Sunday 7 September 2008

آآآآآه شفتوا بقى الظلم

حرام عليكوا ظلمتوا الناس وانتوا صايمين واتضح ان اللي ماتوا هم اللي غلطانين مش الحكومة هي اللي غلطانة
النهاردة الاهرام قالت كده، قالت ان الحكومة قالت لهم يا ناس يا عالم حرام عليكوا امشوا من هنا احنا خايفين على ارواحكوا، انتوا ما تعرفوش انتوا غاليين علينا قد ايه؟ يجعل يومنا قبل يومكوا، ياخد من عمري ويديكي يا روزيتا
بس الناس ابت الا ان تموت تحت الهدم وكانوا بيسهوا الحكومة ويروحوا يباتوا بالليل هناك
ييجي واحد يقول لي امال يعني لو ما باتوش هناك ح يروحوا فين؟ هي الحكومة ادتهم شقق؟ وبعدين هم كانوا خايفين لتكون الحكومة بتبني المكان من وراهم عشان تطردهم كمان من الحتة دي يروحوا فين؟
اقول له بطل ظلم، ايه الكفر ده، هو كل حاجة ع الحكومة كل حاجة ع الحكومة؟ هي تلم الضرايب وتضربها في جيبها وتغرق العبارات وتموت الناس وتعمل كل حاجة بنفسها؟ مافيش اي تعاون خالص؟ لو كل مواطن اتعاون مع الحكومة وفكر في مصلحته ومصلحة بلده واخد معاه مطوة ونزل الشارع بج بطن المواطنين بجيج
انشالله مواطن واحد بس، موت مواطن واحد ح تبقى عملت حاجة لبلدك وساعدت حكومتك
احنا عايزين نبطل سلبية يا جماعة، دي بلدنا ولازم نشارك في قتل مواطنيها

بيقول لك فيه قاعدة رئيسية في السياسة، كل رئيس جمهورية في العالم، حتى في امريكا، دايما لما يحب يجيب نائب لنفسه يجيبه دايما اغبى منه عشان ما ينقلبش النائب عليه
عشان كده ناصر اختار السادات نائب

وعشان كده مبارك مش لاقي له نائب لحد دلوقت
---------
أنا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك
انا مش عايزة جمال مبارك

No comments: