Sunday 20 July 2008

اخيرا وقع في ايدي ظباط التشريفة

والله ما اعرف مين ابن الكلب اللي كان معدي المرة دي بس وقفونا على مطلع كوبري اكتوبر مع اني نزلت من الشغل فور انتهاء الماشت عشان عربيتي بيضا وخفت حد يكسرها لي الدنيا كانت فاضية وعلى المطلع لقيت عسكري وامين شوربة بيوقفونا اول ما طلعنا لقيت ظابط بتلات نجوم وظابط تاني مش عارفة بقى رتبته ايه رحت مطلعة راسي وقلت له: انتوا مش ح ترحمونا من التشريفات دي بقى؟ اللي معدي في التشريفة ده بياخد مرتبه من ضرايبنا...كل يوم متعطلين كده؟
الظابط ابو تلات نجوم فضل يبص لي ويبتسم ابتسامة بلهاء والتاني كان بيبص لي بغيظ ونفسه يضربني والاتنين ما ردوش عليا وانا ما استنيتهمش قلت الكلمتين الواقعين بتوعي دول وانا متنرفزة ورحت طالعة بالعربية
وكل ما ح اشوف ظابط تشريفة ح اقول له كده
بس نسيت اقول لهم اننا بندعي عليهم هم واصحاب التشريفات
ملحوقة ما انا كل يوم متعطلة في تشريفة
الا مين المسئول النشط قوي ده اللي بيروح السيما كل يوم حفلة اتناشر ده؟

No comments: