Friday 7 November 2008

نشرة الاخبار الصباحية


اعتقال ضياء الصاويالتفاصيل
هنا
---
ام وبنتها كانوا بيتكلموا قامت الام قتلت بنتها....الله، ايه العثل ده؟ هي البشريات مالهم كده، قال البت اصابتها نوبة هياج وعضت ابوها قامت امها عشان تهديها خنقتها...ماهو في مغاغة بقى..حيث بيسلكوا سنانهم ببارودتين
----
اوباما اتصل بتسع رؤساء و"تجاهل العرب" يعني ايه تجاهل العرب؟ هو اساسا ما اهتمش بيهم احنا بالنسبة له شبهة وتهمة..وبما انه كتكوت ومقطقط فاكيد الناس برضه ح تلتمس له عذر: معلش اصله بيعمل تموين بس قدام الامريكا ولاد التيت....هو يستغنى عننا برضه؟
طب والله لما كنت في الجامعة كان معايا بنت مصممة ان س بيحبها والواد بيعاملها معاملة الكلاب الضالة لدرجة اني انا اخدت بالي - وانا كنت بقى متخلفة اكتر من دلوقت كمان - واقول لها: يابنتي ده باين انه مش بيحبك خالص ما تعيشيش في الوهم ...ده تقريبا بيكرهك كمان
تقول لي: لا لا..هو بس بيحاول يهرب من مواجهة نفسه
اممممممم طبعا اكيد برضه اوباما بيهرب من مواجهة نفسه
-----
بيقولوا ح يزرعوا قمح عضوي في الصعيد!!!
too good to be true
----------
ده حوار مع سعيد اللاوندي بخصوص امالنا العالية في اوباما اللي بيهرب من مواجهة نفسه
على فكرة البيني ادم هو اللي بيفرض احترامه على الناس، يعني مش معقول قاعدين حاطين ايدنا على خدنا ومستنيين ربنا يخلف علينا بالرئيس الصالح
وده عالم البقاء فيه للاقوى في كل حاجة
--------
مسعد ابو فجر تعبان قوي يا ناس...انا شخصيا مقصرة معاه، بس مش عارفة اعمل ايه؟
-----------
ملحوظة: كلمة اسود دي كلمة بقت عيب، ما بقاش حد بيقول امريكي اسود دي
قولوا امريكي افريقي او افرو امريكان يعني لو بالعنجليزي ثم احنا في مصر طول عمرنا بنقول اسمر او اسمراني ولما بيبقى واحد غامق شوية بنقول سمارة، ايه حكاية اسود دي اللي كل الناس بقت تقولها؟
-----
بيقول لك دكتور التخدير اداها جرعة زيادة قامت ادمنت! والنبي انا مش دكتورة حد دكتور يشرح لي الموضوع ده، انا اعرف ان البنج الزيادة بيموت مش بيدمن، هو ينفع ده؟ وبعدين غلط واداها جرعة زيادة يفضل يتجلد عشر سنين؟ مش عارفة محكوم عليه بالف وخمسميت جلدة! طب ده عبد الرحمن يوسف، والعهدة عليه هو خريج شريعة، قال لي الجلد عادة كان في ايام الرسول بيتم بالجريد وعلى الهدوم، ثم ايه الف وخمسميت جلدة دي؟ نزلت في انهي سورة؟ لو هو فعلا غلط يبقى يدفع تعويض، يتحبس مش عيب ان واحد لما يغلط في بلد يتحبس يعني ما احنا بنروح نتحبس في اوروبا والدول المتغدمة وماحدش بيفتح بقه بس ايه الجلد ده يا حنظلة؟ خسئت وثكلتك امك يابن حلزة، طب ما يحطوا له حجر على صدره ويدلقوا مية جنبه وهم بيضحكوا ويقولوا له: عد الى دين آبائك
السؤال بقى: لو دكتور المخدرات ده كان خواجة كان اتعمل فيه كده؟
-----
يا عم اقعد بقى الله يهدك...انت عامل زي الراجل اللي عاش حياته نازل تف ع الناس وهو بيطلع في الروح وريقه ناشف يقول لهم ادلقوا لي مية في بقي عشان اتف ع الدكتور
----
الباب العالي بيدي اوامر
-------
حسن مين؟ انا كنت فاكرة حسن نصر الله، الا كلنا بنكره الحكم العسكري، بس ايه رأيكوا في الحكم الكروي؟
---------
على الله بوش لا يحذو حذو كلبه...انا عندي معلومة من مصادر غير موثوق بيها انه بيعتبر كلبه مثله الاعلى
----
ههههههههههه تستاهل، مسلم واسود، هم عندهم زمالك في امريكا؟
--------
كفاية عليكوا كده النهاردة...ياللا ذاكروا ح امتحنكوا في المواد دي واللي مش ح يجاوب صح ح اديله شلوت في قلبه اكسر له قفصه الصدري ويبقى شهيد الواجب المدرسي

No comments: