Thursday 6 November 2008

هي الصحافة الامريكاني بتفبرك كمان؟

من كام يوم اتصلت بيا صحفية بتشتغل في النيويورك تايمز واخدت مني في التليفون كلمتين عن اوباما
اظن انتوا عارفين يعني انا ح اقول ايه عن اوباما، اصلا اول كلمة قلتها لها: اوباما جلد اسود اقنعة بيضاء. وخلاص نسيت الموضوع وبعدين لقت واد امريكاني باعت لي ع الفيس بوك يقول لي ممكن نتعرف انا شفت كلامك في النيويورك تايمز! انا قلت بقى الراجل يعني متفق معايا فكريا وللا حاجة رحت النيويورك تايمز اشوف نزلوا ايه لقيتهم منزلين الكلام ده
“He has charisma, he’s good-looking, he’s very smart, he’s young and he knows how to make people like him, to the point that when he went to bow down to the Israelis, people here still made excuses for him,” said Nawara Negm, an Egyptian writer and blogger.

هممممممم، حبيبي يا حنين...دول ناقص يكتبوا: وقالت ان اجمل اماني حياتها انها تاخد بوسة من اوباما، لو سمحت يا ريس اديها بوسة احسن تموت ناقصة عمر
اتاري الراجل باعت لي ممكن نتعرف
طب تصدقوا بقى اني اكتشفت اني عندي عقدة الخواجة، الواحد برضه لزمن يواجه نفسه بعقده عشان يفكها، انا كنت فاكرة ان النيويورك تايمز دي ما تعملش الحاجات دهين ابدا. عموما الواحد كل يوم بيكتشف نفسه.
----------------
ثانية واحدة، انا مش قادرة امسك لساني واللي يزعل يزعل، اولا اللي عايز يقول لي حاجة بعد كده ما يقوليش ما تقوليهاش لحد وما يحلفنيش ولو مش عايز حد يعرفها ما يبقاش يقولها لي اصلا بقى انا مخلوقة عشان اقول ومتضايقة قوي اني مش عارفة اتكلم....ما راخرة حمارة...احلف ليه انا؟
المهم انا بس عندي كلمتين بيمغصوا في نفسيتهي وقلبيتي لزمن اقولهم:
الناس الواطية الرمة المعفنة الجربانة الشباشب البجحة اللي النصابة الافاقة المزيفة الجاهلة الغبية السطحية اللي اخدت فلوس من حملة اوباما
اتفووووووووو اتفوووووووووووووووووووووووووووووووووووو جتكوا القرف
هو انتوا ناقصين سخطة؟ ربنا ح يسخطكوا اكتر من كده ايه؟ وانا والله مستغربة من الناس اللي اتعرض عليها فلوس من حملة اوباما ورفضت ومش عايزة تتكلم، هو احنا كمان ح يبقى لنا كواليس؟
ماشي ماشي...عموما كل واحد عارف نفسه، واللي فوق الشبهات معروف واللي تحت الشبهات برضه معروف، انا اللي غبية، غبية، غبية، والله ياما الواد مالك مصطفى حذرني وقال لي خللي بالك من كلامك انت بتندفعي في الدفاع عن ناس انت مش عارفة ابعادهم..جتني نيلة..جتني خيبة انا متخلللللللللللففففففففففففففة
كل حاجة باينة انا اللي غبية، ماكنتش محتاجة تليفون اخر الليل اللي نكد عليا...على وشك يبان يا نداغ اللبان
ولا يتبجح ويفتح عينه غير القذرين الواطين
طب كان لزومه ايه من الاول، لما الواحد نفسه قصير ومش قادر يستحمل وعايز فلوس ما كان يخليه في نفسه بلا سياسة بلا تدوين بلا قذارة، واللي ياخد فلوس من حملة اوباما الانتخابية ياخد فلوس من اي حد
اععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععع
بس ارجع واقول الحمد لله برضه، اهو واحد شال عبء بلاوي من عليه بدل فيلم كلنا ايد واحدة يا بهجت الساقط اللي انا كنت عايشة فيه
لا وواضح ان اللي واخد، واخد كام سنت لان العفانة باينة، وللا العفانة دي جزء من الخطة؟
محروقة: دول كلمتين بافك بيهم عن نفسي والا ح اطق، اشكال عليها بجاحة يا اخي، ودي مدونتي على فكرة وانا حرة اقول فيها اللي انا عايزاه، ماحدش يعلق على الموضوع ده ولا يسألني: هاه؟ ماه؟ باه؟ طاه؟ ايه؟ هيه؟ ميه؟
مش ح اقول حاجة ولا ح اتناقش في حاجة عشان بصراحة ما عنديش صحة اصوم تلات ايام
انا بس باتفك معاكوا...اعتبروني مجنونة وباخرف
مافيش حاجة حصلت

No comments: