Sunday, 10 April 2011

مبارك حيتكلم في العربية؟

تحديث:
طب يالا على التحرير بقى مؤقتا على ما نشوف حنطلع شرم الشيخ امتى
كده ما ينفعش يا مجلس يا عسكري.. كده ما ينفعش.. شوف انا مطولة بالي ازاي؟ وعمالة احايل واطبطب ازاي؟ ومستعدة استحمل وساخات من اللي كانوا مستخبيين تحت الترابيزة، واللي كانوا مسافرين يعملوا شغل فجأتن ايام الثورة ورجعوا يركبوا ويعملوا ثوريين دلوقت اكتر من كده
بس ده فوق طاقتي... كده فوق طاقتي، وفوق طاقة اي حد
احنا نازلين التحرير وحنروح شرم الشيخ نجيبه من قفاه.. خلاص.. متشكرين منكم قوي على الخدمات الجليلة، ومش عايزينكم تعملوا لا ضبط واحضار ولا نيلة، الراجل هرب فلوسه، وخلع من اتهامات القتل... متشكرين منكم
احنا بقى حنعرف نحاكمه صح بقى... اركنوا انتوا شوية
-----------------
تحديث:
الفلوس راحت
الفلوس راحت
هربها.. هربها.. الفلوس راحت.. الفلوس راحت
احنا لازم نروح شرم الشيخ.. لازم نروح شرم الشيخ
الفلوس راحت بس القتل ما بيروحش
--------------
يعني ايه واحد احنا خلعناه يطلع يتكلم في التهم الموجهة اليه على قناة العبرية؟ 
ايه التهريج ده؟ 
هو مش تحت الاقامة الجبرية؟ هي الاقامة الجبرية فيها تليفونات؟ ومين اللي سمح له يتكلم لقناة فضائية؟
متشكرة قوي يا مبارك
احنا كده كلنا طالعين لك شرم الشيخ نجيبك من ودانك فعلا.. انت كده حتخلي الناس تتوحد على مطالبها تاني.. ربنا يكتر من غباوتك
كله يحضر الشنط بقى

61 comments:

ساره محمد said...

هيتكلم امتى؟

علا حسين said...

هوه ليه لسه بيقولنا (أيها الاخوه والاخوات) عشان تعرفوا انه قاصد يستفزنا .. ماشى يا بركوتا انت اللى جبته لنفسك

Amany said...

يا جماعة

الغلط من البداية إننا قاعدين نقول الفلوس الفلوس اهو هربها مبارك يجب ان يحاسب علي أخطائه السياسية قبل السرقة مبارك كرئيس للجمهورية سابق و كرئيس للحزب الوطني هو المسئول عن كل بلاوي النظام و يجب ان يحاسب سياسيا

Bent said...

بصراحة ده حيوان اووووووووى حسبي الله ونعم الوكيل ..ده لسة فاكر نفسه رئيس ده حرامى ونصاب وقاتل ومجرم هوا ومراته وعياله كلهم اما نشوف اخرتها بقا معاه وانا واثقة ان ربنا هيجبلنا حقنا بس انا عندى سؤال مهم التسجيل ده ظهر دلوقتى ليه اشمعنا بعد المشاكل الى حصلت ف التحرير والمشاكل الى حصلت مع الجيش انا نفسي افهم ليه اتكلم دلوقتى بالذات

Passant said...

يا نواااااااااااااااارة نورتى تانى يا قمرة كنت منقوطة و عملة زى المجنونة و كلامك امبارح نيمنى متنكدة و الله ما تعشيت بس كلامك الفللى دلقوتى مخلينى حتحزم و اجيلك بصى بقة لازم كده بالراحة نعرف ايه الخطوة اللى جايه لحسن ابن الدايخة ده هرب الفلوس و احنا قاعدين طيب حنعمل ايه و المجلس الاعلى حيتعاون معانا ولا الكلام على مين

Nibal said...

بدل فيه صحة يعمل تسجيلات صوتية و يتمسك في حقه في مقاضاة من اعدي عليه و نال من سمعته

ليه مايمثلش للقضاء زيه زي اي مواطن بدل المحاكمة الفايف ستارز اللي حايحاكموهالو في شرم الشيخ دي!!!

بس سؤال لو في اي حد متخصص... هو في اي احتمال تكون المحادثة دي مش حقيقية و مزورة؟؟؟!!!! والله انا اتمنى ولا ان المجلس العسكري تكون صورتة بالشكل ده

elzahraamegahed said...

اهدى يا نواره
فكرى الاول شويه
مش عايزين الجيش يعلن الاحكام العرفيه ويتحجج ويقلبها حكم عسكرى
ومش عايزين يحصل قلق فى الجيش، وهو واضح انه فيه انقسامات اساسا

Passant said...

نوارة اوعى تطلعى شرم من غيرى انا يا قاتل يا مقتول

Kontiki said...

حسبى الله ونعم الوكيل فيكى بحق البلد اللى خربت حسبى الله ونعم الوكيل فيكى

mohamad said...

فعلا بني آدم معندوش دم . . وطلوعه دلوقتي بعد اللي حصل في التحرير مش مصادفة . . ده بيطلع في الروح صدقوني . . محدش يستفزه كلام الخروف اللي خايف من الدبح ده

قال خايف على سمعته وبيحتفظ بحقه في مقاضاة اللي قال

صحيح . . مش جلد تخين . . ده جلد حمار وسخيف وعامل ناصح كمان

elzahraamegahed said...

افرضى يا نواره مبارك بيستغل الموقف ويكون بيسخنا على الجيش علشان البلد تولع

وممكن يكون هو اللى عامل القلق داخل الجيش اساسا

نتروى الاول العمليه مش متحمله

marwa said...

نوارة انا حاسه انى بموت هو ايه القرف اللى احنا فيه دة والله حرام هى ناقصه حرقه دم وفوران فى النفوخ انا من يوم الجمعه وانا بيتحرق فى دمى ياجدعان كدة كتير والله كتيرررررررررررر

أبو هاجر said...

ست الكل مساء الخير

أولا أشكرك على لفت الانتباه لقد استمعت في هذه اللحظة للحديث أنا أجيبك على السؤال الذي طرحتيه، و الجواب سهل وبسيط ومعروف و لا يحتاج إلى جهود جبارة . إن الذي سمح له بهذا الحديث هم من كنت تبعثين لهم رسائل الحب و الأشواق المعركة الآن تجري داخل أروقة القوات المسلحة وليس في ميدان التحرير لكن ما حدث في ميدان التحرير هذه تداعياته . مرة اخرى من يقف مع مبارك و من سمح له بهذا الحديث هي نفس الجهة التي اعتدت على المتظاهرين في ميدان .ولا أريد أن أقول أكثر من ذلك حتى لا أثير حساسيتك الوطنية لأنه مهما يكن سأظل غريبا لكن عندي الكثير مما أقوله يختلف كثيرا عما كنت تروجين له.
أجمل التحيات لأجمل نوارة

Bent said...

لا يا نوارة مش عاوزين نفقد الثقة ف الجيش احنا نستنى الجمعة الجاية ونشوف المجلس العسكرى هيطلع يقولنا ايه...ويا نوااااااارة احنا مش متأكدين مصدر التسجبل ده ايه وممكن يكون متفبرك لازم نهدا ونفكر ومندخلش ف صدام مع الجيش وربنا يستر

Ahmed said...

مفيش و لو اعتذار بقى للناس اللي كانت بتقولك ان المجلس متواطئ و انت مطلعاهم حمير و اغبياء؟، اديكي شفتي ان صاحبك المشير هو قائد الثورة المضادة زي ما قلنا، يلا انا مستني محاكمات الثوار بتهمة الاساءة لسمعة القائد العظيم مبارك، بس لما تتشنقوا، ساعتها هنبقى نقول لا لا، المجلس مع الثورة و دول فلول.

mohamad said...

تحرير إيه يا نوارة ؟؟

بالذمة ما أخدتيش بالك إنه بيستفزنا ؟؟

سبحان المعز المذل . . بقى بيبعت تسجيلات صوتية زي بن لادن

moo said...

ايه البكاسة دى
المثل بيقول يعملوها ويخيلوا انا حاسس ان الر اجل ده بيطلع لنا لسانه بالكلام ده الخائن العميل مش عامل حساب لكل ماكشف وجاى يمن علينا تانى بالانجازات المزيفة والمواقف الكرتونية الى كان بياخذها وهو من تحت الترابيزة بيسرق ويدمر فى البلد فقط لكى يضمن يسلمها مقشرة للننوس تخيلوا انه عامل مقبرة على 80متر فى اغلى قطعةفى مصر الجديدة بتكلفة 15 مليون والكبر واصل معاه للاخر وحاطط فيها مركز اتصالات دولى هههههههههههههه
اه حد يقول للمخلوع ده مش عايزيين نسمع صوته يتكتم لحد ما يتحاكم وامام قضاء عادى عادل ومش امام محاكم من بتاعته وحسبنا الله ونعم الوكيل

Mahmoud said...

رحلة شرم

كوتشي + بودرة إيفا عشان ريحة الرجرين عشان المشوار طويل
اتنين تي شيرت عشان تبدل فيهم
ام بي ثري عشان تسلي نفسك
لو عندك موبايل بانترنت يكون كويس

كيس شندوتشات
علبتين عصير
رتر مية
نضارة شمش

لو اﻷتوبيس بيشيل 70 نفر يبأة عايزين على اﻷقل 200 أتوبيس عشان نطلع بـ 14 ألف مواطن
عندنا 9 محافظات وجه بحري + 3 خط الكنال
كل محافظة يطلع منها بتاع 20 اتوبيس
20×13=260 أتوبيس
لو اﻷتوبيس بيشيل 70 نفر يبأة 260×70=18200 مواطن على اﻷقل
والبحر يحب الزيادة

عربية سماعات كبيرة ومولد قوى وشوية خيام

درجة الحرارة العظمى 28 والصغرى 16 والرطوبة 19%
المشوار من القاهرة ياخد له حوالي 7 ساعات

Egyptologist said...

a7a وده أفضل لفظ مؤدب عندى

mohamed said...

جبتيلى اكتئاب امبارح منك لله

حبيبة said...

نوارة حمدالله على السلامة ايه يا شيخة قلقتينا عليكى اوعى تعملى كده تانى
نيجى بقى للباشا اللى فاكر نفسه برئ ده نهدى شويةونفتكر خطابه اللى قسم فيه الناس نصين اللى قبل موقعة الجمل ده لازم نفهم انه لما يتكلم فى حاجة بيكون قصده حاجة تانية هو شايف انه موضوع الظباط المزيف ده طلع فشنك عايز يوقعنا فى الجيش طريقة تانية هو مرعوووووووب من موضوع محاكمته هو وولاده وادى جيمى مجاش التحقيق النهاردة وان شاء الله هيتعمله ظبط واحضار وهايجى من قفاه نهدى شوية يانوارة ونفكر ونحسب كل خطوة بنخطيها التحرير مش عيد عنا وساعتها هتلاقى مصر كلها فى التحرير وفى ستين داهية الفلوس المهم نجيبه من قفاه ما احنا مش كل شوية هيموتلنا واحد وبلدنا تتحرق كفاية بقى
نوارة ممكن تكتبى حسابك على تويتر

torero said...

الراجل راجع تانى للحكم

مخيمر said...

ما قلنا مجلس العرصات دى احذية جزم تحت رجليه محدش صدق

Egyptologist said...

يعنى ايه غقامة جبرية فى شرم الشيخ ؟ هى شرم الشيخ بقت معتقل واحنا ما نعرفش ؟ طيب ماياخدوا العيال الغلابة المعتقلين دول هناك و أهه يكسبوا فيهم ثواب , ثانيا ليه كل الحراسة اللى عاملينها هناك دى ؟ هو ده مش حرامى ولا الحراميه كمان درجات ؟ ومين ده اللى بيحرسه , وبيسوق له , وبيخدمه مصريين دول ولا جنسيتهم ايه ؟ وازاى فى واحد مصرى عنده ذرة وطنية يتعامل مع الكلب ده مهما كانت الأوامر اللى عليه ؟ انا كنت بتوقع ان اللى شغالين معاه بعد اللى سمعوه عنه يسلموه للشعب أو يقتلوه ونكرمهم على كده , مش يخدموه ويطبخوله ويحموه , والله لو اتعرض عليا كنوز الأرض مقابل انى أتعاون أو أشتغل معاه فلن أقبل مجرد التفكير فيه لأن تبقى هى دى الخيانة فعلا.

Hosam said...

hwa kda byzrb el mgls el 3askre 5als we lw saboh yb2o lamo2a5za 5als

moo said...

مراتى بتقلوكم الرجل ده( بيتأأش )ومحدش يسالنى يعنى ايه عشان ده لفظ كفراوى عمرة سبعتة الاف سنه وعيب نييجى نفسره دلوقتى

Ahmed said...

yallla beena 3ala sharm:D

محمد said...

http://elfagr.org/DailyPortal_NewsDetails.aspx?nwsId=2418&secid=1

mohamed said...

انا حتشل من الراجل ده ايه التباته دى ااااااى

qqq said...

جرى إيه يا نوارة؟ كل يوم بحال؟ ما قلنا تذبذب المواقف ده موش كويس و بيسسب بلبلة، كان فيها إيه يعني إنك تنتظري قليلا قبل ما تنزلى تعليقك ده على المدونة؟قلنا ستين مرة الجيش مش حلو و لا وحش و مافيش حد حنديله شيك على بياض، بس لابد من التمهل لإن الرؤية غير واضحة تماما و جميع الإحتمالات ممكنة، و بعدين فلوس إيه و هباب إيه، الراجل ده خائن خيانة عظمى و عايز يفجر البلد، التصريحات دية دليل على قرب نهايته و لازم نستمر مع الجيش كإيد واحدة، و عموما إحنا الشارع لسة بتاعنا و نقدر نزحف لشرم الشيخ لو حبينا بس لابد من التمهل و التريث لحساسية الموقف.

mosadak said...

أعتقد انه شعر بضيق الحلقة عليه و اتمنى ان يكون هذا مؤشرا لأختلال ميزان القوى في قيادات القوات المسلحة ضد مبارك لأن تحركه هذا يعني انه خائف من رعاية الجيش لمطالب الثورة بمحاكمته و بعد ايام من القبض على زكريا عزمي و بعد يوم من القبض على اهم اعوانه محمد ابراهيم كامل بواسطة الجيش و في نفس اليوم المفترض للتحقيق مع ابنه اعتقد انه يريد الاستفادة من تعاطف العامة مع كلمته و من ثم تأييد بعض التابعين في خروج مسيرات للضغط على الجيش أو ضد الجيش في استكمال لما حدث يوم الجمعة أعتقد ان مبارك الأن يلاعب المجلس الأعلى بالضغط السعودي و بتأييد مجموعات مصطفى محمود و التى ستظهر في رد فعل على كلمته

mosadak said...

يجب ان نقول للشعب المصري كله لا تصدقوه لقد كذب ثلاثون عاما فلماذا يصدق الأن و من اين له ثمن المنزل او القصر الذي يقيم فيه و مرتبه كله طوال عمرة لا يسدد ثمنه و ان كان هدية فالهدايا بمثل هذا الحجم لا تكون لشخص الرئيس بل لمنصبه و بالتالي يجب ان تصادر لصالح الدولة و ارجو ان يعتبر هذا بلاغا للنائب العام

محمد طنطاوي said...

كويسة درجة الثورية دى يا نوارة وخليكى كده علطول لأن ده هو المطلوب الأيام دى لأن حتى الحكومة المصرية بقيادة عصام شرف لم تأخذ مسألة تجميد أموال مبارك درجة التنفيذ ، وإن كانت أعلنت عنه لكن الأعلان شيء والتنفيذ شيء آخر كما أن من دواعى التنفيذ بدء التحقيق الجدى معه وهذا لم يتحقق ، ومع ذلك أقول لكى صبرًا إلى يوم الجمعة القادم حتى نلملم أمرنا ونجمع شتيتنا

علا حسين said...

هددددددددددددنننننننننه لوسمحتوا
كل واحد يسكت شويه يومين بس نراقب اللى بيحصل ونشوف بعديها ممكن نعمل ايه عشان كده السلوك كلها لمست
ومحدش بقى فاهم حاجه رجاااااااااااااااااء محدش ينزل التحرير دلوقتى

mosadak said...

للقوات المسلحة و المجلس الاعلى كفاية تباطؤ و لا تدعوا له مزيدا من الفرص الاقامة الجبرية غير محكمة يجب التحفظ عليه في القاهرة و منع الأتصالت عنه و عن عائلته و حسب معلوماتي فأن الاقامة الجبرية هي بديل استثنائي للسجن و التحفظ على المتهمين و بالتالي تسري عليها كل احكام السجن من منع للمتحفظ عليه من ممارسة حريته كأنسان طبيعي و منها منع الاتصال و الزيارة الا بمواعيد مسبقة من السلطة التي تقوم بالتحفظ

eng_kika said...

كلنا عارفين النكتة بتاعة "رايحين حلوان رايحين حلوان"

دلوقتى بقى مع بعضينا يا ولاد ويا بنات :"رايحين شرم ..رايحين شرم"

romancy said...

هههههههههههههههه ايه يا نوارة فقتى دلوئتى قلنالك انتى ال كنتى مصرة تشمى بصلة عشان تفوقى لما طنطاوى يرفض مثول جمال مبارك قدام النيابة ويقول اهو دا ال ناقص ان ابن الريس يتحقق معاه يبئا لا مؤاخذة يعنى ف الكلمة احا يا طنطاوى وانتى لسة فاكرة تقولى انزلو التحرير هههههههههههههههههه لا معلش قلبك ابيض الناس نزلت من امبارح وبعد الكلام ال اتسمع دا وعدم مثول جمال مبارك قدام النيابة ال ايه لدواعى امنية

http://youm7.com/News.asp?NewsID=387861&SecID=65&IssueID=162

يبئا ملعون ابو طنطاوى على ابو ام مجلس الكلاب ال معاه ومفيش صدام مع الجيش ولا حاجة لو فى عساكر هتتحرك هتكون كلاب الشرطة العسكرية ودل الجيش متبرى منهم ومن قيادتهم المعرصة
وال خايف م الاحكام العرفية لو كان طنطاوى قدر يفض اعتصام التحرير بتاع امبارح كان فرض الاحكام العرفية ونصيحة لل خايف من الاحكام العرفية يلروح ف حضن مامته او يشد اللحاف عليه ويغور ينام لحد م الاحرار ياخدو حقهم ويبئا يصحى يقول انا مع الثورة وال بيتريق على شرم الشيخ مش بعيدة ياحلو فى ناس من يوم الجمعة ال فاتت متمركزين ف شرم الشيخ فعلا غير عرب سينا ال مستحلفين هيروحلو وهيجبوه من هناك اما انتى يا نوارة للاسف عملتى ناصحة قلبت عليكى بغم ودلوئتى جاية تصوتى وتقولى فلوسنا راحت ابقى خلى بلال فضل بئا يقولك تعملى ايه

Om Kiki said...

مبارك وسخ، خد الفلوس وطمعان في الكرامة والتاريخ. إحنا عارفين من الأول المجلس العسكري إنتمائه لمين. بس ماشي .. أنا مكنتش موافقاكي في تطبيلك ليهم، بس كنت فاهمة إنت بتعملي كده ليه. الناس لازم تفهم وتعرف اللي بيحصل.. كل الناس مش بس الناس بتاعة الفيس بوك ... لازم نتحد تاني.... بعد كده مبارك هيطلع يحاكمنا ويطلب تعويض ورد شرف !!!!!!!!!!!

AME said...

http://www.youtube.com/watch?v=16XdCBoSCdc

AME said...

http://www.youtube.com/watch?v=16XdCBoSCdc

mosadak said...

يجب على قيادات القوات المسلحة و المجلس الأعلى أبعاد كل المتعاطفين مع مبارك من اي مراكز قيادية في الجيش و ربما احالتهم للأستيداع نريد تطهير القوات المسلحة كما نريد تطهير البلاد من أذناب مبارك يجب ان يعرف المجلس الاعلى ان المواجهة مع مبارك قد حانت و عليه الا يخاف منه و من اي قوى تسانده او تساند نظامه و اولهم السعودية و بالطبع من غير تفكير ورائها امريكا لو فعلها المجلس الاهعلى سيجد في التو و اللحظة ملايين المصريين في الشارع يهتفون له و يدعمونه و يؤيدونه نريد تطهير البلاد من كل ما له علاقة بالمخلوع نريد تطهير القوات المسلحة و رفع الحرج عنها ايها المجلس الاعلى لا تهتم بالخارج عندما يتعلق الامر بالداخل حركة سريعة و مفاجئة و ستجد كل المصريين حولك
أعتقال مبارك واجب وطني اعتقال عائلته واجب وطني اعتقال كل زبانية نظامه و اولهم عمر سليمان واجب وطني اعتقال الثلاثي المرح واجب وطني اعتقال وزراؤه و بالذات البترول و المالية والاعلام الخارجية واجب وطني اعتقال شركاؤه في مص دم الشعب المصري و قوت يومه من رجال الاعمال واجب وطني يا مجلسنا الأعلى كل ما سبق واجب وطني مقدس و اولوية قصوى قبل اي شئ

monna said...

يا نواره ما تدلهمش فرصه يقولوا الدواعى الأمنيه تمنع انتقاله للتحقيق فى القاهره استنوه ييجى وننزله مليونيه تحدد اقامته غصب عن الكل ما تنسيش الجيش بيعمل ايه فى الأعداد الصغيره

السلام عليكم said...

لو كان المجلس متواطئ مكانش الغبى ده طلع دلوقتى والدنيا اصلا مولعه على الجيش كان استنى لغايه مينيمونا هو اصلا ده بقيت المقلب اللى معمول فى الجيش علشان اصل القبض على زكريا عزمى ده مش حاجه هينه ظهوره فى هده اللحظه يشبه ظهوره فى ليله الخميس قبل التنحى علشان الدنيا تولع بس المره دى بدل ما تولع عليه تولع على الجيش اللى خلاه يتنحى
وحيقاضيناكمان انا مسمعتش لاننى بتفادى فعلا اشوفه او اسمع صوته انا ناس قالولى وجيت اشوف هنا هو قال ايه تخيلوا بقى ادا كان صوته بيعمل كده امال الكلام المستفز ده حيعمل ايه فى الناس

السلام عليكم said...

لو كان المجلس متواطئ مكانش الغبى ده طلع دلوقتى والدنيا اصلا مولعه على الجيش كان استنى لغايه ماينيمونا هو اصلا ده بقيت المقلب اللى معمول فى الجيش علشان اصل القبض على زكريا عزمى ده مش حاجه هينه ظهوره فى هده اللحظه يشبه ظهوره فى ليله الخميس قبل التنحى علشان الدنيا تولع بس المره دى بدل ما تولع عليه تولع على الجيش اللى خلاه يتنحى
وحيقاضيناكمان انا مسمعتش لاننى بتفادى فعلا اشوفه او اسمع صوته انا ناس قالولى وجيت اشوف هنا هو قال ايه تخيلوا بقى ادا كان صوته بيعمل كده امال الكلام المستفز ده حيعمل ايه فى الناس اللهم اجعل تدميره فى تفكيره

Rowaa said...

يا نوارة ليه ما تكلميش د عصام؟
وتذكرى ان ايام الثورة خبر ممتلكات المخلوع هيج ملايين من الشعب اللى كانوا مترددين ينضموا لها. وبدأ وقتها العصيان المدنى واستمر وده كان سلاح فعال. اذا نزل الشعب تانى هياجا واحتجاجا على ما قيل فى خطاب المخلوع بالاضافة الى ملايين تزحف لشرم الشيخ يمكن ده يكون وسيلة ضغط تساعد القائمين على الامر على القيام باعتقاله وكل المطلوبين بما فيهم اسرته ومن والسوا معهم والثلاثى وعمر سليمان

hayat ank said...

اى والنبى باين هايرفع علينا قضايا تشويه سمعه ورد شرف وحاسه ان بعد كده طبطاوى هايقول عباره القذافى نطلع عليهم بيت بيت داردار زنجه زنجه

hayat ank said...

الواد بتاع امبارح الى قال على دخله الثوره المضاده كان عنده حق

hayat ank said...

الولد ده كان صح بصى قال yehiahamad10 said...
تمت أمس دخلة الثورة المضادة على ثوار 25 يناير
بالرفاء و البنين ايه امبارح

hayat ank said...

yehiahamad10 said...
تمت أمس دخلة الثورة المضادة على ثوار 25 يناير
بالرفاء و البنين تعليق من احد المهيسيين امس

sabrafamily76 said...

Too late.

Frozen_chick said...

أخيراً رجعتي لوعيك يا نوارة... الحمدلله، ربنا يكرمك متشربيش علبة عصير الا لو كانت مقفولة

د.ناريمان said...

بالعكس...انا شايفه ان ملايين من الشعب حايعيطوا ويتشحتفوا ويقولوا آسفين يا ريس...ماخدتوش بالكم من صوته ازاى ضعيف ولهجته حزينه....خصوصا بعد اعتصامات جمعه التطهير ملايين من المصريين كرهوا اللى بينزلوا الميدان وكرهوا الثوره ودول ما اعرفش رد فعلهم لما يسمعوا الحديث ده,ممكن يحسوا بالندم والتعاطف....انا قلت كرسى الرئاسه لازم حد يقعد عليه وبسرعه ..كده ممكن يروح , العاطفيين يرجعوه ...انتوا قاعدين تخططوا للمليونيات ومسرحيات المحاكمه الشعبيه وهو عينه على الكرسى لسه فاضى....انا قلت كفايه فيلم الاطلال ده اهم حاجه مين حايكون الرئيس....ياخساره...حضيعوا كل اللى اتعمل وبكره نقولوا جت الحزينه تفرح مالقتلهاش مطرح ....شباب الثوره فاكرين ان هم اللى عملوا الثورة..لأ....الشعب كله شريك فى الثوره والجيش هو اللى نجحها...والشباب هم اللى حيضيعوها...لانهم مش عارفين ايه المهم وايه اقل اهميه...المهم هو ان حد كويس يقعد وبسرعه على الكرسى الفاضى....واى حاجه بعد كده تيجى على مهلها

hassn hamdi said...

هتروحي تجيبيه من شرم الشيخ؟
طب علشان خاطري يا نوارة ما تنسيش تاخدي تصريح من رئيس وزراء اسرائيل علشان شرم الشيخ محمية اسرائيلية..
يا ريت تكوني فوقتي من الوهم بتاع المجلس الأعلى للكذب المسلح
يا ريت تكوني عرفتي ليه أخّروا محاكمته لحد دلوقتي

M. Faramawy said...

انا مش عارف المجلس العسكري متاخر في محاكمة الراجل ده لحد دلوقتي ليه

لازم يتحاكم هو كل الاسرة علشان نقضي على الثورة المضادة و كل انصارها بقى

-شدي حييلك يابلد

Ahmed said...

العزيزه نواره تعليقك امس علي الاحداث اصابنا انا وزوجتي واولادي باليآس لما احسسنا به من انك اصابك بعض اليأس مماجري وانك قد تحرمينا من مقالاتك وتحليلاتك ومتابعتك المحترمه الموضوعيه لما يحدث والتي نتابعها بتلهف لانها تشكل لنا اساس موضوعي لفهم مايحدث والتفاعل معه ربنايخليك انتي وكل الشرفاء امثالك لمصر والمصرين
Sherbini And Family

Ahmed said...

العزيزه نواره تعليقك امس علي الاحداث اصابنا انا وزوجتي واولادي باليآس لما احسسنا به من انك اصابك بعض اليأس مماجري وانك قد تحرمينا من مقالاتك وتحليلاتك ومتابعتك المحترمه الموضوعيه لما يحدث والتي نتابعها بتلهف لانها تشكل لنا اساس موضوعي لفهم مايحدث والتفاعل معه ربنايخليك انتي وكل الشرفاء امثالك لمصر والمصرين
Sherbini & Family

cherif.hakam said...

جاء إعلان الرئيس المخلوع,على قناة العربية,سعودية التمويل,والنظام السعودى,يضغط على مصر,لألا نحاكم مبارك,خوفا من نفس المصير..,فملوك وأمراء الخليج,هم من أكبر قوى الثورة المضادة,ويجب الحذر الشديد منهم د. شريف عبد الحكم

cherif.hakam said...

إسرائيل حاكمت وسجنت رئيسها..,فهل فى بيتنا مصر,من هم فوق العدالة ؟ د. شريف عبد الحكم

cherif.hakam said...

من صاحب المصلحة,فى أن ينشغل الشعب بالحديث عن المجلس العسكرى,وأن يترك أهداف جمعة المحاكمة..؟ وقع الناس فى فخ الثورة المضادة.فلا حديث إلا عن مصادمات المعتصمين والجيش..,وضباط الجيش المتظاهرين كذا,والمجلس العسكرى كذا.ثورتنا مدنية,ثورتنا مدنية.لننظر للنتيجة المباشرة,جمال مبارك,لم يأت لاستجوابه,والأسبوع الماضى,مبارك,رفض التوقيع على إخطار محكمة جنوب سيناء. د. شريف عبد الحكم

mohandsmasry said...

انا شايف انه قصده من الرسالة دى انه يولع الناس ويخليها تنقلب على المجلس العسكرى واختيار التوقيت ده بعد الاحداث الاخيرة مالوش تفسير غير انه عاوز البلد تولع ويقلب الناس على الجيش وتبقى فوضى حقيقية

مهندس مصري said...

مش حأقول غير الله يرحم محمد نجيب اللي عبد الناصر حطه تحت الإقامة الجبرية 17 سنة شاف فيهم الذل
و كانت إقامة جبرية بجد مش خمس نجوم و ما كانش عمل مصايب زي مبارك