناس في الشارع بالعصيان ثم اتصعد الامر لقنابل مسيلة للدموع ورصاص مطاطي وكريم بيقول فيه اصابات كتيرة قوي بين النساء والاطفال والرجال وفيه ناس اخدت عدة رصاصات في جسمها وناس اخدت رصاصات في عينيها
البي بي سي العربي كانت مع كريم على التليفون ولما قال لهم الكلام ده قطعوا عليه وقالوا له احنا ح نسأل مسئول الامن
!!!!
عموما انا اتصلت بسمير عمر من الجزيرة وهو وعدني انه بعد ما يخلص اكل ح يتصل بكريم
فيه ناس كتير مقبوض عليهم في المحلة مش عارفة مركز هشام مبارك عنده لستة باساميهم وللا لا؟

No comments: