Friday 12 September 2008

حق عرب لبلال فضل عندي

اولا انا لما كتبت البوست ما كنتش عارفة ان المسلسل بتاع بلال، بعدين حد بعت لي يقول لي: ده مسلسل بتاع صاحبك ...ما اعرفش هل ده نوع من الشماتة وللا ايه
فكتبت في التعليق قلت، الغريب ان بلال هو اللي كاتبه الا اذا كان يقصد حاجة معينة وراها
المهم
بلال كلمني: يعني لما تفتحي مسلسل تلاقي واحد كاتب اقتلوا محمدا يبقى كاتب المسلسل عايز يقتل سيدنا محمد؟
:)
قلت له الجملة صعبة، قال لي البنت شخصية متفرنجة وعايزة تبقى نجمة فيديو كليب والراجل ده نصاب وعايز يضحك عليها بيقول لها انت شكلك مش مصري راحت قالت له متشكرة على المجاملة وده جزء من شخصيتها اللي عايز اوضحه في المسلسل...خليتي واحد يكتب يقول اني باشوه سمعة البنات المصريات وباحابي للسعودية
:))
انا مش عارفة يعني ايه دخل السعودية؟ انا قلت اني مش متابعة المسلسل لان مش معقول حد يتابع حاجة في رمضان، وكل اللي كتبته نص الحوار وبعدين كتبت لا تعليق، وفعلا انا مش عارفة السياق اللي اتقالت فيه الجملة، وبصراحة لما عرفت انه بلال كتبت في تعليق عندي انه اكيد بلال يقصد حاجة من وراها لاني عارفة بلال كويس ومرة زمان كتبت مقال في الجرنال عن بلال وقلت بلال ابو الغلابة اللي مصمم ينكد على الاغنياء بانه يطلع لهم الغلابة دايما في السينما وينططهم على الكنب ويقعدهم على السفرا معاهم
يبقى ايه دخل السعودية دلوقت مع ابو الغلابة؟
لا يا بلبل فشر اللي يقول عليك كده، حقك على راسي، ثم ان ده بلبل يعني، ده اللي يرشه بشبه جملة ارشه بمجموعة مدونات ومقالات يخلوه يلف حوالين نفسه

No comments: