Sunday 16 March 2008

المدونة لا ترحب بالاغبياء


والنبي أحمد الصباغ..خالو، دخل عندي وساب تعليق مفاده ان فيه ضجة معمولة في وسط البلد لمقاطعتي....انا طبعا نايمة على وداني انا لا بانزل وسط البلد ولا باقعد على قهاوي ولا بابلس كوفيات وباستحمى الحمد لله فمعنديش ايتها معلومات انا يا امتن باشتغل يا امتن باقرا يا امتن بادون يا امتن نايمة يا امتن باكل شيكولاتة لحد ما بطني توجعني، المهم بقى احمد الصباغ فاجئني بموضوع ان البوست اللي كتبته نتج عنه ثورة عارمة هزت ارجاء قهوة البورصة ووقعت الشيشة وكرفت على كوبايات الشاي وطيرت الكوفيات وتسببت في ان عدد من الاخوة المثقفين يستحموا كعملية انتحارية تلت البوست الغلبان اللي كتبته على مدونتي الغلبانة وقد عقد اجتماع البورصاوية في ساعة متأخرة من الليل وتم الاتفاق على اعداد حملة لمقاطعتي..على اساس يعني اننا كل يوم بنتعشى سوا وانا ما اعرفش تلاتربعهم
وعليه فانا احب ان اقدم التماس لمجلس قيادة البورصة بان تشتمل حملة المقاطعة على كل من:
الذهانيين ثقافيا
المعاقين فكريا
المتبرمجين تنظيميا وبيشتغلوا بالزمبلك وتدوس على بطنهم يصقفوا وعلى وشها تنور على ضهرها تنور
الاغبيا
ودي غلطتي وانا اقر واعترف بها
مالك مصطفى كان حذرني من الاغبيا وقال لي احذري الاغبيا الاغبيا فيهم سم قاتل
بس انا ما سمعتش الكلام...مع ان مالك ابويا في التدوين وهو اللي مسك دماغي لحد ما دونت والمفروض ان عقلي في راسي اعرف خلاصي عايزة اتنصح اتنصح مش عايزة اتنصح ما اتنصحش
ومع ذلك ما اتنصحتش واعتبرت ان الغباوة دي عيب خلقي وعاهة يجب الا يتم اقصاء صاحبها بسببها لانه في النهاية انسان
وقد اوضح لي السيد مالك مصطفى ان الغبي زي اللي عنده جرب يصعب علينا لكن ما نلزقش فيه عشان ممكن يضرنا
لكن انا ما اتنصحتش
على ايتها حال:
اذا كنت تنتمي لاي من المدرج صفاتهم سالفا قاطع جبهة التهييس لو سمحت عشان انا عاملة المدونة دي لمزاجي وده الكلام اللي قالهولي مالك لما كان بيجر رجلي للتدوين وارجو انه ما يكونش استغل براءتي وسذاجتي وحداثة سني وقلة خبرتي ونضارة تجربتي في الحياة وغرغر بيا واداني معلومات مغلوطة
انا واحدة باتكلم من راسي وماحدش بيبسني على حد وانزل هبل في الجبل وانا فاكرة نفسي باجاهد
وطظ في عمرو خالد
طظ في عمرو خالد
طظ في عمرو خالد
طظ في عمرو خالد
طظ في عمرو خالد
طظ في عمرو خالد
طظ في عمرو خالد
طظ في عمرو خالد
طظ في عمرو خالد
طظ في عمرو خالد
طظ في عمرو خالد
طظ في عمرو خالد
ودراويشه اللي خبل لهم عقولهم بصويته ويمكن بفلوسه في ذات الوقت
انا الحمد لله قسط عربيتي 400 جنيه وح يفضل 400 جنيه لان مدة القسط سبع سنين يعني العربية وصاحبتها ح يموتوا والقسط لسة ما خلصش وباشتغل زي الحمار والله اكتر من عمرو خالد وحسين يعقوب بكتييييييييييييييييييييييييير بس مش بابيع دين عند البقال

No comments: