Tuesday 23 March 2010

رسالة عاجلة

تليفون صحاني بدري جدا، لقيت واحدة بتعيط وبتقول لي: حضرتك ما تعرفنيش، انا ساكنة هنا في تفاهنا الاشراف ميت غمر محافظة الدقهلية. (طلع فيه حاجة اسمها تفاهنا البلد فعلا مش تريقة) واللي حصل ان قوات الامن جات اقتحمت البيت اللي انا ساكنة فيه، انا ساكن فوق مني طلبة ازهر، وفي الشقة اللي تحت كمان طلبة ازهر، هم مغتربين مش من هنا (قصدها من محافظات تانية)، جم صحوا العيال الساعة تلاتة الصبح وقلبوا لهم الشقة، وقبضوا على العيال اللي في الشقة اللي تحت، جم يطلعوا للشقة اللي فوق قام العيال اللي في الشقة اللي فوق علوا صوتهم وانا بصراحة صوتت، قام خافوا من انهم يعملوا قلبان ودوشة سابوهم، ودلوقت هم واخدين خمسة
- ليه؟
- عشان عملوا معرض لفلسطين
وبعدين قعدت تعيط: والله انا ما ليا فيه، بس دول زي عيالي، حرام
اسماءهم:
أنس الغندور - اولى شريعة
اسلام احمد جمال - اولى شريعة
عبد الباسط عبد الله - اولى شريعة
احمد صلاح - اولى شريعة
عبد السلام كمال - تانية شريعة
------------
معظمهم اولى... فاهمين يعني ايه اولى؟ يعني عندهم ما بين 17 الى 18 سنة، قصر يعني
قالت لي: انا اتصلت بالمصري اليوم قالوا لي اتصلي كمان شوية الساعة عشرة ونص الصبح بصفحة الحوادث، اكلم مين
طبعا اديتها نمرة هشام مبارك، واديتها نمرة ابراهيم منصور في الدستور، لانها لو صحت دعاء الساعة تسعة الصبح ممكن تطالب باعدامهم ههههههههه
كل ده عشان معرض لفلسطين... طب ما كانوا يعملوا معرض للمنتخب ويشتموا فيه الجزائر عشان ياخدوا جايزة

3 comments:

lastcrazyboys said...

اااار يا أستــاذة

ده انا كنت ناوي اقترح عليكي ..نجيـب الراجل ده

http://www.youtube.com/watch?v=zgzVE-PzCaY

لا ياعم ..السماح بقى يا ابلتي

وفلسطين عذراً ..فنحن لم نعد نصلح حتى ان تكون ..الهئ مئ

312asdf said...

الله يلعنك يا فايزة انتي و ناو ناو
و الطور في يوم واحد.

شمس العصارى said...

شوفتى يا نوارة
فى بوست فات ليكى كنتى بتطالبى بالعمل
طيب اهم عيال 18 و 17 سنة عملوا الى على قدهم
مين حيقف معاهم دلوقتى و مين حيحميهم
انتى مشكورة عرضتى موضوعهم و انا واثق لو مركز هشام مبارك رفع قضية ليهم حيكسبها
بس ده جينفع مع القبضة الامنية و حيجيب نتيجة معاهم
شوفتى بقا ان التمن غالى و صعب
الى يتكلم يتعرض مستقبله للضياع
الطلبة دول لهم الله