Monday 21 July 2008

يعني يسرا وهشام سليم احسن مني؟

انا كمان زيهم بقيت متخصصة في المرور عشان اليومين دول ورايا مشاوير كتير باخلص ورق
النهاردة في اشارة زحمة كنت فاتحة السبيكر بتاع التليفون وباتكلم قام امين الشوربة وقفني وقال لي ح تدفعي غرامة قلت له انا فاتحة السبيكر قال لي بس ماسكة التليفون بايدك قلت له ما انا ممكن ابقى ماسكة كوباية شاي في ايدي قال لي لا كوباية الشاي مش ح تشغلك زي الموبايل
قلت له: طيب انا ح ادفع الغرامة بس والنبي ترد على سؤالي
قال لي: والله العظيم ح ارد على سؤالك
قلت له: رئيس الجمهورية ورئيس الوزراء بيدفعوا كام غرامة لما بيعدوا في التشريفة ويعطلوا الناس؟
قال لي: اقول لحضرتك...(وركزوا والنبي في الكلام اللي ح يقوله عشان كلام مهم) انا ما اقدرش اقول لرئيس جمهورية انت ليه بتعمل تشريفة وتعطل الناس...اما بالنسبة لرئيس الوزراء فده راجل وراه شغل مهم ولازم يوصل له بسرعة
ههههههههههههههههه
يعني حتى امين الشرطة عارف ان الريس ما وراهوش شغل.... المهم
قلت له: بس رئيس الوزراء بياخد مننا ضرايب عشان يعمل الشغل ده مافيش داعي يعطلني...مش انت بتدفع الضرايب؟
قال لي: انا مش بادفع ضرايب انا باقف تسع ساعات في الشمس المفروض تدفعوا لي انتوا ضرايب
قلت له: ما انت بتدفع ضرايب انت مش عارف؟ وبعدين انت بتقف في الشمس تسع ساعات...انت بيتعمل لك تشريفة
قال لي: بصي يا انسة (طبعا وقعت في غرامه عشان قال لي يا انسة زي ما انتوا عارفين ) بصي يا انسة....احنا مسيرين مش مخيرين...هو حضرتك بتشتغلي فين؟
قلت له: في التلفزيون
قال لي: في التلفزيون وتدفعي غرامة؟ ده انا ممكن اخد الفلوس منك واحطها تحت البنورة للذكرى...لا خلاص بس انت في انهي دور..قلت له في التالت...قال لي: خلاص تبقى تنشري صورتي في التلفزيون..ح ابقى اجيلك..ح تديني كارت؟ وللا ح تفتكريني لما اجيلك
قلت له: لا ح افتكرك
طبعا لو قلت لي اني باشتغل في القناة اللي بتشتغل بدل الوشششششششش كان دفعني الغرامة دوبل

No comments: