Thursday 11 September 2008

فتاوى ونقاوة

يعني هم ليه مش بيعملوا خط ساخن للناس بدل ما يتفضحوا على التلفزيونات باسئلتهم في برامج الفتاوى اللي تحولت لبرامج فكاهية
واحد اتصل بالدكتور المسير وقال له: ايوه يا عم الشيخ...دلوقت انا الدكتور كاتب لي دوا اخده قبل الاكل بنص ساعة...ينفع افطر؟
الدكتور المسير عينيه دورت وبرقت وزي ما يكون كده ما صدقش نفسيته وقال له: معلش مش فاهم السؤال
الراجل: يعني دلوقت انا اخد ازاي الدوا، انا لو ح اصوم لزمن اخد الدوا قبل ادان المغرب بنص ساعة
المسير: هو قبل الادان وللا قبل الاكل؟
الراجل: قبل الاكل
المسير: طيب افطر على الدوا ساعة المغرب وبعدين روح صلي المغرب واستنى شوية وبعد نص ساعة اقعد كل
الراجل: يعني ينفع؟
المسير: اه ينفع
انا: يعني ينفع كده يعني؟ يعني الناس تكلف برامج فلوس عشان الاسئلة دي وبفضيحة كمان؟
ما يعملوا خط ساخن لدار الافتا عشان كل واحد يسأل اسئلته العجيبة من غير تكاليف برامج ومن غير فضايح عبر الاقمار الصناعية

No comments: