Saturday 28 April 2007

تخاريف عيا بخصوص وزير الصحة من خلال الشنطة

مش انا كان المفروض اموت والموت ما عبرنيش ولا استنضفني؟ حتى الموت بينقي

يوم التلات اكلت في محل بينوس، والمفروض انه محل كويس، واكلت فيه قبل كده

والحقيقة اني اكيلة زبالة من زمان يعني، يعني مش باعيا من الاكل اللي مش مغسول

ممكن اعيا من الاكل المغسول زيادة

تاني يوم على العصر، حصلت حاجة زعلتني شوية وبعدين بطني وجعتني، كلمني صخص وقال لي كلام تاني زعلني بعدها حرارتي نطت تمانية وتلاتين وبعدين تسعة وتلاتين ودي اخر حاجة فاكراها

ما جاش في بالي اني عييت من الاكل بس لما قلت لدكتورة انه ممكن يبقى من الزعل ضحكت عليا المهم اني بقيت احسن شوية بس لسة بطني بتكركب ودايخة يعني ما تاخدوش قوي على كلامي ممكن يبقى تخاريف عيا

وطبعا نبعت التهاني والشكرنيات لكل اللي سألوا عليا سواء عرفت ارد عليهم وللا اتصلوا وانا في الدغبوبة

المهم بقى إن ريم صاحبتي قالت لي انها واصحابها اكلوا في فلفلة وكلهم جالهم تسمم وهي بطنها وجعتها

ومريم قالت لي ان اتنين من قرايبها اكلوا برضه في محل المفروض انه محترم مش فاكرة باين كورتجيانو او ايه مش فاكرة...اسمه ايه يا مريم

والضاكتور عزة اللي ضحكت على تشخيص الحلاقين اللي قلته لها قالت لي برضه ان فيه واحدة هي تعرفها جالها تسمسم

كل الناس دي ما يعرفوش بعض يعني اكيد مش متفقين عليا يبقى مافيش غير وزير الصحة هو اللي متفق عليا

آآآآآآآه

طب تعالي لي بقى من خلال الشنطة

سعادة وزير الصحة

من ساعة ما حضرتك شرفت، وانفلونزا الطيور هاتك يا هبد في الناس

وقالوا، كالعادة، الناس هم اللي غلطانين

والمية بقى فيها مجاري واختي الصغيرة اتسممت من المية والدكتور قال: آه ماهو عادي ماهي المية فيها مجاري

وبعدين يا سيدي لما انت الحصبة انتشرت

وبعدين يا سيدي لما انت في ظرف اسبوعين انا وحوالي سبعة تانيين اتسممنا (في اطار الناس اللي اعرفهم) وسعادتك

انا سامعة عنك كلام وحديت واعر جوي

زي انتشار تجارة الاعضاء

وزي ان فيه ناس ع تجول ان جهات ما بتستجلب امراض واوبئة يعني عشان يشغلوا المستشفيات
وضرايبها تكتر

واللي اكد الشكوك دي مشروع خصخصة التأمين الصحي
واخيرا وليس اخرا مش عارفين حضرتك ناكل في مطعم

طيب خير ح نعرف ناكل في بيوتنا وللا إيه؟

ماهو حاجة من الاتنين

يا الامراض اللي هلت مع هلالك دي اتجلبت مع سرق الارصاد والترفص

يا اما ما تآخذنيش قدمك وحش علينا

يا عمي انت مش كنت شغال في دار الفؤاد ميت فل وسبعتاشر وماحدش بيجيب سيرتك وسكتم بكتم

ايه اللي رماك ع الوزارة يا سيدي

الوزارة لبش...والكلام عليها كتير

فارقنا يا عم انصرف بامر الله لا تئذينا ولا نئذيك

يا اما خلص وهات من الاخر وموتنا

ده العيا مر

وفي نهاية البرنامج احب اسمع اغنية: الطبيب ملاك...الموت.

41 comments:

Anonymous said...

ألفين سلامه يا ستنا الغاليه
إنشالله الناس الوحشين

أنا متهيألى إن الموضوع إبتدا من ساعة ما شرفتى المدونه الحمضانه تبعى
حيث إن الكام بوست اللى فيها قديمه و مش متغطيه

و من الأخر
أنا ضارب الشهاده الصحيه

أنا بقالى تلات أيام بأخش على المدونه و مش لاقى حاجه جديده
و إستغربت جدا
لحد ما قريت فى الفقرى اليوم إنك تبتى و إتحجبتى و بطلتى شغل مدونات

ألف مليون سلامه
نورت الفضاء السيبيرى

أبو الدراويش

Anonymous said...

نوارتي


ألف سلامة عليكي

انا اتفكرتك غطسانة مع نفسك كدة و لا كدة

على فكرة صحيح

أنا كمان من كامن يوم جاتلي بوادر تسمم غذائي

بس كانت بسيطة الحمد لله و عدت بسرعة

و على فكرة ماكنتش واكلة برة و لا حاجة

و صاحبتي قالت لي انها ممكن تكون من الفاكهة !!!

يعني نصيحة

لا تاكلي جوة و لا برة

فكرة زمان الواد بتاع كتاب سماش و لا فلاش ده اللي كان اسمه حريص

اللي كان عايش على اقراص الفيتامينات

أيوة هوة ده

خليكي زيه كدة

و اخيراً

احب اقول لوزير الصحة الكريم

نهيتك ما انتهيت و الطبع عليك غالب !!!

Anonymous said...

الف حمد لله على سلامتك الغاليه يا نوارتنا
البلوج سبوت كان السبوت بتاعه مطفي
نورتينا
هههههههه

حاسس ان نظرية المؤامره مع العيا مؤثرين على اللي كتبتيه
مظنش انها توصل لإستيراد الاوبأه
لما يخلصوا الفشل الكلوي و فيرس سي
و السرطنات بأنوعها
و ماخفي من الامراض المستوطنه في مصر

سعتها ممكن يستوردا مع انني مظنش اننا محتاجيد استيراد احنا بنفرخ الامراض و نصدرها
هههههههههههههههه

Anonymous said...

الف حمد لله على سلامتك يا نواره...نورت عالم التدوين من جديد

دستور يا أهل الدستور
دستور يا أهل الصحة

دي وليه و ما تعرفش
مدوِنة غلبانه ومتقصدش
سامحوووووووووووووها

ببركة وزيرنا المكشوف عنه الحجاب

:))

Anonymous said...

ألف سلامة ليكي يا نوارة
إنشالله العدوين اللي انتي عارفاهم

Anonymous said...

ألف بعد الشر عليكى يانوارة الشعب المصرى
عايزة تاكلى أكلة محترمة قوى
ياللا أنا عازمك عزومة جامدة عند (البرنس) فى إمبابة شوية طواجن عجب
بس يارب يكون فتح بعد التجديدات
وربنا معايا بقى فى هذة التكلفة

Anonymous said...

إيه ده؟ هو إنتى كنتى عيانة؟
و انا أقول برضه البنت دى راحت فين، مش عادتك يعنى
عادة إنتى بتكتبى بسرعة تلاتة بوست/يوم
:)

ألف سلامة يا ستنا،الحمد لله جت سليمة المرة دى.

و على فكرة، انا مش عايز اتكلم، بس كل ده علشان جبتى سيرة النادى الأهلى وحش. يا بنتى اللى ييجى على النادى الأهلى ميكسبش....
حذرى الولد جيمى هود بقى علشان بيخبط فى الحلل كتير اليومين دولة
:)))))

Anonymous said...

welcome back ya Nawaraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
alf salama 3alekeeee

el ma7l ya setee esmou Casper & Gambines ele fe city stars...
we nesete te2oli 3la abou sha2ra bardoo...

ya sete e7na bardo ele 3'ltaneen..bent2an3ar leeh 3la el fool wel ta3mia?? ha??
beno's we beta3 leeh ya3ni?? malo 3am 3atia beta3 el fool??? ye3melek fool bezet el 3arbyat aaaa...3agab ( asl 3arebto betb2a ta7t el kobri)

ba3den hia gat 3la waazer el se7a?? makolo beyta2mer 3aleeeenaaa....:S:S:S
ma3leena alf salama ya Nawaraaaaaaaaaa
isa al mubarek we 7ashyetooo :D:D:D:D

Anonymous said...

ألفين مليون سلامه و حمد الله علي السلامه
أنا بجد كنت بدخل كل شويه عشان أطمن
و الله يا نواره الواحد مش عارف حيلقيها منين و لا منين..مش كفايه علينا وزير السرطان
أهلا بكي من جديد
تحياتي لكي

Anonymous said...

و الله أنتم السابقون و نحن اللاحقون...و الله لعنة التسمم وصلتنا حتى هنا...مشتركين في الهم و الله، لكن الظاهر أني أنا السبب هذه المرة، أخوكي حمار طبخ و الظاهر أنني توصلت إلى تركيبة ´شرم برم´ أدت إلى حالة ´وكسة´ صحية و ما يرافقها من ´وكسات نفساوية´...سلامتك مرة أخرى

Anonymous said...

الف سلامة نوارة

Anonymous said...

الف سلامة يا استاذة ادى اخرة الطفاسة لو كنتى عزمتينا معاكى ما كانش جرى حاجة لقيتلك حل ما تيجى نخلى المحل ده يبعت شوية ديلفرى للجماعة اياهم بتوع البطرمان والوزرا واللى بالى بالك بالمرة ونخليه يتوصى يمكن ربنا يسهل لهم ونرتاح انا مستعد اساهم ايه رأيك فالفكرة دى تنفع؟؟ (وش بيغمز)

Anonymous said...

ياستى الف سلامة عليكى ، من انهاردا ماتقلقيش ، السيد وزير السحة ، بيضمنلك انتى والسبعة صحابك اعلى مستوى خدمة فى مستشفيات شركة التأمين السحية الجديدة ، دكاترة متنورين ومتعلمين وممرضات بترطن لغات وصابغين شعرهم اصفر ،وكل واحدة فاتحة بقها بابتسامة عريضة من الودن دى للودن دى ،دا غير خدمة بارك العربيات الخاص بكل مستشفى واللى هايمسكوا سايس متخصص علشان نسهل على السادة زوار المستشفيات انهم يركنوا عربياتهم، لا وايه المستشفيات كمان هاتشغل سوفت ميوزك علشان اعصاب المرضى تهدى ، وكل دا بفرق رمزى بسيط مش هايكلفك كتير ، يدوب كدا يعنى سبعين تمانين فى المية من تكلفة العلاج ، ودا علشان نضمن اعلى رعاية تبية ، وكل دا بقى ياستى فى اطار جهود الدولة وحرص سيادة وزير السحة على سحة سيادتك وسحة السادة المواتنين

Anonymous said...

اه معلش نسيت حاجه مهمة كمان ... نظرا للارتفاع المتوقع فى مستوى الرعاية التبية المقدمة عموما فى مستشفيلت وزارة السحة و حسب التقارير اللى بتؤكد ان المواتن المصرى اساس فرعونى جبار ومابيحوقش فيه ، وانه اكبر من فكرة المرض قررت الدولة المصرية المحمية بالحرامية تخفيض ميزانية السحة فى الموازنة الجاية 2007/2008 الى اربعة فى الميه من الموازنة العامة للدولة .. دا طبعا بعد ماكانت فى الموازنة الللى قبلها علطول كام ؟؟
سبعة فى المية
دمتم لنا بوافر السحة

Anonymous said...

mesh 3ayez 2a2olek en batny bazet we maba2etsh 2a2dar akol aktar men el geban .. we kol ma akol araga3 el akl....we tab3an mesh 3ayez atkalem 3ala el maya...7ata el ma3dania ba2et betwga3 el batn,,,ana ha7awel nafsy we ashta3'al bel 3'az badal el akl,,,,da 7ata el 3'az ma bylawsshy el be2a

Anonymous said...

we elly me2ata3 feya we me2asar fe nafseyety,,,enny kalt embare7 7amam 7elw awy bas raga3to el naharda el sob7.....bas howa keda a7san,,,asl aklo malosh feyda leya el yomen dol,

Anonymous said...

الف سلامة عليكي ربنا يحفظك و يحفظنا من البلاوي اللي بناكلها

فكرة مالك (بتاعة الغاز دي) مظبوطة جدا و احسن حل للمصريين لحد ماربنا يفرجها

Anonymous said...

يا هبلة
كنت فاكرك أفكه من كده
كده ماموتيش وتورطيه فى دية
كنا هانلملنا بتاع تمانين جنيه وهانبتذه وناخد الفلوس دى ونروح نشبرأ بيها على نفسنا فى بينوس
بينوس يانواره
خلاص عهد الكشرى ولى وبتاكلى فى محلات المونكر دى
بينوس يا بنت عمى
هو احنا وش بينوس ولا حتى قفاه
الله يرحمه سعد الحرامى اللى سيزار موته
عمرى ما كلت عنده وحصلى حاجه
بينوس يانواره
بينوس
إخس عليكى يا خاينه

Anonymous said...

نوارتي

سلامتك ياقمر..انا بردو كنت بقول الغيبه طولت ...

هما بس تلاقيهم يا اختشي ..لقوا المستشفيات مش ماشيه شويه يعني ..(علي اساس ان مش كفايه نسبة الاصابه بالسرطان اللي ارتفعت في البلدوللا فلفلوزةالطيور ولا الحصبه)... فقالوا قليل من التسمم مش هايضر يعني ..

انتي قولتيها كلمه حكمه..هما عايزين يقضوا علي المسئول عن التعذيب في البلد..فينشروا شوية امراض..قوم المواطن يعيا ..ويخصخصوا الصحه ..قوم مايلاقيش يتعالج فيموت .. ونبقي قضينا علي المسئول الاول عن التعذيب علي رأيك..واهو بردو نخف العدد شويه حاكم احنا بقينا اكتر من الهم ع القلب

سيبك يا قمر من كل دا

سلامتك من العيا

Anonymous said...

الف سلامة يا استاذة
شفاك الله وعفاكي
علي فكرة ده من القر والحسد

Anonymous said...

الدرويش المرووش

كده برضه تأكلني مدونة حمضانة طيب انا ح ابلغ عنك دار الفؤاد قصدي وزارة الصحة


عيلة وعايزة تفهم

اه تسمم الفاكهة ده من زمان

بالذات البطيخ

الناس تاكل بطيخ وتموت على طول

يعني وسيلة ناجعة للانتحار


يساري مصري

طبعا ما انت عارف ان نظرية المؤامرة واكلاني

انا خايفة تلاقوني في يوم واقفة مكان المرحوم رمسيس وعمالة اقول مؤامرة مؤامرة مؤامرة

بمناسبة المؤامرة مش انا حصلت لي نكسة امبارح...تفتكر تفسيرها ايه في نظرية المؤامرة بتاعتي؟

ممكن يكون بعد البوست بعتولي عفاريت شايلة اميبا عقابا ليا على البوست؟


سندباد

ايه ايه ما انا قلت تخاريف عيا

مريضة وباخرف فيه ايه؟


مراقب مصري

مدونتك حلوة قوي



هههههههههههههه
المخصي

هههههههههههههههه


الله يسلمك
بلاش امبابة والنبي

انا لو لا قدر الله بقيت وزيرة ح احرقها



believer

سرعة تلاتة بوست؟

امممممممممممم

هو انت بقى؟


مريم

بتهرجي؟ انت عارفة ان اضمن حاجة دلوقت الفول والطعمية بعبلهم كده

يعني زيت العربيات ده مش بيموت ولا حاجة
ده بس بيجيب سرطان والعياذ بالله

لكن اللحمة البايظة تموت على طول

اسكتي صحيح

مش وائل عباس هو راخر جاله تسمم

وائل بيقول لي ان الصيف دخل وان ممكن تكون التلاجات باظت وبوظت الاكل بس هم طبعا مش ح يرموه ح ياكلوهولنا

تفسير معقول فعلا

بس التلاجات باظت في كل المحلات؟

عموما الفول والطعمية ما بيتحطوش في التلاجات
وحتى لما بيبوظوا مش بيبقوا في نفس خطورة اللحمة لما بتبوظ


مايك

الا يا خويا وزير السرطان ده ثبت بالدليل القطعي انه سرطن الاكل ولا اتقدم لمحاكمة عسكرية ولا حتى محاكمة تحت الربع

ايه عاتشي كده يعني؟


حنتكلم

الله يسلمك يا بطل


زكرياء

لا بقى قاعد في المانيا وبتتسمم ليه؟
ما تطبخش تاني


وش بيغمز

يا خويا ما بيعيوش ابدا


اييييييييييووووووووووببببببببب

حبيبييييييييييي

بتاع الاخبار المهببة على ريق النوم وع المسا وفي كل وقت

طب خد دي بقى في جنابك

امبارح شفت في القناة الاولى برنامج بيقول ان المشروع الجديد

ح يضمن العلاج النفسي للمواتنين
على اعلى مستوى

اه

يعني بعد ما يجيك ذهان واضطرابات عصبية لما تشوف الفاتورة

ح يدخلوك على جلسة علاج بالكهربا

ها

ح تدفع من سكات وللا ح تضطرب؟


وللا اقول لك...الشافي هو الله يا سيدي

بلا دكاترة بلا علاج

انزل شم هوا في فيصل وانت رئتك تولع وح تبقى زي الفل ان شاء الله


ماك

انت عارف ان لما عملوا تحليل للمية المعدنية لقوا حاجات حمرا وخضرا والوان جميلة

اكلت حمام ورجعته؟ سلامتك
هو احنا الظاهر كلنا ح نبقى زي الاميرة ديانا
او زي فريد الاطرش ياكل ويطرش
لامؤاخذة

فضفضة نور

مالك؟ ح اشوف دلوقت




الحاج ابو جمال

اهو الحئد الطبئي ده اللي وجع لي بطني




none

اه

هم اخدوا الكلام بجد؟ عايزين يموتونا؟ طيب في السريع بقى والنبي من غير بقى وجع وقرف



بحري

حسدوا القرد على...الموز طبعا

Anonymous said...

أولا سلامتك يا نوارة
ثانيا مافيش محل ممكن نقول عليه محترم في مصر
و مافيش أكل أكيد ميه فالميه ممكن نشتريه من أي مكان ما يجيبش وجع بطن
انا سمعت انه كيلو الطماطم اللي من غير مبيدات مسرطنه و مزروع في ارض لم تعالج كيميائيا بحوالي 60 جنيه
و كيلو المانجه ... المانجه شجرة و بتاخد وقت علي ما تطرح بحوالي 200 جنيه
الحقيقة أنا مش عارف مين ممكن يكون بيشتري الحاجات دي .. و لو اشتراها و لقي واحدة بايظة ... طماطماية يعني
ممكن يعمل أيه فالراجل اللي باعها له :)

Anonymous said...

الف ســـلامة عليكى يا نوارتنا اللهى اللى يكرهك
هو ممكن من لخبطة الجو فالمعدة مش مستحملة وانتى كمان ناسية اصلا مفيش حاجة بقت نظيفة فى مصر غير الجيوب
:D
الف سلامة عليكى يا جميل

Anonymous said...

طيب مفيش هععان؟؟؟؟؟
اصل حصل معايا مرة بس مكانش فيه بلوج لسه
اديك عوضتيها

ابقي زورنى :)

Anonymous said...

نواااااااارة
أخيراً طمنتينا عليكي..انا كنت قلقانه عليكي فعلاً
:(
ألف سلامة عليكي ياحبيبتي
إن شالله اللي يكرهوكي يارب.. إن شالله الست مصالح وجوزها ابواريال والواد المجهول وأي حد يزعلك ياقمرة
:)
نورتي البلوجات كلها من جديد.. ومستنية بوستاتك الجميلة
ربنا يعافيك يارب ويحميكي من كل مكروه
:) :) :)

Anonymous said...

الحمدالله على السلامة نوارة :)

Anonymous said...

أختى نوارة
بطلى رمرمة بقى نفسى أشوف واحد من صحابى أومعارفى بما فيهم أنا مابيرمرمش
واللة الظاهر إن الرمرمة بقيت عادة
المهم إنت عاملة إية دلوقت
وحياة والديك أوعى تموتى قبل ماتقولى
علشان أبقى أجيبلك معايا قصريتين زرع وأنا رايحلك القرافة
هاهاهاهاهاهاهاهاها
سلام أختى العزيزة

Anonymous said...

الف سلامه عليكى يا قمر
ان شاء الناس الوحشين واولهم الوزير
ياستى صدقينى هو اللى شكله كده
متضايقيش نفسك انتى بس
هو هينصرف لوحده
الف بعد الشر عليكى
تحياتى

Anonymous said...

لحمة بايظة و تلاجات بايظة, ده غير الحليب و العييش و الخضروات, و انفلونزا الطيور....ناقص ايه عشان ناكله؟؟
ناكل كلاب و حمير بعد كده ؟؟؟؟
أقولك أنا هعمل رجيم و هاكل في ودان الي جانبي ( الي هو بابا) و أخلص بقى.....

Anonymous said...

اغيب يومين الاقيكي تعبانه و حالتك حالة له الف سلامة عليكي انشالله الي يكرهوكي سلامتك خيتي .. بعدين انتي مش عارفه هاي خطه حكومية لتخفيف الوزن و نحو اجسام عربية رشيقه اه هي كده نطعمي الشعب اكل فاسد كويس و هو يا بيموت الله يرحمه يا بيمرض و بالتالي كل الاعراض الي بيفوت فيها لازم انه يخس بالتالي اجسام رشيقه خفي ع الوزير ده عنده مخطط قومي... بمناسبة التسمم انا كنت لجولة ميدانية بنابلس و نزلنا نشتري مي للشرب و حاجة ناكولها نزلنا المحل معندش منتجات فلسطينيه و انا مقاطعة المنجات الاسرائيلة معنددكش مي انتاج عربي اشي منج عربي قال لا اكيد في اه كويس قال هاي المي تبعئة مصرية اه فرحت قولت تمام اخدتها و طلعت و حياتك يا غالية بعدها اسبوع منزلتش الشغل مش بعيب ع المنتجات المصرية اعوذ بالله ابدن لا هاي حالي كل ما الي عندنا عشان ببساطة نسلم انه المنتج الاسرائيلي افضل و اانظف

طلعت رغاية و زيادة عن اللزوم طمنينا عليكي و الف سلاه عليكي

Anonymous said...

نواره
أنا باد باد باد
معرفش انك عيانه بصحيح
ألف سلامه.....
أومبارح كنت أنا و دودو فى بينوس و مسكنا فى رقبة الواد الغلبان اللى هناك و طبعا رفض يعترف. بس انا حنتقم لمعدتك و قولونك.

رودى عليا يا عمرى

Anonymous said...

إلى جميع الأخوة و الأخوات
زميلتنا المدونة وينكي تعرضت لموقف خطير أدى لحذف مدونتها، و مما تسبب لها باحباط شديد فقررت ترك الكتابة إلى الأبد و اعتبرت نفسها ميتة
و لأننا نحن المدونون كلنا يد واحد و رزمة أقلام مجتمعة، أتمنى أن تشاركونا بهذه الحملة لاقناع وينكي العزول عن موقفها السلبي و لمعرفة ما حصل معها تماما
رابط الحملة وينكي لن تموت من هنا
أرجو من الجميع مساندة الأخت وينكي
http://gayofsun.blogspot.com/2007/04/blog-post_29.html

Anonymous said...

هو فيه إيه
إنتى تعبتى تانى ولا إيه

عودى يا نوارة رحمة بوالديكى
نوعدك إن كل حاجه هاتتغير
من أول المواصلات الرايقه و الشوارع الفاضيه مرورا بيخت و فيلا لكل مواطن وصولا إلى إن الأهلى هايغلب برشلونه و الزمالك هايفوز على طنطا

و على كل حال أحب أعرفك إنى الحمد لله أضفت إلى المدونه بوست جديد بنار الفرن
بس برضه هايوجع بطنك

يا رب تكونى بخير و مافيش إنتكاسات ولا عكوسات

أبو الدراويش

Anonymous said...

نوارة
إنتى أخبارك إيه؟ إختفيتى تانى ليه؟
آمل أن يكون السبب خير
:/

Anonymous said...

نوارة....انت وقعتي في كاسبر اند جانبيني....اه يا جانبيني يا انا...شوف يا بنتي...ما خاب من استشار ولا ضل من استخار...بركة انها جت على قد كده...والحمد لله انك بخير وسلامة اصل انا برضة كنت من ضحايا كاسبر اند جانبيني...بس الشهاده لله ما جاليش تسمم من الأكل...لكن انا شخصيا سممت بدني...بكلام زي الزفت...لما حبيت امنجه نفسي حبتين..طلبت انا و جماعة صحابي..3 قهوة..دفعنا فيهم في عين العدو60 جنية اللذيذ بقى ان طعمها يقرف...و طعم قهوة كوستا برقبتها..من ساعتها وانا جانبي بيوجعني كل ما اعدي جنب الخواجة جانبيني

Anonymous said...

نوارة
الف سلامة انا كل يوم افتح مدونتك اشوف كاتبة بوست جديد ولا لا الاقى هوا هوا نفس البوست فقولت لا كده لازم نوارة تكون تعبانة بجد او اتقبض عليها
لو تعبانة الف سلامة ولو اتقبض عليكى متخافيش السجن للجدعان وهنطلع نعمل مظاهرة كبيرة ونقف على سلم النقابة نشجب ونندد بالقبض علة زعيمة جبهة التهييس الشعبية

Anonymous said...

يا جماعة خير ان شاء الله

بس انا مشغولة في ماما

راحت اكلت في النيل هيلتون وجالها نفس الدور اللي جالي بالظبط

الغريبة انها كلمت دكتورة العلاج الطبيعي عشان تعتذر لها عن المعاد لقت الدكتورة عندها تسمم!!!!!!!!!

Anonymous said...

ألفين سلامه يا فندم على صحة الحاجه الكبيره المحترمه قوى

يا رب تطمنى عليها وتقوم بالسلامه

Anonymous said...

الف سلامة عليكي يا اختي و بالمناسبة دي احب اهديكي اللينك ده الظاهر التسمم منتشر في الاردن برضو المؤامرة اكبر مما تخيلي مبقتش محلية بقت اقليمية سلامات

http://mahjoob.com/en/archives/view.php?cartoonid=2100

Anonymous said...

سيبك إنتي
مافيش أحسن من لبن الأم

Anonymous said...

وزير ايه و بتاع ايه
أنا فاكر أيام الثانوي كان في بياع طعمية قدام المدرسة رشق في البرج اسمه عم عوده
عم عوده ده مطلع من تحت ايده اجيال ومافيش واحد اسمه ماكلش من عم عوده وهو كان قمة في النضافة (بالسالب) راجل محترم جدا بيحط طعميتين قد البلي في رغيف متكهن و عليهم طماطم مغسولة من الماسورة -نظرا لأني ماعرفش هي بتودي على فين- و في خلال التلات سنين اللي طفشناهم من المدرسة واحد بس اللي حصل له تسمم
الناس بطونها بقت مصفحة .

تحياتي لك