Thursday 24 April 2008

اسماء اسرى المحلة

دي اسماء اسرى المحلة من عند الحاج حسام الحملاوي للحملات
هو شبشب قانون الطوارئ ده ح يفضل مرفوع كده كتير وكل شوية ينزل على ام دماغنا؟
وياريته بيطبق
طب ياريت يطبقوا قانون الطوارئ
انا بقى عايزة قانون الطوارئ يطبق عدل
هو قانون الطوارئ يخليك تحجز عمال واهالي وناس عادية جدا في احداث هم مالهمش اي يد فيها وكمان واخدين افراج من النيابة واحيانا من النائب العام زي حالة اسراء؟
هو قانون الطوارئ بروح امهم مش بيطبق على ممدوح اسماعيل بتاع العبارة ليه؟ اشمعنى اطبق على ممدوح اسماعيل المحامي عشان لقوا عنده فلاشة من ضمن الضبطيات؟
يالهو بالي ياما، ده انا عندي ممنوعات كتير قوي: ايشي فلاشة على لاب توب على تلفزيون ملون بيجيب قناة المعلومات وفيديون وريسيفر وحاجات قلة ادب كتير قوي، وعندنا كمان فرن بالكهربا...اه وربنا، كل دي احراز ربنا يستر بقى ان شاء الله ح اخبيهم بسرعة في مكان آمن احسن لو لقوهم عندي تنظيم التهييس ح يتكشف وح نروح كلنا في داهية وانا ح اعترف عليكوا واحد واحد، بس يقطعوا عني التكييف في الحر ده
طب قانون الطوارق والنوازل ما اطبقش على هاني سرور ليه؟ وللا يكونش الناس هي اللي لوثت الدم بغباوة قلوبهم؟
اشمعنى قانون الطوارق ما بيطرقش غير باب الغلابة اللي مالهمش في حاجة، وعلى رأي حسام الحملاوي، بيقول لي هو مش ده معمول عشان الارهاب زي ما بيقولوا لنا؟ طب هم دول ارهابيين في ايه؟ دول عمال
الاسماء اهية
Kamal Mohamed el-Sayyed el-Fayoumi, Ghazl el-Mahalla worker
Tarek Abdel Hamid Amin (Tarek el-Senoussi), Ghazl el-Mahalla worker
Abdel Kareem Ali el-Beheiri Abdel Kareem (Kareem el-Beheiri), Ghazl el-Mahalla worker and blogger
Ibrahim el-Zoghby, Mahalla resident
Ahmad Mohamed Ahmad, Security guard at Ghazl el-Mahalla
Ibrahim el-Yamani, doctor
Abdel Halim Ahmad, Ghazl el-Mahalla worker

No comments: