Wednesday 5 November 2008

وح يجرا ايه لو الاخوان جم؟

انا موضوع الاستنخابات الامريكاني ده كايدني قوي، انا وغيري مهتمين بيه كأننا بنتابع ماتش تنيس
طب واحنا؟ امتى ح ننزل نلعب الماتش بتاعنا؟ انا باقابل ناس من اللي بيقولوا على نفسهم معارضة بيقولوا لي انا في وشي، على رأي زكية زكريا، انا كأنثى بيقولوا لي في خبط لزق: لا برضه احنا مش مستعدين دلوقت لان لو فيه انتخابات الاخوان ح ييجوا؟
يا سبحان الله
طب ح يجرا ايه لما الاخوان ييجوا؟
ماهو لو الاخوان جم فيه احتمالين، الاحتمال الاول انهم يطلعوا كويسين يبقى خير وبركة احنا نكره؟ والاحتمال التاني انهم يطلعوا وحشين ويبقى الناس عرفتهم زي ما بيقولوا بالعنجليزي
once and for all
ومش ح ينتخبوهم تاني، صعبة دي؟
- لا ماهم لو مسكوا في السلاطة مش ح يسيبوها
آه..الكلام ده لو جايين بانقلاب، ماهو اللي بييجي بانقلاب بيفضل ماسك في الحكم 56 سنة وما فوقها وما يسيبهاش ولا على جثته، لانه قبل ما جثته تنزل القبر بيبقى سايب لنا جثة تانية خلفا ليه، وجثة تسلم جثة لما عفنا
لكن اللي بييجي باستنخابات يا الناس بتجيبه تاني يا مش بتجيبه تاني...عادي جدا زي شكة الدبوس
وحتى يمكن الحزب الوطني ينجح يا قناوي يابني وساعتها ما حدش يقدر يكلمكوا ولا ييجي ناحيتكوا وكدهون يعني
ليه يا قناوي يابني خايف من الناس ومصمصم تقول انا حزن الاغلبية ومناخيرك بقت سبعة متر من كتر الكدب؟
ما تجرب يمكن تنجح
وولاد التيت اللي بيقولوا على نفسهم معارضة وهم مش عايزين انتخابات عشان عارفين ان الناس ح تختار الاخوان دول يتقال عليهم ايه؟
وبعدين بقى انتوا ح تنجزوا في ليلتكوا وللا ح تستنوا لحد ما حد يعمل سبرنت على الكرسي وناخد لنا 56 سنة تانيين في وشنا؟
الا بيقولوا التاريخ بيعيد نفسه، طيب الاخ تاريخ ماسك في ام الحتة الوسخة دي وعمال يعيد فيها زي الاسطوانة المشروخة ليه؟ ما يقلب الشريط من فضلك اقلب الشريييييييييييط اقلب
انا داخلة اتخمد، لما زفت الطين ينجح ابقوا ابعتوا لي رسالة ع الموبايل

No comments: