Sunday 13 April 2008

هيلاري وماكين بيقولوا على اوباما طبقي

آه وربنا، هيلاري الميليارديرة وماكين ابو كرش بيقولوا على اوباما طبقي
ليه بقى؟
اوباما قال ان الطبقة العاملة عندها احساس بالمرارة والغضب والكراهية وبتفرغ مشاعرها المكبوتة دي اما بالسلاح او بالتشدد الديني او الاساءة للمهاجرين
قوم ست هيلاري تقول: ايه ده الكلام ده؟ ده كلام طبقى
!!!!!
هلبت ما افلام الست شادية بتاعة الفقير بياكل لقمة الفول وهو سعيد وبينام وهو متهني البال واغنية محلاها عيشة الفلاح كانت بتوصل امريكا مترجمة بقى
ولزمن وحتمن الست والدتها حكت لها قصة: البس قميص اسعد واحد في المدينة وطلع اسعد واحد في المدينة ما عندوش قميص وكل القصص والافلام والمسمسات اللي معمولة عشان تريح ضمير امثالها واللي مفادها: هم الفقرا مبسوطين بحالهم كده...دولم حتى اسعد من الاغنيا
واللي يقول ان الطبقة العاملة طلعان ميتين ابوها لحد ما كفرت وكرهت الناس ونفسها والعيشة واللي عايشينها يبقى طبقي
طبعا اوباما جاله ازبهلال من رد فعل هيلاري وماكين وقال ما معناه: نعم؟ افندم؟ انا طبقي؟ أنا؟ أنا؟ أنا؟
واردف قائلا ما معناه: اظن يعني انا مش محتاج اقول ان دي نتيجة طبيعية للفقر...وللا محتاج؟
والنبي ماتش الكورة اللي باناتهم هم التلاتة يلعبوه زي ما يحبوا بس بلاش يتكوا على حاجات توجعنا احنا

خليهم في التأمين الصحي وحرب العراق

No comments: