Saturday 3 May 2008

حوار مع واحد بيحب جمال مبارك





على رأي الاخ عاطف: هفتني نفسي اني ادخل الفيس بوك انهش لي في سوءة مصر شوية قبل ما انام ولقيت زميل على الفيس بوك طالب اضافته
انا الحقيقة باضيف اي حد يطلب الاضافة مما تسبب لي في اني اضيف عبد الله كمال مثلا
المهم الاستاذ الزميل لقيته باعت لي رسالة ودار بينا الحوار ده
ملحوظة: مش ح انشر اسمه لان غرضي مش اني اعرض بيه ولا حاجة انا بس ح انشر الحوار لانه...لانه...لانه لازم يتنشر وربنا، وانا الحقيقة مش باحب الاتهامات خصوصا انه صغير في السن فاغلب الظن دي اراءه فعلا
اليكم نص الحوار:


5:23pm May 2nd
سـلام عليكم شكرا ان حضرتك ضفتيني مع ان انا بختلف مع بعض افكار حضرتك بس شكرا كتيرر
7:21pm May 2nd
كل الناس مختلفة مافيش حد متطابق مع حد والا يبقى مسخة


8:46pm May 2nd
انا بوافق حضرتك في الراي دة بس كنت عايز اسئل حضرتك في حاجة بسيطة ممكن ؟


صحيح ما انتي بنت الاديب أحمد فؤاد نجم انتي عايزة حد ياخد معاكي حق ولا باطل
Today at 3:01am
انا
:)
ده انا غلبانة والله


Today at 3:03am
امال اضراب اية يا نوارة ماتخلونا نتكلم بعقل شوية اضراب لية واية فايدتة ولية فايدة زعزعة الاستقرار في مصر وزعزعة الامن في مصر انتي مش ملاحظة حاجة غريبة يا نوارة ؟
Today at 3:20am
ههههههههههه
والله يا ح الظابط احنا مش بنزعزع الامن ولا الاستقرار سعادتك لا عشنا ولا كنا
احنا ح نقعد في البيت
فيها حاجة دي؟
ليه؟
الظاهر حضرتك معاك فلوس
بس فيه ناس كتير قوييييييييي مش لاقية العيش الحاف
ودي مش عيشة
ماحدش عايز حاجة اكتر من العيش بس
لا عايزين نقلب نظام الحكم ولا نعدله وان شالله حسني مبارك يحكمنا كمان تلاتين سنة مافيش مانع هو وابنه وحفيده وحفيد حفيده الى يوم الدين
بس ما يجوعناش
صعبة دي؟
لا عايزين فيلا في مارينا ولا عايزين عيالنا يروحوا مدارس انترناشونال
كل اللي عايزينه عيشة شبه عيشة البني ادمين شوية صغيرين بس


Today at 3:26am
اولا انا ولا ظابط ولا حاجة ثانيا انا عبد فقير الي الله ثالثا مش انا قولت في اول كلامة من شابة اباة فما ظلم
Today at 3:34am
هههههههههههههههههههه
والله ابدا انا غلبانة
وبعدين كلنا العبيد الفقراء الى الله


Today at 3:41am
يانوارة انا مش بقول كدة طيب انتي مش ملاحظة يانوارة ان الاخوان المسلمين هما ورا كل حاجة بتحصل في البلد احب اقولك علي حاجة بسيطة اول من فكر في اضراب 4 مايو هما الاخوان المسلمين احتجاجا علي قرار المحكمة العسكرية بحبس اعضاء الجماعة المحظورة وطبعا زي ما احنا عارفين ان الاخوان بيتخفوا في عبائة الدين وقال الله وقال الرسول انا نفسي لو الاخوان المسلمين عايزين حاجة يقولوا احنا هانعمل مش يقولوا بلسانا مش يقولوا ان مجموعة شباب علي ال فيس بوك نظمت للاضراب وجماعة الاخوان المسلمين متضامنا معهم ..... هوة دة الكلام الي مش معقول علشان كدة انا عملت جروب وسميتة لا لأضراب 4 مايو ونفسي ناس كتير تشارك فية علشان نعرف الاخوان المسلمين اهنم فعلا جماعة محظورة
Today at 3:43am
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه


Today at 3:45am
لية الضحكة الطويلة دي كلامي فية حاجة غلط ولا مش عاجبك ؟؟ عادي قولي احنا في دائرة حوار
Today at 3:47am
لا عادي يا فندم كلامك مفهوش حاجة غلط خصوصا انك بتقول نعم لجمال مبارك
هههههههههههههههههههههههههه
ههههه
هههههههههههههههههههههههههه
هههه


Today at 3:54am
وفيها اية لما اقول نعم لجمال مبارك بصي يانوارة الدنيا ماشية بأني أقنعك او تقنعيني وانا عاوز اعرف افكارك واقولك علي افكاري ونشوف الشاطر الي هايقنع التاني
Today at 3:59am
لا انا مش داخلة في لعبة شطارة
حس بالناس شوية يا اخ
حس انك كان ممكن تبقى نايم في الشارع وللا كان ممكن تبقى بايت من غير عشا زي ملايين
حس بالعمال اللي اتشردوا بعد ما مصانعهم اتباعت واتوفروا
والفلاحين اللي انطردوا من اراضيهم
وسكان العشوائيات اللي بيشيلوا مخلفاتهم الادمية في جرادل على راسهم لانهم ما عندهمش صرف صحي
حس بالناس الجعانة يا اخ مش عشان انت شبعان ما تحسش بغيرك
ودي مشكلة جمال مبارك
ده واحد عمره ما داق الجوع اذا كان ابوه اللي فلاح وظابط نسي الناس لما اترستأ امال اللي مولود في بقه معلقة دهب ح يعمل ايه في الغلابة
دخل قناة السويس الرياسة بتبلعه بالهنا والشفا عليهم
بس يأكلوا الناس من الفتافيت اللي بتفيض منهم على الاقل
الناس جعاااااااااااانة يا سيد
اذا كنت مش عارفة اتمشى في الشارع
لو كنا من تلات اربع سنين كنت قلت لك انزل اي عشوائيات في البلد لكن دلوقت
تقدر تمشي في الشارع وتشوف الجوع على وش الناس


Today at 4:04am
وانتي عايزة الرئيس يعملكم اية تحبوا انة يصدر قرارا جمهوري زي قرار العلاوة دة ويقرر بصرف مبلغ مليون جنية نقدي لكل اسرة مصرية ؟؟ ماتخلونا نفكر صح بقئا
Today at 4:24am
ههههههه


Today at 4:28am
حمد الله بالسلامة علي فكرة احلي حاجة فيكي كتر ابتسمتك يارب دي تفضل اجمل حاجة
Today at 4:35am
ههههههههه
طب قوم صلي بقى الفجر ادن


Today at 4:43am
ها اقوم اصلي وادعي لمصر مش تدعي علي حد ادعي لمصر بس
------
انتهت المحادثة
سعدنا بكم ونرجو ان نكون قد اسعدناكم

No comments: