Tuesday, 27 October 2009

بعد ما حول الدايو لشفروليه والبني ادمين لفحمة... الدبابة استقال

وهو خسران ايه؟
ولا حاجة
ح يتحاكم؟
ابدا
وتلاقيه اصلا زهقان من الوظيفة.... اصله عصفور حر.. صوصوصوصووصوصو
في كل الاحوال اهو غار غير مأسوف على شبابه
مين بقى اللي ح ييجي مكانه يا ترى؟
هو مين اللي واخد توكيل مرسيدس؟ وللا بقى خلاص، اكيد ح يجيبوا واحد شعبي عشان يحس بالشعب
مين اللي واخد توكيل السرفيس؟

8 comments:

mido said...

غبور

:))

Egywoman said...

عشان يبقي شعبي يبقي توكيل التوك توك.... ولا عزاء للضحايا

Tamer said...

غبور صح
:))))

سلام عليكم
يمكن دي اول مرة اعلق هنا
بس انا قاريء و متابع من فترة و حقيقي باسجل اعجابي بتحليلات حضرتك


يقتلني الفضول عشان اعرف كواليس القرار ده ايه و الله

Anonymous said...

غبووووووور

كنت هقولها :D

Unknown said...

عارفين لو التهريج ده قلب بجد وغبور مسك الوزارة ح اشنقكوا واحد واحد

اصل يعملوها يعني

ما بقاش فيه نكت خلاص
كلها قدمت

مواطن مصري said...

انا مش مصدق وزير يستقيل في البلد


و هو حي ؟

اول مرة تحصل

الميكروباص said...

دي مشكلة عمرها 100 سنه
كتبت عليها في الميكروباص امبارح
وتوقعت الحقيقه انهم يشيلوه
والوزير الجديد هاييجي
ومفيش فايده بردو
السكك الحديديه بايظه من 100 سنه
والمنظومه كلها تعبانه ومحتاجه فلوس كتير
منا لصعب تحميل واحد المسئوليه وحده
اهو اتشال وايه اللي هايحصل؟
هل الحياه هايبقى لونها بمبي؟

Anonymous said...

في الحقيقة إن كل وكلاء السيارات عندهم حالة من الجشع من أول أبو غبورة الكذاب مروراً بمنصور شيفرو ليه؟ و انتهاءاً بأي من كان على شاكلتهم.

الوضع يبدو مثل عصابة احتكارية تحتكر قطاع السيارات و المواصلات في في مصر.

للأمانة، هذا الوضع ليس مقتصراً فقط على السيارات و المواصلات فقط، و لكن يمكن ملاحظته في كافة القطاعات و المجالات، حيث تبدوا كما لوكانت تنظيمات احتكارية لها كبير يتحكم في مقاليد الأمور.