Friday 14 November 2008

لا...عيالنا يرجعوا لنا بقى

عااااااااجل: احد المعلقين دخل دلوقت وقال لي الفيديو ده قديم!!!!!!!!! طب ليه ينزل دلوقت؟
انا مش قلت قليل من نظرية المؤامرة يصلح المعدة؟ طبعا انا ما اقصدش ابدا ابناء مصر، دول عيالي وعيال جدعان وكل واحد وواحدة فيهم عشر رجالة في بعض، انا اقصد اكيد اتبعت لهم الفيديو ده وهم فاكرينه جديد، طيب ياريت نتحقق من كلام المعلق واذا كان فعلا فيديو قديم يبقى فيه حاجة مش مظبوطة بتحصل!

الفيديو ده من عند ابناء مصر، وكلهم لابسين جلاليب بيضا فالواحد مش عارف المصري من السعودي

بس سمعت واحد بيقول ربوا المصري ينعل دينه
لا عيالنا يرجعوا لنا بقى بلا بهدلة وشحططة ومرمطة، ارجعوا لنا بقى وتعالوا البلد فيها فلوس ايه اللي يخليكوا تسيبوها، ييجوا وانشالله يطلعوا بالمطاوي على رجال الاعمال الاوساخ اللي واكلين بلدنا وطاردينا منها
السفارات المصرية في كل انحاء العالم: قبح الله وجوهكم على رأي السعوديين
لو لنا سفارة ما كانش حد داس لنا على طرف في حتة، لكن هو احنا لنا بلد عشان يبقى لنا سفارة؟
انا مش قلت رجال الاعمال لازم يتنيلوا يتأمموا، فلوسنا وواكلينها وبيصرفوها على مطربات الفيديو كليب وعيالنا يروحوا يتبهدلوا عند الناس
بس هي ايه الحكاية؟
لا بجد
قليل من نظرية المؤامرة يصلح المعدة
اشمعنى اليومين دول موضوع السعودية والمصريين ده قايم؟ من فترة سعوديين ومصريين عملوا اغنيتين في منتهى الحقارة والسفالة بيشتموا بعض
وبعدين توالت الاحداث
ايون...ايه الحكاية بقى؟ ما احنا بنشتغل في السعودية من السبعينات
مين اللي مقوم الدنيا كده ما بينا؟ ولمصلحة مين؟ ثم اساسا اي حد يوعى من وشنا دلوقت احنا روحنا في مناخيرنا ومش طايقين نفسنا وما ح نصدق نطلع غلبنا كله في حد لما نمشيه يكلم نفسه
انا اللي شايفاه من المصريين، في الشارع حتى والمواصلات، انهم بيتلككوا عشان ما يصدقوا حد بس يحك لهم على مناخيرهم، ده انا مرة واحدة شتمتني في الشارع قلت لها فيه حاجة يامدام قالت لي هو كده! فما بال بقى ينضربوا في حتة، ما ح يصدقوا ما تغوروا من وشنا الساعة دي

No comments: