Monday 28 April 2008

من النهاردة مافيش كرة تلج، انا كرة التلج

انا كرة التلج، اصل الكلمة دي بقت تستفزني، مش لمعناها او لسياق استخدامها بس لاني كل ما اشوف حد يقول لي كرة التلج كأنهم تافين في بق بعض
الحمد لله اكلت الفسيخ ونقدر بقى نمخمخ
من امبارح كان فيه اقتراحات منها قائمة باسماء كل المعتقلين ودي عليا انا دي سيبوهالي ان شاء الله على بكرة اكون جبتها من بابا هشام مبارك ابانا الذي في حقوق الانسان
واننا نوقع على بلاغ للنائب العام ونتجمع يوم اربعة مايو عشان نقدم البلاغ ده، برضه ح اسألكوا في هشام مبارك مدى قانونية اننا نوقع على البيان المتوجه للنائب العام بكرة واقول لكوا الاخبار
صور للمعتقلين فيه كريم البحيري ما اعرفش بقية الصور
بانرات افرجوا عن مصر دي حد غيري يعملها انا كتر خيري على النت لحد كده قوي ده انا بقيت على لينكس يعني صعت تكنولوبيا خالص
بالنسبة للبلاغ هل نقدمة قبلها بيوم وللا في نفس اليوم افضل برضه دي تتوقف على الظروف وبرضه ح اسأل بكرة في هشام مبارك ابانا الذي في حقوق الانسان وهم برضه يقدروا يقولوا اقتراحات اكثر عملية
وبكده يبقى لبس الاسود له معنى على الاقل نبقى لابسين اسود عشان المعتقلين
النهاردة عشان اجازة فالمركز مش فاتح حاولت ادخل على الموقع لقيته مش حاطط كل اسامي المعتقلين عشان كده لزمن وحتمن اجيبه من المركز نفسه ولو عرفت اجيب صور ان شاء الله هو النهاردة كام في الشهر
يانهااااار، احنا لازم نلحق بسرعة
هو دايما زكريا يقول قبل ما القطر يتحرك كده
بس ملحوقة انشاء الله، وكمان لازم اعمل التوكيل بتاع هشام مبارك اللي عمالة اتلكع في عمايله ده
بكرة بكرة ان شاء الله

No comments: