Thursday 18 September 2008

بمناسبة الاجازة اللي واخداها

من هنا لحد ما ارجع من الاجازة من المدونة انا شخصيا ح افكر في كام حاجة واللي عايز يفكر هو كمان يفكر:
ح افكر ان عندي سقف وغيري لا
ح افكر ان باكل وغيري لا
ح افكر ان عندي كهربا وغيري لا
ح افكر ان عندي مية وصرف صحي وغيري لا
ح افكر ان في امان الحمد لله وغيري لا
ح افكر ان عندي شغل وغيري لا
ح افكر ان عندي صحة وغيري لا
واني لو عييت ح الاقي اتعالج وغيري لا
ح افكر اني باقول الحمد لله عشان فعلا انا في نعمة وغيري بيقول الحمد لله على البلا
ح افكر اني مش احسن من غيري دول في حاجة عشان هم يعيشوا كده وانا اعيش كده
وح افكر في ان اللقمة تنزل لي بالسم الهاري لو استطعمتها وهم نايمين في الشارع
وح احط ايدي على خدي: ربنا ح يعمل فيا ايه عشان انا سايبة الناس دي كده عشان انا مكسلة وللا مشغولة وللا مش هاممني احس بغيري وللا خايفة من الحكومة؟
يا ترى ح يعمل فيا ايه؟

ح افكر في منولوج شكوكو: ليلي طال ليلي طال...وليله لأ وليله لأ وليله لأ
دمتم بخير

No comments: