Sunday 15 February 2009

طب والله العظيم ما طبيعيين

انا ملاحظة انكوا سايبيني لوحدي على المواقع الاسرائيلي والفيديوهات اللي منزلها اسرائيليين، يعني انا مقدرة الحاجز النفسي والقرف والغيظ، ما انا برضه، هو انا مش بني ادمة يعني، بس الواحد بيضغط على نفسه
على العموم انا باقصر عليكوا الطريق
ما تضغطوش على نفسكوا ولا حاجة، استغفر الله العظيم كلهم مجانين
تؤ
انا مش عايزة ابقى مش موضوعية ولا شريرة ولا اشيطن حد، كلنا بني ادمين واكيد اللي فينا بيعمل حاجة غلط يمكن الكلام يجيب معاه فايدة، يعني انا كنت زمان باحاول اتكلم مع العيال بتوع الاحداث اللي ممكن يبقى واحد فيهم بيشد كلة وبيغتصب الاطفال وجاي في جريمة قتل كمان، فيه اكتر من كده؟
طب والله العظيم العظيم الكلام مع العيال دي بيجيب نتيجة، هم في الاول بيحاولوا يستعبطوك، بس فيه اسلوب تتكلم معاهم، مش تدب لهم الحاجة وش كده في وشهم، تحاول تتصاحب عليهم وما تحسسهمش انك مستغربهم ولا بتدينهم ولا برضه تبقى عبيط ومتجاهل فكرة انه مجرم
تركيبة كده بالتعود بتعرف تلاقي صيغة
الا الصهاينة
شفت اخضر كتير وقليل الا الاخضر اللي فوق قبة عينيكي ده
اولا بقى:
the chosen people
شعب الله المختار
ده طلع الحكاية دي بجد، مش تريقة ولا سمعة ولا نيلة دول بيتكلموا كده بجد، الحقيقة انا شفت الكلام ده عملت كدهو وواحدة بتقول اللي تقوله التوراة لازم العالم كله يصدقه واي حد مايصدقوش يتقتل وكده يبقى بندافع عن نفسنا لان اللي مش مصدق التوراة معادي للسامية
طب انا اعمل ايه انا دلوقت، وانا بهبلي فاكرة ان الواحد ممكن ياخد ويدي في الكلام يعني اقول لهم طب يعني يا قناوي يابني هو ربنا ظالم عشان يخلق جنس احسن من جنس؟ مش كل واحد وعمله؟ متخلفة بقى وفاكرة نفسي ح اعرف اتكلم عشان كنت باصاحب اطفال الشوارع والعيال بتوع الاحداث، طب دي عيال غلابة، ما انا راخرة معتوهة ايه وجه المقارنة ما بين عيال غلابة ما لقوش حد يقول لهم الصح من الغلط وما بين ناس مجانين زي دول؟ عمالة اقول لهم كلنا بني ادمين هو انتوا لما تموتوا الاطفال لبعدين يكبروا ويموتوكوا يبقى ده اسمه دفاع عن النفس؟ يقوموا يقولوا لي ايه؟ يقولوا: ايوة... اه والله! فضلت انتع في قلبي لحد ما واحد هو يهودي نفسه (بس مش صهيوني) دخل وقال لي ما معناه انت يا بت عبيطة؟ انت بتقنعيهم بايه؟ دي ناس لو قعدتي ميت سنة تقولي الكلام ده مش ح تعرفي تقنعيهم هم كده خلاص، اهم حاجة دلوقت نعملها اننا نوقف دعم العالم ليهم مش نقنعهم انهم غلطانين مش ح يقتنعوا كنت عرفت اقنع جدتي وبلطجية وكل الناس بتخاف منهم واحد بيقول لك التفوق اليهودي ح تقولي له ايه ده؟
صحيح
انا بايني هابلة وللا ايه
على اي حال نصيحة ما تدخلوش على مواقع الصهاينة ولا على فيديوهاتهم غير عشان تلطشوا لهم وتمشوا عشان بس ما تتعلوش ولا تتشلوا زي ما حصل لي
والحمد لله اني عاملة مودريشن لانهم بيدخلوا يسيبوا لي كلام بالصيني ولينكات غالبا فيها فيروسات، على الله ما يكونوش بيعملوا كده على موقع النيو هولوكوست اما اروح اشوف

2 comments:

احمد سعيد said...

مش قلتلك
دا اللى شفتيه دة اقل القليل

امال لو قريتى دينهم كله هتعملى ايه؟؟؟؟

Anonymous said...

الغالية نوارة

تعبت قلوبنا واحنا نحاول نقنع العالم بهذا الحكي لكن دون جدوى .. هم قدروا يقنعوا العالم إنهم شعب الله المختار ومن حقهم يقتلوا مين ما كان دفاعاً عن أنفسهم ولأنه قتل غير اليهودي يعتبر تقرب منهم إلى الله ..

الحمدلله إنه التكنولوجيا تطورت وقدر كل انسان مثقف يوصل للحقيقة وهو جالس ببيته ..

اشتياق