Tuesday 6 May 2008

اقول لكوا حاجة من غير ضرب

ولا شتيمة
ده مجرد خاطر خطر لي، متهيالي الدعوة للاضراب احتجاجا على ارتفاع اسعار البنزين تبقى مناسبة
دي مش دعوة دي مجرد خاطر عشان ماحدش يمسك في رقبتي
او اي حاجة بقى
نعمل حملة طيب، نعمل لهم عمل حتى
احنا ح نسكت؟ نسكت؟

كده فشخ فشخ، انا قعدت احسبها لقيت ان اللي كان بيقبض ستميت جنيه نقص حوالي تلاتين جنيه
طب بلاش اضراب نعمل حملة
الناس ح تاكل في بعضها كده ما ينفعش، انا ابتديت اشك في الحكومة، هي الحكومة عايزانا نعمل ثورة؟

لا بجد، بجد والله، هل لان الحكومة منقسمة على نفسها فعايزة الناس تعمل فوضى عشان هم يلهفوا قرشين ويخلعوا في الزحمة مثلا؟
هم عايزين مننا ايه بجد
يعني الناس رضيوا بالتلاتين في المية، مع انهم والله كان قلبهم حاسس وكانوا متشائمين ومع ذلك حطوا الجزمة في بقهم وسكتوا
بيستفزونا ليه؟ هم عايزين مننا ايه؟ كل ما الناس تهدا يجننوهم ليه؟
نعمل اي حاجة، انشالله شندوشتات حلاوة بالقشطة
ما هو يتوفروا لنا فلوس يا توفروا لنا الكلة
يا تقتلونا بقى وتريحونا ايه القرف ده، وقوع البلا ولا انتظاره
نعمل ايه طيب
طب هل مثلا نطنشهم خالص ونفوت عليهم فرصة انهم يستفزونا؟
ايه اللي انا باقوله ده؟ انا باين عليا هيست ع الآخر، والله ما عارفة اقول ايه؟ اصل اللي بيعملوه ده مش طبيعي
والله ما عارفة اعمل ايه ولا اقول ايه، اعمل ايه انا دلوقت؟
طب طب طب ايه؟ يعني يفسروا لنا طيب، ايه يعني؟ ها؟ ايه؟
نعم؟

No comments: