Saturday 29 December 2007

ومين اللي قال بقى ان القاعدة هي اللي قتلت بوتو


انا بصراحة لا السياسية المزة ولا الحاج برويز بفرق توفيق الدقن بتاعه ده يفرقوا معايا بتلاتة نكلة بس المنطقي ان القاعدة تقتل برويز ويغور غير مأسوف عليه، ده ماحدش ح يزعل عليه ولا مراته حتى، لكن انا اول ما سمعت ان الاخت بي نظير بوتو اتقتلت اول حد جه في بالي البرواز الجبس نفسه اكمنهم كانوا ضراير، حتى شفت في البي بي سي حوار مع برواز وهو عمال يقول لهم ما معناه انا والله باحبكوا اكتر من بلوتو يقولوا له لا بلوتو احسن منك احنا بنحبها اكتر بلوتو حلوة انت بقيت وحش خلاص، وبقالنا ياما ع الحوار ده، هم يقولوا له القديمة تحلا ولو كانت وحلة وبلوتو دي بتاعتنا من زمان وبنحبها وبتحبنا ومش ممكن عزول يدخل بينا، وهو يقول لهم وربنا لتندموا وتعرفوا مين اللي بيحبكوا ويخدمكوا بعنيه، والله حتى في البي بي سي لما طلع قعد يعدد الخدمات اللي علمها لامريكا ويقول انا مندهش جدا من التحول ده دلوقت انا بقيت وحش وبوتو هي اللي حلوة؟ الحقيقة الحوار كان شيق جدا....بجد حسسني ان واحدة بتتكلم عن ضرتها، وعمال يقول ادوني فرصة اثبت لكوا فيها ولائي ده انا اعجبكوا قوي، وخراب البيوت مش بالساهل طب والعيال اللي ح يتشردوا ح اعمل فيهم ايه؟ والولية قاعدة تكيد فيه وتقول له بيحبوني انا مش بيحبوك انت.

ثم برواز ده كابس على نفس باكستان وعمل بلاوي سودا مهببة على دماغه وفرقة شعره والمفروض ان هو يبقى هدف القاعدة مش بلوتو ومع ذلك ما عرفوش يقتلوه مع انهم بيحاولوا يقتلوه كل يوم وابن المتضايقة بسبع ترواح لا عارفين يموتوه وهو على الارض ولا وهو طاير.

وقال برواز بيقول انه رصد مكالمة تليفونية بين اتنين من القاعدة واحد بيقول للتاني الاخوة نفذوا العملية وقتلوها؟ قال له ايوة وكله تمام ولله الحمد والمنة.

ههههههههههههههههههههههههههههههههه

اما هندي صحيح....بقى بتوع القاعدة ح يتصلوا ببعض في التليفون عشان يقولوا هو صفر؟ لسة ما صفرش.. خايف ما نسمعش...لا ح نسمع....يا رب سلم هي القدر بتتكلم؟ هي باكستان مافيهاش خط اليوم الواحد زينا؟ مافيهاش انترنت مشفرة؟ مافيهاش نفس الوسيلة السرية اللي اتفقوا بيها على قتل الولية يستخدموها وهم بيطمنوا على اتمام العملية؟

يعني ماعرفش يرصد مكالماتهم وهم بيتفقوا على قتلها ليه مدام يعني هم على موبايلات وميسدات وميسجات مع بعض؟

هلبت ما امريكا قالت له الغيرة ما توصلش للدرجة دي يا بروي عموما ما تزعلش خلاص امشي يا قاعدة وحشة يا قاعدة

الحاجة الوحيدة اللي مزعلاني ان الانسة بوتو ماتت قبل ما اسألها: ألا ايه الدروس المستفادة من الأشارب اللي مطرطر كل شعرك ده يا أوختشي؟

No comments: