Thursday 8 May 2008

وانا معاك ياسيد حسن ومع لبنان


انا الحق ادخل بسرعة في فريق النور
اه، فريق حزب الله فريق النور، والعالم بيتغير، وانا محددة طريقي كويس، لان مابقاش فيه وقت ولا مجال للمواقف الرمادية
العالم ما بين غيلان بتاكل الناس وما بين فقراء مساكين بيستغلوا غصب عنهم او بمزاجهم
انا مع المعترين زي ما بيقولوا بلبنان
انا مع المعترين في كل حتة في العالم
انا مع الذين استضعفوا في الارض عشان انا مصدقة وعد ربنا: ونريد أن نمن على الذين استضعفوا في الأرض ونجعلهم أئمة ونجعلهم الوارثين، ونمكن لهم، ونري فرعون وهامان وجنودهما منهم ما كانوا يحذرون
طنط شاهندة مقلد كلمتني قالت لي انا اوصل لحسن نصر الله ازاي؟ عايزة اقول له احنا معاكوا وعارفينكوا وواثقين فيكوا وبندعي لكوا
قلت لها مش عارفة ح اكتب عندي يمكن رسالتك توصل باي طريقة
يا معترين الارض احنا كمان معترين ومعاكوا
يا معترين لبنان يا اسود
احنا معاكوا ووراكوا
ح تلاقوا مننا مش قادرين غير على اضعف الايمان بانهم يدعوا لكوا
وح تلاقوا مننا ناس الغيرة اكلت قلوبهم، ليه؟ لاننا معترين ومش قادرين نعمل حاجة، وبدل ما نقول معلش احنا مش قادرين بس غيرنا قادر على الاقل ندعي له ونسانده، ح تلاقي ناس مدام هو مش قادر يعمل حاجة ولا قادر يتصدى للرأسمالية الامبريالية العالمية (ايوة خلاص هي بقت وش حنجوري كده، اسرائيل وامريكا وحلفائها هم الغول الرأسمالي الامبريالي ولو مش مصدقيني شوفوا الباديكير بتاع سعد الحريري) وفيه ناس عندنا مش قادرين وغيرناين، ومدام هو مش قادر ح تلاقيه بيكسر في مقاديفكوا وبيهاجمكوا مع انه ضعيف وغلبان زيكوا
بس قصر ديل يا ازعر
معلش، اعذروه، ده غلبان
وح تلاقي ناس مستفيدة ولها مصالح وفلوس
وخلاص بقى...ليس بعد الكفر ذنب
ربنا معاكوا، وانا نازلة النقابة دلوقت والله المستعان
ولو اني مش مقتنعة قوي بوقفة النقابة دي، بصراحة يعني، بس برضه اروح لعك وعسل

No comments: