Tuesday 27 May 2008

هع هع هع هع

استغفر الله العظيم اللهم اخزيك يا شيطان، انا متغاظة دلوقت، يعني فرحانة ومتغاظة، اعوذ بالله يا اخي ده النفس البشرية دي وحشة وجواها سواد، كنت لسة امبارح باقول لعبقرينو الواحد كل يوم يكتشف في نفسه صفة وحشة
انا غيرانة بس استغفر الله العظيم
ماشاء الله لا قوة الا بالله ربنا يخليهولنا وما يحرمناش منه ويبارك لنا فيه
بس حزب الله، ما شاء الله لا قوة الا بالله، ابعد يا شيطان ابعد يا شيطان ابعد يا شيطان ابعد يا شيطان، عرف، بالمقاومة وبالاصرار وبالارادة والغلاسة وتربسة المخ والتضحيات والتحمل والصبر انه يخلص اسرى في سجون اسرائيل بما فيهم سمير القنطار ان شاء الله
واحنا قانون الطوارئ اتمدد لنا سنتين كمان امبارح وعيالنا اسرى في سجون مصرية وعمالين، كلنا وانا اولهم، نقدم رجل ونأخر عشرة
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم، ما شاء الله يعني، لبعدين انشهم عين وكل حاجة تخرب من قري
لا لا لا لا لا بعد الشر ربنا يتمم لهم على خير ويهديهم لهم الحال ويجلعنا من بركاتك يا لبنان
الا انا فاكرة اول ما اتحرر الجنوب سنة الفين واحد زميلنا في الشغل جه وقال لي: تصوري لبنان فيها ناس زينا كده بتصلي وتصوم :) معلش هو قديم شوية من ايام ما كان كل الناس فاكرة ان لبنان بلد المسخرة، قلت له هم بيصلوا ويصوموا، بس مش زينا
الغريب يا اخي ان ناس جوة لبنان عايزة ترجعها بلد المسخرة، طب احنا عندنا ناس متغاظة وصعبان عليها نفسها وبصراحة جوة نفسهم سواد وقاسم السماوي وبيعملوا بمبدأ: ربنا ما يفرح حد واحنا حزانى، عشان كده بتكره نصر الله، لكن اللبنانيين التانيين دول بقى مالهم؟ هي الفلوس تعمل ده كله؟
طب ايه، بمناسبة الافراج، ان شاء الله، على الاسرى اللبنانيين، ح نعمل ايه في قانون الطوارئ؟
اقول لكوا: شد اللحاف على وشك غيره ما يفيدك

No comments: