Thursday 27 December 2007

مش انا شفت فيلم الجزيرة

أأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأ..............................أأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأ..................أأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأ......................أنا
انا
انا
انا مش عارفة اقول ايه
مش عارفة اقول ايه
انا ان شاء الله لازم الحق بسرعة اشوفه تاني عشان الحق اشوفه تالت بسرعة عشان يبقى عدي وقت اشوفه رابع عشان يبقى فيه فرصة اشوفه خامس وافضل بقى اشوفه
يعني هي دي خطتي المستقبلية لحياتي اني افضل اشوف فيلم الجزيرة طول عمري لحد ما اموت
السؤال اللي بيطرح نفسه بقوة
لما هم بيعرفوا يخرجوا كده ويكتبوا سيناريوهات كده ويمثلوا كده امال كانوا بيضايقونا ليه؟
كانوا بيضايقونا ليه؟ ليه كده ما عندهمش اخوات جمهور؟
انا عمري ما شفت احمد السقا كده...ربك والحق انا كنت بقى رايحة وانا على بالي احمد السقا بقى اللي عامل برم ويقعد بقى يخنقنا بالاستعراضات بتاعته بس انا عمري ما شفت كده بجد
وايه ده؟
ايه ده؟
ايه الاخراج ده؟
ايه ده؟
ايه؟ ومين اللي كاتب السيناريو ده؟
ايه السيناريو ده؟ ايه السيناريو ده؟
وايه خالد الصاوي ده؟ ايه ده؟
وايه هند صبري دي؟
وايه احمد السقا يخرب عقله جاب الكلام ده منين؟ جابه منين؟
طيب ليه بقى كانوا بيعملوا اللي بيعملوه في الاول وبعدين يفاجئونا بفيلم زي ده يعمل لنا صدمة حضارية؟
حرام ده بقى وللا حلال؟
يعني ينفع كده يعني؟
المهم انا بقى ان شاء الله ح اصحى الصبح اشوفه تاني ويمكن ادخل الحفلة اللي بعدها وبعدين اروح الاجتماع الموسع لمصريين ضد التعذيب الساعة 5 في نقابة المحامين
ياااااااااااا ده انا كده مش ح الحق ادخل حفلتين ورا بعض
ح اضطر ادخل بتاعة عشرة وبعدين اروح وبعدين اروح الاجتماع وبعد الاجتماع بقى ابقى ادخله تالت عشان مافيش وقت عايزة ادخله كتير لحد ما افطس وما حدش ضامن عمره بقى
المشكلة اني دلوقت ماعنديش الشجاعة اني ادخل اي فيلم تاني احسن اوسخ عيني ومخي بعد ما نضفوا
زي اللي اكل شيكولاتة وخايف ياكل اي حاجة تانية احسن يبوظ الطعم
انا بقى مش ح اشوف حاجة تانية احسن شوية الهوا النضيف اللي شميته يتبخر
بس بقى اللي عايز يعرف يعني ايه سيما يروح الجزيرة
بس انا متغاظة منهم قوي....يعني انا قاعدة العمر ده كله مستنية وما يعملوش فيلم زي ده غير لما انا قربت اموت؟
عموما الحمد لله اني لحقته والقطر بيتحرك
بس بجد فعلا يعني ايه الفيلم ده؟
ايه ده؟
طيب اللي ما راحش يروح ويقول لي ايه الفيلم ده؟ ازاي يعني؟

No comments: