Wednesday 12 March 2008

يا أخ وليد المسلم ممكن ترحم امي؟

فيه اخ عظيم ومثقف متخصص في مناقشة الديانة المسيحية اللي معلوماته عنها ما تفرقش كتير عن معلوماتي عن علوم الوراثة، وباين بينقل من حد وبيبعت لي انا على اساس ايه؟ بيقنعني انا يعني بانه هو زعلان من الديانة المسيحية عشان انا اقدر اعمل له ايه؟ يعني ايه التصرف المطلوب مني انا عن ذات نفسيتي؟ لو فيه حاجة في ايدي اعملها انا ممكن اتطوع، بس للاسف انا ما اقدرش اعمل له حاجة
طيب افتح الميل الاقي الف ومش عارفة كام رسالة منهم حوالي خمسميت رسالة من الاستاذ وليد عناوينها كده: هل مريم الاقنوم الرابع؟ من هو ابو المسيح؟ هل للمسيح اخوة؟ هل المسيح ابن زنا؟ هل يوسف النجار كان خطيبا لمريم؟ هل كان عندهم تلاجة في البيت؟ هل اودتة النوم والسفرة كانت على حساب مين؟ وعناوين كده عاملة زي عناوين روايات محمود عبد الرازق عفيفي اديب الشباب
بالنوسبة لاديب الشباب فهو بيعلن عن موهبته الفذة على الحيطان لعك وعسل ان حد يكتشفه ويدفع ملايين الدولارات في اعماله الادبية، طيب الاستاذ وليد بيبعت لي انا ليه؟ ومهما اعمل انسابسكرايب يرجع ويبعت لي على ميلي الصخصي وعنده كذا ميل بيبعت منه على حيث يعني انك تسلم نفسك لان المكان محاصر

طب والنبي يعني حوار الاديان اللي من جانب واحد ده انا مش عايزاه...اعمل ايه حاليا دلوقت؟


No comments: