Sunday, 20 February 2011

ادعوا لاخوانكم في ليبيا والبحرين واليمن


السفاح القذافي بيقتل المئات، وفيه شهود عيان اتصلوا بالجزيرة وقالوا انه جايب مرتزقة افارقة يدخلوا البيوت ويغتصبوا الستات
ادعوا لاخوانكم في ليبيا والبحرين واليمن
في البحرين بيدخلوا الجرحى التلاجات وهم لسه احياء وفيه دكاترة سمعوا صوت انين طالع من التلاجات
بالنسبة لليبيا
الاخوة في ليبيا، مش حينفع كده، اقصد مش حينفع سليمة، ده مختل عقليا بشكل كامل، ومستعد يتقل الشعب كله
اولا ده ما ينفعش يقعد ثانية واحدة، كل ثانية بتعدي وهو في كرسي الحكم بشهيد
ثانيا الجيش والشرطة الليبية لازم فورا يتوجهوا للسفاح ده ويحاصروه ويجبروه على التنحي بشكل فوري وخلي المرتزقة بتوعه ينفعوه، جايب قوات احتلال عشان القوات مش قادرة تقتل شعبها؟ 
القذافي ماشي ماشي، لكن كل فرد في الجيش والشرطة الليبية لا ينضم للجماهير ويحاصر الكلب ده حيتكتب اسمه في التاريخ مذيل بالعار والخيانة
لازم تعرفوا مكان الراجل ده وتروحوا تحاصروه... فورا
واي خدمات احنا رقبتنا لكم
وياريت تراجعوا برضه النوتس بتاعة الاخوة التوانسة نصائحهم نفعتنا جدا في التظاهر
وهنا فيه نوت كويسة من تونس 
بالنسبة لليمن، علي عبد الله صالح قال خطابه التاني، فاضل له خطاب

42 comments:

ahmed198444 said...

نصائح اخوانا التوانسة مش هتنفع لان دى ابادة مش قمع للمظاهرات
مفيش اخبار عن الجالية المصريه بليبيا المجلس الاعلى للقوات المسلحه لازم ياخد قرار

ahmed198444 said...

نصائح اخونا التوانسه مش هتنفع دول محتاجين تكتيك جديد لان دى ابادة مش قمع للمظاهرات
مفيش اخبار عن الجالية المصرية فى ليبيا المجلس الاعلى للقوات المسلحة المفروض يتحرك على اساس اننا بقينا دولة محترمة بتحافظ على رعاياها مش زى زمان

أحمد البستاوي said...

---
القذافي ما اتجننشي و لا حاجة
القذافي مجنون خلقة
دا العادي بتاعه
---
نصيحه لأولاد خالي في ليبيا
اللي يقع في ايدكم من عسكره ليبي إفريقي كائن فضائي خلصوا عليه
---
الطريقة الوحيدة اللي تنفع في ليبيا هي طريقة الكر و الفر
---
و استهداف زعماء القبائل المناصرين للقذافي و استهداف قبيلته لينقلبوا عليه
---
و حاولوا تفتحوا ثغرات على الحدود مع مصر في مطروح و البحيرة أهلكم و ناسكم

محمد صبرى said...

المعتوه الليبي دا جنانه فاق كل الحدود, ربنا يخسف بيه الارض

ربنا ينصر الثوار المظلومين فى كل الأرض

power of truth said...

كان الله مع كل اخوتنا الاحرار في كل مكان
ما يجري في ليبيا يتجاوز ببشاعته كل تقدير
الاخ العقيد اعتبر شعبه اسرائيل وعم يحاربهم بالاسلحة الثقيلة
تواطؤ دولي رهيب وهو بكل الاحوال مفهوم باعتبار القذافي كان يتقاسم مع الغرب ثروات ليبيا الضخمة
كان الله معهم في محنتهم لأنه من الواضح انه ليس عند هذا المجنون مشكلة بقتل كل الشعب دون ان يرف له جفن
الامور في البحرين مختلفة بعض الشيء واعتقد انه حتى المعارضة تعرف ذلك وهم وان كانوا يقولون باسقاط النظام على استحياء الا ان الحل الذي يمكن الوصول اليه هو اصلاحات حقيقية بالنظام السياسي وتحقيق العادلة للجميع
اما اليمن فالوضع كما قلتي بقي للرئيس اليمني خطاب اضافي
اللهم كن مع كل من يناضل في سبيل حريته وحرية شعبه

lymona said...

عاجبني ليبل الثورة العربية .. لسه اليوم كنت بتكلم مع صديق واتفق معي على ان تسمية الثورة العربية الكبرى على ثورة الشريف حسين خطأ
مانعيشة اليوم هو ثورتنا الكبرى التي ترسم لنا خطى الاتحاد العربي بعد التخلص من براثن الاحتلال والوصاية والاستعمار


بأذن الله سنتخلص من الغبي على عبد الله صالح قريباُ ... دعواتكم لنا ياعرب

وقلوبنا مع اخوتنا الاحرار في كل الاقطار

Moataz M. Medhat said...

اليمن:صديق يمني دائما ما استبعد الإنقلابا في بلادهم لطبيعتها القبلية، قال إن علي عبد الله انتهى اليوم،لأن التطورات جديدة من إستقالات في الحزب و دخول شباب الجامعات على الخط.

البحرين: يبدو أن الأمور هدأت نسبيا على الأقل توقف القتل و بدأوا التنازلات

ليبيا:الله يحرقه و يلعنه! بدأت تبشيرات بإنقلاب عسكري في بنغازي،و مظاهرات في طرابلس. و حرثت "المقاومة الليبية" مدرجات الطائرات في مدن عدة لمنع المرتزقة. (الأخبار مصدرها ليبيين على تويتر). ربنا يكرمهم و يحررهم.

الليبيين شايفينا مثل أعلى، يارب نعرف نكمل ثورتنا على خير، و نقف جنبهم:
http://bit.ly/iknGxg

مراد الباشا said...

لا تحاور ،
لا تحاور ،
ليس هؤلاء إلا شبح من مقابر
ليس فيهم رجل ولا قادر

لا تعد لبتك إلا بموتهم
فالدم الأحمر لا زال ينزف على المنابر

هؤلاء أولاد إسرائيل
يقودهم العميل
وأشرفهم عاهر .


عقيديهم دنس فاجر.
وعريفهم كافر.
لا تحاور.
من قال عن أمنا عاقر
وباع قمحنا
ودمنا
وأودعنا العنابر .

لا تعد للنوم
لا ترحل عن الميدان
لا تقامر.

فأولاد اللص
أولاد الداعر
يحيكون المؤامرة
من خلف الستائر

لا تحاور
لا تقامر
ولا تسمحك لدمك أن يكن
حدثا عابر

قارئة said...

رؤياك صادقة بأذن الله وسوف نرى نهاية هذا النظام عن حق.
وجود مبارك رأس الحية (عمدة الديكتاتورين العرب باعتبار سنه) في شرم الشيخ معناه وجود بؤرة تآمرأقليمية دولية تتبادل الخبرات والخطط ضد ثورة مصر والثورات العربية.
ولسوف يسقط القذافي وأظن أهل ليبيا قاتليه لا محالة وبسقوطه يتطهر أول مربع في الوطن العربي ليصبح درعا ثوريا.

labied said...

يا شباب مصر،
احذروا أن يسرقوا الثورة منكم.
والله انهم يتأمرون على ثورتكم المباركة
لا تفقدوا وجهتكم و لا تبددوا عزيمتكم
مبارك، إسرائيل و أمريكا يتربصون بكم
لماذا لاتغير هذه الحكومة المولودة من رحم النظام السابق
ركزوا على الحصول على منجزاتكم
ثورة حتى النصر

اعقل مجنونه said...

الشعب الليبي الآن يعاني بشدة من نقص الأداوت الطبية والأدوية وأكياس الدم الفارغة و الادوات وجميع المستلزمات الطبية وبينما يتم كتابة هذه الكلمات فإن العشرات من الليبين يموتون إما مباشرة بسبب الاصابات والجراح او بطريقة غير مباشرة من خلال نقص الامدادات الطبية والادوية و اكباس الدم فهم لديهم المتبرعون ولكن ينقصهم الأدوات والمستلزمات الطبية والأدوبة وغيرها

ان الموضوع له عدة ابعاد ، وعلى كل منا تحديد البعد الذي سيتناسب مع افكاره وقناعاته
الشعب الليبي تجب مساعدته وفقا للبعد الديني
ووفقا للبعد العروبي
ووفقا للبعد الانساني
ووفقا للبعد المتعلق بالقانون الدولي

-نظرا لعدة اعتبارات منها سلامة كل من بالقافلة لن نستطيع الدخول الى ليبيا وسنكتفي بتسليم المساعدات الطبية على الحدود على اقصى تقدير
- لن يتم قبول اي تبرعات مادية ولن نستلم اية اموال من احد وعلى كل من يرغب بالمساعدة ان يشتري مستلزمات سنقوم بتحديدها هنا قريبا
ومنها على سبيل المثال شنطة الاسعافات الاولية
وسنفصل المساعدات المطلوبة تحديدا بعد ان تصلنا المعلومات من المنسقين في الجانب الليبي
-لسنا معنيين بالمساعدات المتعلقة باي شيئ غير المساعدات الطبية واذا قمنا بتنظيم قافلة اخرى لهذه الاغراض فسنعلمكم بها

-أخيرا أذكركم بأن الشعب المصري لم يتخلى يوما عن دوره الرائد النابع من احساسه بالمسئولية تجاه الشعوب العربية ولنا في مساندة عمر المختار واصحابه خير مثال على ذلك
-لتسجيل اسمك والانضمام للقافلة او تسليم المساعدات يرجى الاتصال بهذا الرقم او ارسال رسالة تأكيدية اليه بها اسمك والمحافظة التي تسكن بها
01515875134
المهندس خالد منسق للقافلة

- لن يتم حجز مقعد لمن لن يقوم بارسال رسالة تأكيدية او الاتصال بالمهندس خالد
حيث التسجيل في الحدث وحده ليس كافيا لاتخاذ الاجراءات والتدابير اللازمة لانضمامك (السبب ان العديد من الاشخاص يسجلون في الحدث ولايحضرون )ـ

قامة مبدئية بالمستلزمات والادوية الطبية:

أكياس دم فارغة
Cefotax 1gm
...Flumox 1gm
............Declophin amp
Ciprofar 500+750 tab
...Dicynone amp
Valium amp
محاليل وريد ملح وجلوكوز 5%
خيوط جراحية
قطن وشاش وغيارات
مسكنات اقراص وامبولات
خيوط جراحية على ابرة حرير

ويرجى التأكيد على أكياس الدم الفراغة فهي مهمة جدا جدا جدا

جبهة التهييس الشعبية said...

سيناء اتحركت نحو شرم الشيخ

http://alanany.wordpress.com/2011/02/20/sinai-17/

مهندس مصري said...

يارب ينصر اخواننا في ليبيا على السفاح المجنون

AD sabry said...

what we should do to help?

طائر said...

حسبي الله ونعم الوكيل في اللي استباح الدم
عشان هو يبقى فوق
حسبي الله ونعم الوكيل
في اللي فاكر نفسه يقدر يموت اللي عايز يموته ويسيب اللي عايزه
حسبي الله ونعم الوكيل
...حسبي الله ونعم الوكيل
حسبي الله ونعم الوكيل
اللهم خذهم اخذ عزيز مقتدر
يارب اقسم عليك بحق قدرتك وعظمتك وجبروتك
بحق صفات جلالك
ان تدمرهم تدميرا
حسبي الله ونعم الوكيل
لا اله الا انت سبحانك انا كنا من الظالمين
رب انا مسنا الضر وانت ارحم الراحمين

Bienveillant أوفياء مصر d'Égypte said...

= = = = =
بدلاً من أن تكتفى بأن تضغط على علامة (أحب - لايك) و بدلاً من كتابة تعليق قصير مثل (حرام) - و (حسبى الله ونعم الوكيل) - قم بنسخ أى من النصوص التالية بالعربية أو بالفرنسية أو بهما معاً وأرسلها إلى معارفك

Au lieu de vous satisfaire par le marquage (J’aime) ou des courts commentaires de type (Oh la là, C’est fou, etc.…), vous pouvez copier le texte suivant, en Arabe et/ou en Français, et l’envoyer à vos amis

المجنون مُعمّر القذافى الذى يحكم ليبيا منذ 42 عاماً يقتل المئات ويجرح الألاف من الشعب العربى الليبى الحر الثائر مستخدماً أسلحة المرتزقة الأفارقة المأجورين - وهؤلاء المأجورون الأوباش هم من النوع المستعد لبيع عرض أمهاتهم مقابل أى قدر من مال - جريمة القذافى أصبحت مزدوجة بالوقيعة ببين أشراف شباب العرب وأقذر أوباش أفريقيا من أولاد الحرام عديمى الشرف وأولاد البغايا عديمى العقل عديمى الضمير – وهؤلاء المرتزقة الأفارقة المجرمين يقومون باغتصاب شابات ليبيا لبث الرعب فى النفوس والحيلولة دون خروج الرجال للتظاهر ضد النظام

Le fou maniaque abominable ignoble de Mouammar El Kadhafi qui dirige la Lybie depuis 42 ans est en train de massacrer le people de la Lybie frère révoltée contre le régime tyrannique. Des centaines des tués, des milliers des blessés sont tombés par des sales mains des mercenaires Africains qui sont des fils des putes prêtes à vendre les corps des leurs mères pour un peu d’argent.
Le crime du délirant Libyen Kadhafi est devenu double, il ne fait pas seulement opprimer son people Arabe mais il provoque une sale guerre / conflit d’honneur entre les Arabes et les Africains car ces sales soldats Africains stipendiés ont en trains de violer des femmes Libyennes pour essayer de semer la terreur partout et empêcher les hommes de sortir manifester contre le régime dans les rues.
= = = = =

سهـــل said...

دعاااااااااااااااء

Rowaa said...

نوارة نداء عاجل
الليبين هنا ببريطانيا يسألونكم الدعاء لاخوانكم بليبيا

ومجرد استفهام منى هل يمكن ان تصلهم معونات طبية من ناحية مصر؟؟

طبعا انتم اعلم بالمستطاع
رجاء لاتنسوهم من دعواتكم ربنا ينجيهم ويخلصهم من هذا السفاح.
وانتو فى مصر فخلوا عينكم مفتحة لان راس الحية بتاعتكم لسه حرة
والله خير حافظ وهو ارحم الراحمين
رواء

Rowaa said...

الله يكرمك يا نوارة عفارم عليكى ياستى جزاكم الله كل خير وندعوا الله ان يكلل جهودكم بالتوفيق والنصر
ويقطع دابر هؤلاء الافاعى ويحفظ الثورة ويباركها وفى مصر وتونس وليبيا واليمن والبحرين وكل الوطن العربى

وبارك الله فى المهندس خالد الذى يعد قافلة طبية لليبيا فقدعلمت من الليبين معنا انهم بداخل ليبيا فى حاجة ماسة لها

Lammers said...

فيحد بيتكلم عن الفرق بين التنحي و التخلي

من هنا

الفرق بين التنحي و التخلي ... يا نهار ابيض لو كان الكلام ده صحيح http://on.fb.me/fkIK2C

هناك فرقا شاسعا بين التخلى عن السلطة والتنحى مما اثار دهشتى اكثر واكثر !!!!!!!!

قال لى : ان التنحى يعنى فى الدستور انه قد ترك المنصب الرئاسى تماما ولم يعد له اى سلطة رئاسية او حراسة عسكرية وصار مواطنا عاديا مثل باقى الشعب ويحق للشعب التحفظ على امواله ومحاكمته

اما التخلى عن السلطة فيعنى انه قد خول سلطته بالتبعية لرئيس مجلس الشعب لكنه مازال رئيسا الى حين انتهاء الفترة الرئاسية

ونظرا لان فى ظروفنا مجلسى الشعب والشورى اعتبرناهم مزورين وغير موثوق بهم فتم تخويل السلطة الى الجيش لادارة البلاد لحين انتهاء الفترة الرئاسية



أى انه مبارك (على حسب قول الحرس العسكرى ) مازال يعتبر رئيسا لمصر ولكن خول سلطته للجيش لادارة البلاد مؤقتا حتى فترة رئاسية جديدة

وهذا يفسر لنا لما لم يتم تقديم جمال مبارك الى الان الى النائب العام برغم كم البلاغات المقدمة ضده وتم تقديم كباش الفداء مثل احمد عز وبعض الوزراء نواب مجلسى الشعب والشورى

الكلام ده نتأكد من صحته ازاي يا نوارة ساعدينا بجد

Wish I were a Butterfly ... said...

ربنا يستر فعلا على ليبيا
الخـوف إن القذافي معندوش عقل أصلا فمفيش أمل إنه يبطل الإبادة دي!! هم مش بقالهم أيام كتير عشان يبقى كل العدد دة قتلى

الأمل الوحيد إن الشعب كله بالشرطة بكل القبائل يكونوا مع بعض بموقف واحد عشان يوقفوه. ربنـا يعينهم

utopia said...

اللهم انصر اهل ليبيا وثبت اقدامهم وعجل لهم بنصرك امين

مبارك مازال رئيسا لمصر
اقرى دا احنا شكلنا خدنا حتة دين قفا
http://www.facebook.com/note.php?note_id=199601583399372&id=100000485941266

raskebera said...

افتح القوس و زود المغرب .. اتحركت النهاردة
و سيب القوس مفتوح ماحادش عارف
;)

النهاردة الاحد يا ريت نكثف الجهود لغاية يوم الثلاثاء
و التأكيد على انه اعتصام حتى تحقيق المطالب
خلوا الهتاف واحد " الشعب يريد القصاص "

علان العلانى said...

وهكذا تشرق شمس الثورة


عاشت لبيا حرة لتا
ودامت أرضها للبين

Ali Hisham said...

ده بيضرب شعبه بالطائرات .. ايه الفجر ده

rahrom said...

الله ينصرهم لازم نعمل دعاء قنوت فى كل صلاة مفروضة نطلب نصر الله لنا ولهم اوعوا تنسوا الدعاء مفتاح النصر

Ahmed said...

سمعتى بلال فضل مع منى الشازلى قال اية؟؟؟؟ هتهدى بقى شوية ولا لسة مشعننة؟؟؟

Luay Sakr said...

نوارة دي نصائح المصريين في الثورة

http://ta-kha-ref.blogspot.com/2011/02/blog-post_18.html

AhmeD 3llaM said...

واحد صاحبي بيقولي لازم الدول العربيه تدخل في مجزرة ليبيا قلت له الكل متعاص بس ايه الحل مع الانظمه بنت الحرام دي الي بتقتل الناس عشان فرد عشان رأي عشان فكر
ايه ده
دا ربنا ولله المثل الاعلي قال ان كل الناس مش هتؤمن بيه

المضحك المفزع المثير للقئ ان
ليبيا عملت زي مصر الحكوميه لما قالت ان فيه اجندات وحورات كدابه
المفارقه بقي
ان ليبيا بتقول ان عملاء اسرائيل وجواسيسها شغالين تجسس علي (حزب الله ولبنان وليبيا وسوريا)ودا بعكس مصر الي احنا كنا شغالين لحساب حزب الله الي في لبنان الشيعي التابع لايران وقطر وسوريا

اقول ايه غير احا يا انظمه تستحق الضرب بالجزمه علي الوجوه حتي الموت

هوه كل نظام لازم يخترع عدو وخلاص
يا جماعه احنا ملناش اعداء غير امريكا العاهره الفاجره الوسخه وكلبتها اسرائيل ولازم نحدد عدونا ونعمل ضده
وبالطبع الي شغالين تحت ايديهم من انظمه تسحق قلوب المواطنين وعظامهم من اجل بقائهم

ومازالت امريكا فاجره ولا ينبغي لنا ان نتعاطف مع الشعب الامريكي الحيوان الذي يرضي كمية التعريص التي تحدث باسم بلده
انا مصري وعربي وبكل فخر لان وطني بيتحرر من الكلاب الي ماسكينه
والدور علي الشعوب الاجنبيه الغربيه التي اقتنعت بالحريه التي اساسها القلع والجنس والوساخه والشذوذ
الحريه مش مجرد اعمل الي انا عايزه مدام مش بئذي غيري
الحريه انك تدافع عن غيرك عشان يعمل الي نفسه فيه هوه كمان

الفراغ said...

يانوارة ادعيلنا احنا
يانوارة فى مصيبة احنا وقعنا فيها وخدنا على قافانا
انا كنت بستغرب ليه شفيق نى كدا وبيقول مافيش مايجعلنى استعجل
وبقية الحاشية قاعدين وعلى قلبهم مراوح فى قصر الرياسة
الجيش حتى الان لم يطلب الحجز على اموال الريس
الجيش راح يحرس البيه
والبيه قاعد يستقبل الوفود براحته خالص فى شرم الشيخ

كل ده يفسرة شيء واحد ان كلمة تخلى عن موقعة يعنى ادى تفويض للجيش بادارة البلاد اثناء اجازته اللى اعطاها لنفسه
واكلنا الاونطه كلنا
اسئلى القانونين
التخلى غير التنحى تماما
التخلى هو ان يبقا رئيس للبلاد ويقوم غير بالحكم
حتى موعد الانتخابات القادمة وبذلك لانستطيع محاسبتهوذلك يفسر عودة الست خديجةالى مصر
كما يفسر لماذا شفيق متمسك بوزراء من الحزب الواطى حتى الان
اه ياشعب مصر المسكين

المهندس said...

نوااااارة ... شكلك هتزغرطي تاني
انباء غير مؤكدة عن فرار العقيد المجنون الي فنزويلا
نحن سوف نشكل الثلاثي المحرر في الدول العربية
ياااااااااااااارب النصر للشرفاء

mostafa said...

ليه ياأختي نسيتي الجزائر أدعوا لها هي كمان تتخلص من مش مبارك واحد بس أو بن على واحد بس أو معهتوه قذافي واحد بس ده إحنا يا بختنا المنيل في ستين نيلة لينا سبع جنيرالات أكثر بطشا من القذافي دول مستعدين يقتلوا 3 ملايين جزائري وعندي الدليل ومن الجيش دا واحد عسكري هرب وفضحهم على الجزيرة ،دحنا لما كنتوا أنتم في ميدان التحرير كانت قلوبنا تتقطع عشانكم وكنا ندعوا لكم في كل لحظة حتى انتصرتم وفرحنا لفرحكم ....

مش فاهمه said...

سيف الأسلام القذافى وسعت منه قوى ده بيقولهم ايطاليا حاتحتلكم

mostafa said...

اللهم أنصر إخواننا في ليبيا واليمن وكل مظلوم في وطننا العربي كما نصرت إخواننا في تونس ومصر من قبل وأتم نعمتك علينا في الجزائر، يارب
قولوا آمين

4freee said...

احنا ممكن تدعى لاخوانا قالبحرين وفى اليمن لن بالنسبة لليبين احنا ندعى علية اسهل دة خلل 100 فالمية ومالوش حل القذافى هيقتل كل الليبين حتى لو ولادة الحل ان ربنا يأخدة الله يخرب بيتة دايما كنت بسألأ نفسى لية الليبين سايبين المجنون دة يبقى رئيسهم وللاسف هو بدأ من حيث انتهى مبارك نزل انصارة الاول فالشارع ولما مقدروش على المتظاهرين قطع التليفونات والنت وبيدبح فالشعب الحل التصوير لكل جرايمة وحد قريب منة ربنا يهدية للصوراب ويقتلة ويخلصنا ويخلص الليبين منة

Haya said...

سهام الليل لاتخطيء
اللهم عليك بالقذافي وكل الظالمين يا رب
اللهم اقذف في قلوبهم الرعب
ومزقهم كل ممزق
وانصر المؤمنين يارب العالمين

sony2000 said...

الاول:تونس..التاني:مصر..الثالث:ليبا..الرابع...loading:)

محمد صبرى said...

المعتوه بن المعتوه سيف القذافي الدهل بيهدد بلده بالاحتلال الاجنبى و المصري و التونسي و بتقسيم البلاد و بالامارات الاسلامية و بيتكلم عن ان الثورة قام بها متآمرين مهلوسين

بس الحمد لله بيوعد انه القائد مؤسس الجماهرية الأولى هيؤسس معاهم الجماهيرية التانية



ههههههه

اقوى خطاب كوميدا سودا فى التاريخ

انا بقترح انه عقابه يكون مفتكس بقدر افتكاساته,

يعنى ممكن يخوذقوه خوذقة تدريجية بمعدل واحد ميللى فى اليوم..عشان يشوف بعنيه و هو بيموت الجماهيرية التانية فى نهضتها

KB said...

يا جماعه الراجل ده ( القذافي ) ما ينفعش يتنحي ولا يرحل ..ده لازم يحجز في عنبر الامراض العقلية ..الراجل ده معتوه .. وابن طالع في التليفزيون بيقول الامريكان حييجوا يحتلوكم والايطاليين حيحتلوكوا ..وبيضربهم بذخيرة مدافع الطيران .. ومسلط عليهم جيوش مرتزقة .. يخرب بيت امه ..ده مش بني ادم ..ده لازم يمسكوه حي ويحطوه في قفص والناس تيجي من العالم كله تتفرج عليه ..انا مش قادر اصدق اللي بيحصل في ليبيا ..

بنت من الزمن ده said...

يا استاذة نوارة لازم تحرك من الخارجية المصرية الكلب ابن المعتوه ده بيهين المصريين وبيقول اننا مرتزقة وخاينين لازم حد يرد كرامتنا لازم الحيوان ده يندم ع اللي قاله عننا ده ما ينفعش نتهان تاني ولا احنا كنا بنعمل ثورة ليه

4freee said...

ترددت أنباء غير مؤكدة عن مغادرة الرئيس الليبي معمر القذافي البلاد إلى فنزويلا أو البرازيل، في ظل اشتباكات في وسط طرابلس بين آلاف المحتجين وأنصار القذافي.

بنت من الزمن ده said...

استاذة نوارة احنا ممكن نرسل للامم المتحدة ومنظمات حقوق الانسان عن المجزرة اللي بتحصل ف ليبيا دي
بس مش عارفين ازاي نتواصل معاهم