Friday 28 September 2007

أحمدي نجاد في القلل المنتحرة

والله ما كنت ناوية اتكلم في الموضوع ده ابدا
لاسباب عديدة اهمها اننا موحولين في ستميت حاجة
هنا في مصر
بس الموضوع ده اثير كذا مرة
والحقيقة مش حاجة لطيفة ابدا انه يتقال عننا حقراء وش كده في جامعة امريكية
آه
ماهو لما يبقى رئيس دولة اسلامية يروح بدعوة من القلل المنتحرة امريكا
ويتقال له في امريكا يا حقير
يبقى ده معناه ان الشتيمة دي لينا كلنا مش بس للايرانيين ولا لسيادة الرئيس
واظن ان رئيس الجامعة اليهودي الصهيوني لي بولينجز كان عارف بالظبط هو بيعمل ايه
ايه بقى
بقى اللي حصل لنجاد ده حاجة وسخة قوي وواطية قوي
اوطى من فؤاد الهاشم كمان
لانهم هم اللي داعينه ولما انا ادعوك عشان اشتمك يبقى انا اكيد انسانة
واطية ودون ورمة وحقيرة وباجري ورا عربيات الرش حافية
يعني انا متأكده ان بولينجز ده لما كان عيل كان بربوره نازل على بقه
ومؤخرته عريانه ويمكن كمان مش لابس لا بنطلون ولا كلوت
وتلاقيه من حواري بروكلين
والا ابسط قواعد الاتيكيت انه لما يدعو انسان وعايز يعترض عليه
يعرف يعترض من غير قله ادب لكن هو جايبه يشتمه مش يعترض عليه
وما كانش ناقص غير بعد ما يكمل كلمته يزغرد ويصقف بالقبقاب بتاعه
ونفسي اعرف لو بوش جه مصر ورئيس جامعة القاهرة قال له
يا مجنون يا خلل يا ارهابي يا دموي يا عنصري ياللي قتلت سبعة مليون
بني ادم عشان مصالحك الاقتصادية وعامل لي فيها الاسكندر وانت رعديد
وسكير سابق وبنتك سكيرة حالية ولما البيت الابيض انضرب ما رجعتش غير لما
امك - يا روح امك - كلمتك وقالت لك ارجع عشان تنام بدري وتصحى بدري
وحتى لما شنيت حرب على الناس الغلابة من غير اي سبب وقتلت المدنين والاطفال
عملت جيش تسعين في المية منه من سود امريكا عشان تخلص مننا احنا الاتنين
يا عنصري يا متخلف يا بتاع ربنا بيكلمني وانت تلاقيك مخاوي عفريت بشخة عنده تلات
سنين وما قلتلناش ربنا بيكلمك ازاي وامتى وعلى اي نمرة وهل بيفتح عليك وبيخلص لك الكارت
وللا بتبعت له كلمني شكرا وللا بتديله ميسد كول ابن الهابلة يا احقر من خطا على الارض
ياللي اتسبب في كارثة تسونامي والاحتباس الحراري والكوارث الطبيعية من
الشقلبظات اللي عملتها في افغانستان وهديت الجبال ولوثت البيئة لدرجة ان اسرائيل
باينة جنبك ملاك ينقصه الجناحين
وبدل ما تنشر غسيلك عندنا يا روح امك روح شوف الامريكيين الاصليين اللي انت
حاجزهم في اماكن لوحدهم وعازلهم كأنهم حيوانات
ويكفيك فخرا إنك عممت التعذيب في كل أنحاء العالم واديته شرعية
وبعد ما كانت حتى الحكومات الديكتاتورية بتتدارى وهي بتعذب بقت تبجح
وتقول اذا امريكا بتعذب يبقى انا ليه ما اعذبش
ومعتوه وفاكر انك ح تنزل المسيح لما تطهر الشرق الاوسط
من "الانجاس" يا اما بقتلهم يا اما بتحويلهم الى المسيحية الصهيونية
عشان
we have the only truth
زي ما سبق وقلت
لو رئيس جامعة القاهرة قال كده لبوش
رد الفعل ح يبقى ازاي
ماليش دعوة برد فعل امريكا ولا بوش نفسه اللي ح يقلع الجزمة
وينسلها على راس رئيس جامعة القاهرة
ولا ليا دعوة بالحكومة المصرية اللي ح ترفد رئيس جامعة القاهرة
ومش بعيد تلبسه تهمة سلاح وحيازة مخدرات وقضية اخوان وتنظيم شيوعي مع بعض
انا باسألك انت يا عم انت
او الناس المتحدثين باسم العرب والمسلمين اللي طول النهار عمالين يلحسوا
مؤخرة الامريكان ويقولوا احنا بنحب الشعب الامريكي والشعب الامريكي حاجة والحكومة
حاجة تانية
واحنا عايزين نفتح قناة حوار
للاسف احنا كلنا تحولنا إلى
house negors
بمعنى ايه؟ يعني فعليا انت دلوقت نفسك جورج بوش يجي ورئيس جامعة القاهرة
يقول له نفس الكلام ده
بس لو جه فعلا ورئيس جامعة القاهرة قال كده انت اول واحد ح تقول
ايه قلة الادب دي ايه الغباء ده احنا عايزين نفتح قناة حوار
احنا مش عارفين نعرض قضيتنا
هم العرب كده ظاهرة صوتية
هو الراجل ده بيجرنا لمواجهات احنا مش قدها وبيحرجنا
وبيتصرف تصرفات عنترية
واكيد رئيس جامعة القاهرة ح تطلعه غلطان من ساسه لراسه
ودلوقت كل الناس شايفة ان نجاد غلطان انه سكت
انا شايفاه غلطان انه سكت بس لاسباب تانية
اسباب موجودة في الفيديو
لكن ناس كتير شايفة ان نجاد غلطان لمجرد انه مننا
لو كان انسحب كانوا قالوا اتهزم
لو كان شتم
(وهو الحل اللي انا اقترحه)
كان بقى شرشوح وما كانش مفروض يرد
نجاد سكت وما ردش لانه تخلق باخلاق الاسلام
"وإذا خاطبهم الجاهلون سلاما"
واقتدى بالرسول لما كان كفار مكة بيقولوا له يا مذمم
ويشتموه ويحطوا على ضهره قاذورات وقدام بيته
وهو ما يردش
طيب بس في اطار مجتمع مكة والمجتمع العربي
دي لغة مفهومة
احنا عندنا الثقافة بتاعة لما اشتمك وما تردش شكلي انا اللي يبقى وحش
وانا اتكسف من نفسي
حتى لو مش عند السفاء فهي كانت عند اسياد قريش
حتى اسياد قريش اللي في قعر النار بيفهموا النوع ده من الاخلاقيات ويقدروه
لكن اللغة دي مش مفهومة عند الامريكان ومش موجودة في ذهنيتهم
انت ما بتردش يبقى انت ما عندكش دفاع
يبقى انت ضعيف ومافيش مكان في عالمنا للضعفاء
لان حتى الطبيعة بتنتخب الاقوى وتبقيه وانا من حقي افعصك
لاني اقوى منك
مسألة اختلاف الذهنيات اللي كنت باتكلم مع مالك فيها
يعني ما ينفعش ابقى باتكلم صيني وانت بتكلمني عربي وتلومني اني مش فاهماك
وزي ما مالكوم اكس
تاني
:)
قال: هم بيتكلموا معانا منذ مئات السنين باللغة اللي بيفهموها ليه مصممين نكلمهم بلغة مش بيفهموها ونرجع نزعل
لغه اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما مش موجودة في ذهنيتهم خالص
فيه ناس بتقول ما كانش يروح خالص
وايه القلل المنتحرة دي هي دي محكمة؟ دي امريكا
اه، لو ح يروح عشان يعرض قضيته يبقى ما كانش يروح خالص
ولا يقبل دعوة الامم المنتحرة ولا يقبل دعوة الجامعة
بس لو ح يروح عشان يشتمهم ويقلع لهم الجزمة زي خروشوف
يبقى يروح
ويقلع لهم الجزمة ويرفعها في الجامعة وفي الامم المتحدة
وهو ده كان التصرف الصح الوحيد
وانا شخصيا لو مكانه
- وانا عمري ما ح ابقى مكانه -
كنت مش بس قلعت الجزمة كنت قلت له الآتي:
Talk to a whore and she will throw her garbage upon u.
Don’t screw the idiot and don’t let the idiot screw u.
دي ترجمة الامثال عشان احنا في رمضان يعني
وكنت سبيت له ميت دين وميت ميتين وكنت قلت له كل وصلة الردح اللي فوق
اللي كان مفروض رئيس جامعة القاهرة يقولها لجورج بوش
بس طبعا لو كان عمل كده كان
زنوج البيوت: the house negros
قالوا عليه متخلف وارهابي وضد الحوار ووأحمق وبيجر المنطقة لحرب احنا مش قدها وووو
الحمد لله ان جيفارا ما كانش عربي ولا مسلم
كنا وكسناه ووخيبناه وشتمناه وشجبناه وعملناه فرجة خلقه
زي ما احنا واكسين نجاد ونصر الله واي حد بيحبنا
بلاش
مش مالكوم اكس امريكاني؟ لمجرد انه مسلم ما اخدش الدعاية اللي اخدها جيفارا مثلا
مع انه، وبموضوعية شديدة، جيفارا ما يجيش في ضفره حاجة
وانا قريت مذكرات الاتنين ومافيش نسبة بقى
لمجرد ان جيفارا مش مسلم ومالكوم اكس مسلم ولولا انه امريكاني ما كانش حد سمع عنه اساسا
وده مالوش علاقة بالمؤامرة على الاسلام وحياة النبي بقى
ده له علاقة بينا احنا: احنا تلقفنا الدعاية لجيفارا بالترحيب الشديد لان الباشا خواجة
وتلقفنا الدعاية لمارتن لوثر كينج بالترحيب لان الباشا خواجة
ولو كان الامريكان السود خبوا عننا ان مالكوم اكس مسلم كان زمان صوره
على العربيات زي جيفارا بس بخيبتهم قالوا لنا انه مسلم يعني تبعنا
يعني ندوسه بجزمنا
عقدة احتقار الذات اللي مش عارفين نخلص منها ابدا
بس نجاد برضه كان لازم يقلع الجزمة ويرفعها في وش الامم المتحدة ورئيس الجامعة
ويسب لهم الدين

No comments: