Tuesday, 26 January 2010

ماحدش بيشجع كورة بالطريقة المريضة دي

ماحدش يقول لي تشجيع الكورة كده في كل حتة في الدنيا.. في كل حتة في الدنيا برامج التوك شو بتطلع قبل الماتش بيومين تقول: ح يضربونا؟ وللا مش حيضربونا؟ لو ضربونا نضربهم؟ وللا المسامح كريم؟ 
وكدبوا الكدبة وصدقوها ولسه بيقنعوا الناس ان فيه حاجة حصلت في السودان، اذا كان خلاص الناس فاقت وعرفت انها اتاكلت على قفاها يفضلوا يذيعوا الفيديو بتاع تونس بتاع المطاوي لسه؟ 
والجزائر بيستعدوا للمعركة مع آل فرعون
الاتنين دول مالهمش كورة لمدة خمسين سنة، والله الواحد زعلان عليهم، انا حاسة اني ظبطت وكيل وزارة بيلعب بلي في الشارع مع العيال
نصيحة لكل الناس اللي صعبان عليهم وكيل الوزارة بقى، خطة الحفاظ على الصحة:
1- بلوك عمرو اديب
2- شفر كل قنوات الرياضة المصريثة
3- ما تفتحش جرايد جزائرية.... بصراحة مافيش غيركوا بيقراها
4- اللي على التويتر: بلوك لكل جحافل معركة الجزائر السابقة ولكل اللي بيعمل لهم ريتويت
من دلوقت ولحد بعد الماتش بعشر ايام خمستاشر سنة كده

10 comments:

من الجزائر said...

مساء الخير اختي : يعني و الله نحن هنا في الجزائر في غاية الذهول من الاعلام المصري مثلا البارح في العاشرة مساءا حصة كاملة على شيء واحد " ما نوعية المشجعين لي سوف تبعثهم الجزائر " و المقرف اذاعو صور لشباب الجزائر اثناء مسيرات الحرب الاولى على غزة عبالك احنا هنا في الجزائر تمنينا اصلا ان لو كانت الجزائر متاهلتش للدور النصف النهائي و الله يكون افضل من وجع الراس تاع محمود معروف و حجازي وعمرو اديب .... و خاصة هذا الاخير الا يوجد في مصر مسؤول يقدر يغلق له فمه او يزيحه من منصبه مثلا اليك هذا الفيديو تاع عمرو اديب عندما خسرت الجزائر مع ملاوي و المضحك يعني انه استهزا بلاعب اسمه حليش فقال حليس بليس فليس فالله سمع لعمرو اديب و كان حليش هو مسجل الهدف الوحيد لتاهل الجزائر للدور الاول
http://www.youtube.com/watch?v=xWSRSJl1ysI&feature=related

mido said...

مش كنت بتقول عيب نقول فراعنة ؟

طب اتفضلى

:))


صحيفة الخبر: إنجاز فرعوني للجزائر

فين مواطن مصرى ؟
=))

هندسة وصفية said...

الحملة القومية لمنع فردوس عبد الحميد من الذهاب لانجولا

http://www.facebook.com/group.php?v=wall&ref=nf&gid=268780669350

عبد الزهراء المصري (علي الحسيني) said...

بصي يانوارة دي سياسة نظام وواحد زي عمرو أديب ده كلب نظام ولنتي في البوست اللي فات كنتي كاتبة مقال عن GONGOS
وعمرو أديب واحد من هؤلاء وماتحيريش نفسك كتير علشان ماتجننيش أحنا عايزينك بخير وللعلم كل ماقلته عن عمرو أديب ينطبق على أغلب المتحدثين في الإعلام المصري الذي أصبح ضحلاً .

عبـــ الزهراء المصري ـــد

شمس العصارى said...

انا مقدرش مشوفش كورة
هههههههههههههه
انا مالى انا شوفت امم افريقيا 1986 و 1990و1992و 1994و1996و1998و2000و2002و2004و2006و2008و2010
و شوفت كأس العالم 1990و1994و1998و2006
بعد كده كله ازاى مشفش ماتشات و انا الكورة عشق و وتعة بالنسبة لى
بس كورة كورة مش كورة شباب اليومين دول
كورة للمتعة مش للتعصب
ربنا يستر و يعدى الماتتش ده على خير

أبو أمك said...

ماهو اللعب مع العيال ده هو اللي هيوصل وكيل الوزارة لفوق
وعلى رأي المثل
اللي عايز يبقى وزير...مايخلاش من الخوابير

محمد خيري said...

لقيت امي بتقولي نواره بتكتب في الدستور واقرا مقالها بتاع النهارده .. بقولها تصدقي مدونتها مش شغالة من فترة وفضلت عايش من غير مقرالها
قوم وانا بلف على المدونات الاقي مدونتك متحدثة من 8 ساعات قولت في نفسي آد ييه ايه اللي حصل
مهو اصل مدونتك بس بعد ما تصلي على النبي مش بتتحدث عندي .. واخر ندوينة بتاعت البيات الشتوي .. اقوم الاقيني مسجل مدونتك بالتهييس دوت اورج
قولت بس يبقى الدومين خلص لازم نخش ونقرا تاني

ايوه كده خلينا نقرا من تاني

tarek momen said...

طب لو سمعتي المعلق التحفة اللي كان بيعلق علي المباراة علي قناة الجزيرة
حاجة تقرف

حكاية مكررة said...

"يا أمة ضحكت من جهلها الأمم
مصر والجزائر: البلدين يتعادلان في الفساد وفقا لتصنيف منظمة الشفافية الدولية حيث يحتلان المركز الحادي عشر بعد المائة مشترك، تلك رياضة أخرى يغيب فيها الجمهور أما أبطالها فليس لاعبو كرة القدم
..اتمني ان لا يكون هناك مزايدات سياسية.. لقد اختلطت دماؤنا في صحراء سيناء ..وختلطت في تحرير الجزائر.

Anonymous said...

@ Said: Let's not pretend that this madness is purely Egyptian. Your side has some crazy ppl as well and Im sure you know how to check your papers and the statements made by some Algerian officials.
Also, plz enlighten us as to why only after Egypt qualified your officials announced they are sending fans. You are free to send them of course but why not right after Algeria qualified?!! Reason I'm asking because Ive read several comments by Algerians saying we wont do that if we were not playing Egypt!!

I hope CAF decides to not allow fans from both sides in, we want to watch proper football, not a contest about which fans can curse and beat the other side more.

@Mido: that newspaper article only proves that "some" have low self-esteem issues

Disclaimer: I had to write in English bec my keyboard doesnt support Arabic.