Tuesday 12 June 2007

اللي بيسأل على عمر بيجروا وراه

اتصلت من شوية بالاستاذ احمد حلمي
وقال لي ان عمر الشرقاوي في قسم طلخا
وان ماحدش عارف يدخل له
وان المحامين اللي بيروحوا يسألوا عليه عند القسم
بيجروا وراهم
!!!!!!!!!!
ومنعم لسة مكلمني من شوية
وبيقول لي ان عمر معاه حوالي حداشر واحد تانيين
وان فعلا اي حد بيروح يسأل عليهم
بيجروا وراهم
مش عارفة هي الناس هناك ما عندهاش تمييز ما بين البني ادمين والفيران؟
المهم منعم بيقول لي انه غالبا في القسم
بس فيه شكوك انه ممكن يبقى في معسكر امن مركز
هم مش متأكدين
وما زلنا في انتظار الاخبار
وعندنا امل انه يتم الافراج عنهم بعد اعلان الانتخابات
لانه مافيش سبب لاحتجازهم اصلا
صاحب مدونة ضد الظلم علق عندي في المدونة دلوقت وبيقول
ان عمر افرج عنه
منعم واحمد حلمي ما عندهم اخبار بخصوص الكلام ده
والاقوال متضاربة
يا ترى هو فين
وبيجروا ورا الناس ليه

2 comments:

Anonymous said...

أنا برده كنت مع إتصال مع الأستاذ احمد حلمى وأكدل نفسالكلام وعلى واقعة الجري ورا المحامين
وفيه محامى آخر قال كل الى اتقبض عليهم مع بعض ومايعرفوش إذا كان حد اترحل ولا راح نيابة ولا حاجة ماحدش راضي يدى معلومة
ده عير الناس الى بايته قدام القسم
ولسه برده موبياله مقفول
أعتقد ان خبر إطلاق سراحه ليس على جانب كبير من الدقة

Anonymous said...

أنا مش فاهمة حاجة أفرج عنه فعلا ولا لسه ؟؟