Friday 2 February 2007

مش أنا فهمت إيه حكاية التاج دي

مايكل
اللي دايما يكتب اسمه ميشيل وبعدين لما تقول له ميشيل
يقول لك: أنا اسمي مايكل ألللللللللللللللل
بيقول لي عملت لك تاج
قلت: السلطاااااااااانية
أتاري دي شوية أسئلة قال بيعرفوا منها الصخصية
طب أنا ح ارد واللي يعرف صخصيتي ايه يبقى يقول لي الله لا يسيئه
اصل انا نفسي اتعرف عليها
الاسئلة:
لإيه اللي ح يحصل لميليك لما تموت؟
ح يتقفل طبعا
اديت الباسورد لحد قبل كده؟
يو كتيييييييييييير، حنفي ابو دقة وغير أبو دقة وغيره وغيره
اسمك؟
نوارة، وبيقولوا لي يا نوسة
عمرك؟
هييييييييييييييييييييييييه ياللا حسن الختام تلاتة وتلاتين سنة واربع شهور الا اسبوع بالتمام والكمال
اصل ما اقدرش اكدب في سني، عشان اسمي نوارة الانتصار
والعرب ولاد الـ.....ما انتصروش غير اكتوبر تلاتة وسبعين وتموز الفين وستة
مش معقول يعني ابقى مواليد السنة اللي فاتت
ويا انت ثايف إيه يا اونكي
برجك؟
الميزااااااااااااان
زي غاندي
وسيد قطب
وحسن البنا
والخوميني
ونتانياهو
وبوتين
وبريجيت باردو
وريتا هيوارث
ومارجريت تاتشر
والشيخ محمد الغزالي
مجالك أو مجال دراستك؟
أنا مجالي الكتابة
ودراستي الأدب الانجليزي
شخصيتك نوعها إيه؟
كريب رعاش
نوعها إيه إزاي يعني؟
السفر بالنسبة لك؟
آه أنا باحب السفر، أنا أسافر، بس مش باحب اللي باحبهم يسافروا ويسيبوني عشان بابقى قلقانة عليهم
وطبعا مش ممكن أهاجر أبدا إن شاء الله
المود بتاعك؟
حبة فووووووووووووووووق
حبة فوق
وحبة تحت
حبة تحت
الأكلة المفضلة؟
والله الواحد وهو جعان الأكل كله بيبقى مفضل
الصفات اللي اخدتها من بابا؟
اممممممممممممممممممممم استنى كده؟
آه، النكش
السبهللة يعني
والعصبية برضه
والسرحان
وعلى طولة لسانا، ساعات ممكن نتحرج من الناس ونعمل حاجات مش عايزينها
الصفات اللي اخدتها من ماما؟
القلق
وفوبيا الاماكن المغلقة
وحب القطط
اكتر ست حاجات بتكرهه؟
الظلم
والخديعة
والأذية بدون مبرر
وعدم الإحساس بالآخرين
والكبر
والقسوة
بقوا ستة كدة وللا لسة؟
اكتر ست حاجات بتحبها؟
باموت في العدل باحسن اني فرحانة وطايرة لما اي عدل يتحقق
الرحمة
الصدق بيأسرني، ممكن تحطني في جيبك بس عشان مش بتكدب
الكرم
الشجاعة
النبل
الإقرار بالخطأ والاعتذار عنه
الشغل بالنسبة لك؟
نعمة ربنا
الكمبيوتر والنت بالنسبة لك؟
إن شاء الله ربنا يوفقني وافهم فيهم
بس هو مش مصدر معلومات
هو مصدر تنبيه لمعرفة المعلومات الحقيقة من منابعها الصحيحة
والحقيقة مافيش زي الكتاب كمصدر للمعلومات

No comments: